Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
BMW X7
BMW X7
BMW X7
BMW X7
13 Fotogalerie

BMW odhaluje luxusní SUV X7 na špionážních fotkách. Dostane čtyřválec i osmiválec z M5!

Nejluxusnější SUV z dílny mnichovské automobilky nabídne až sedm míst. Z motorů budou k dispozici třílitrové šestiválce i 4,4litrové osmiválce.

BMW na konci letošního roku představí své zatím vůbec největší SUV v nabídce, model X7. Automobil vycházející ze stejnojmenného loňského konceptu však ještě před premiérou odhaluje na špionážních fotkách. Karoserie sice zůstává zakryta pod vrstvou kamufláže, z designu jsou ale znatelné některé detaily a hlavně, automobilka uvolnila i množství informací o této připravované novince.

Předně jde o nabídku motorů, která bude víceméně vycházet ze sedmičkové řady, s níž vůz sdílí i svojí platformu CLAR. Podobně jako ona X7 vsadí hlavně na třílitrové šestiválce, benzinový (xDrive40i) poskytne asi 240 kW, zatímco ten dieselový (xDrive30d) 195 kW. Vedle toho bude k dispozici také osmiválcová varianta (xDrive50i), vrcholný diesel v podobě čtyřikrát přeplňovaného šestiválce (M50d) a především vrcholná varianta s 4,4litrovým osmiválcem z M5, připravovaná pro rok 2019. Naopak dvanáctiválec potvrzen zatím nebyl.

Jistě se ale najdou i tací zákazníci, kterým to přijde už moc, a tak přijde rovněž plug-in hybridní verze, i z důvodu snížení flotilových emisí. Ta zkombinuje dvoulitrový čtyřválec s elektromotorem zakomponovaným do převodovky. Motory budou standardně spárovány s osmistupňovým automatem, počítá se i se sériově dodávaným pohonem všech kol.

Podvozek bude tvořit lichoběžníkové zavěšení vpředu a zadní pětiprvkové zavěšení, které už v sérii využije vzduchové odpružení. To umožní zvýšit světlou výšku z výchozích 183 mm až na 243 mm. Za příplatek pak bude k dispozici natáčení zadní nápravy.

Design bude vycházet z loňského konceptu X7 iPerformance, s nímž vůz budou spojovat především obrovitánské ledvinky masky chladiče, které jsou jasně patrné i přes maskování prototypů auta. Také hlavní světlomety budou vcelku úzké, podobně jako u konceptu. Zajímavostí bude víko zavazadelníku, které bude rozdělené na dvě části – dolní bude možné použít jako lavici.

Automobil bude dlouhý zhruba 5.100 mm, široký 2.020 mm a vysoký asi 1.800 mm, díky němuž bude o zhruba 200 mm delší, 80 mm širší a 40 mm vyšší než dnešní X5. Rozvor má činit 3.010 mm.

Interiér bude standardně sedmimístný, přičemž třetí řada sedadel bude přístupná pomocí elektricky posuvné druhé řadě. K dispozici však bude i luxusní šestimístná varianta, s větším místem pro posádku. Před řidičem pak nebude chybět digitální přístrojový štít tvořený 12,3“ displejem, obrazovka se stejnou úhlopříčkou bude i na vrchu středového panelu, která bude ovládat nejnovější multimediální systém.