Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Brilliance a FAW budou vyrábět v Rusku a Mexiku

Dan Vořechovský
Diskuze (4)
Expanze čínských automobilek na zahraniční trhy je, zdá se, nezadržitelná. Číňané masivně mířící na ruský trh se poohlížejí i po jiných výrobních kapacitách v zahraničí. Automobilka FAW například postaví továrnu v Mexiku.

Čínské automobilky míří v čím dál větší míře na zahraniční trhy, kde chtějí své automobily nejen prodávat, ale také vyrábět. I u nás dobře známá automobilka Brilliance se rozhodla napodobit postup konkurenční automobilky Lifan a do Ruska bude dodávat kompletní sady pro montáž svého sedanu Junjie (ve verzích s benzinovými motory o objemech 1,6 a 1,8 l; u nás je model znám jako BS4 a měl by se k nám dovážet, více v článku Autoshow Praha: Brilliance míří na český trh (premiéra BS4)). Montáž bude zajišťovat ruská průmyslová skupina IRITO, která má s čínskými automobilkami bohaté zkušenosti. Smlouva v hodnotě 1,18 miliard dolarů byla uzavřena na 5 let a týká se montáže 107 589 vozů. Produkce bude spuštěna na začátku příštího roku, přičemž pro první rok se počítá s produkcí 10 tisíc vozů. O továrny v Rusku mají zájem i další dvě čínské automobilky: Chery a Great Wall.

Pro Brilliance to znamená, že bude své vozy kompletovat či vyrábět již na čtvrtém zahraničním trhu. Automobilka již disponuje výrobními kapacitami v Egyptě, Vietnamu a také v Severní Koreji, kde se od příštího roku začnou v nové továrně montovat minivany.

Od Brilliance přišla také zpráva, že se připravuje na export svého modelu Zunchi (u nás známý jako BS6, který propadl v nárazových testech německého ADACu; více v článku: ADAC: Brilliance BS6 totálně propadl v nárazovém testu) do Spojených států. Vůz je v tuto chvíli testován tak, aby odpovídal bezpečnostním a emisním standardům Spojených států. Dohoda s americkými dealery je již uzavřena.

To druhá největší čínská automobilka FAW se rozhodla pro stavbu nové továrny v Mexiku. Továrnu postaví ve spolupráci s místní skupinou Grupo Elektra SAB a investice bude mít hodnotu 150 milionů dolarů. Analytik Zhang Xin z čínské makléřské společnosti Guotai Junan Securities vysvětluje tento krok tak, že se FAW na domácím trhu v důsledku ostré konkurence potýká s poklesem poptávky. Mexická továrna automobilky FAW by měla své výrobní linky spustit v roce 2010. Výrobní kapacita továrny bude 100 tisíc vozů ročně.

Pozn.: Na obrázku je vůz Zhonghua Zunchi (čti čung-chua cun-čchi).

Dan Vořechovský
Diskuze (4)
3. 12. 2007 17:58
a co dál
a kdy dorazí do čr ??? jsem na ně zvědav .... nejen na brilliance ale třeba na landwind kterej je v srn, gonow které je v itálii, hoover kterej je v rumunsku .... to je sem nikdo nezkousí dovézt ??? ;-\
3. 12. 2007 13:50
Re: Suberb???
v čom???nema šancu???...to si robis srandu urcite >:D