Britská Rally 2011 – Fenomenální Loeb získal další titul. Osmý v řadě (+ fotogalerie)

Britská Rally 2011 – Fenomenální Loeb získal další titul. Osmý v řadě (+ fotogalerie)

 
 

Drží snad všechny možné rekordy a nyní rozšířil sbírku mistrovských titulů na osm. A to i přes zákeřného španělského řidiče…

Stejně jako na sobotu bylo i na neděli připraveno šest rychlostních zkoušek (dva průjezdy trojicí erzet včetně Power Stage) o měřené délce 84,0 km. Byla to poslední šestice měřených testů v letošní sezóně. Mohlo nás něco ještě překvapit? To byste se divili…

Neděle začala stejně jako skončila sobota – Latvala s Loebem se přetahovali o desetiny sekundy. V první ranní zkoušce měl o 1,4 navrch mladý Fin a Loebova ztráta se tak prohloubila na 7,5 sekundy. Třetí do party byl Nor Ostberg, kterému stejné místo patří i v celkové klasifikaci. Jenže pak se začali dít věci.

Následující vložku opět nejrychleji projel Latvala před Ogierem (+9,9) a Meekem (+16,0). Loebovo jméno v celkové klasifikaci byste však hledali marně. Co to? Kde je nedostižný Francouz? Velký Seb měl totiž havárii na přejezdu mezi erzetami, posádka vyvázla bez zranění, ale DS3 WRC měla dost poničený předek, takže nemohla pokračovat. Co se tedy stalo? Na silnici se totiž vyskytoval jeden španělský řidič, který jel na špatné straně silnice (v Británii se jezdi vlevo) a Loeb již střetu nedokázal zabránit. Protože však v soutěži nepokračuje ani Hirvonen, mistrovský titul tak stále náleží Sebastienu Loebovi.

„Na přejezdu byl velmi úzký úsek silnice přes horizont. Proti nám se objevil vůz, já jsem uhnul na stranu a on taky uhnul na stranu. Ale na tu špatnou. Je to Španěl, je zvyklý jezdit na opačné straně silnice a tak reflexivně uhnul na tu zvyklou stranu. Nešlo nic dělat, vůz byl nepojízdný, protože bez vody na chlazení nikam nedojedeš“ komentoval kuriózní havárii Sebastien Loeb.

Video

Poslední dopolední zkoušku vyhrál Ogier před Latvalou (+0,2) a Meekem (+2,1), celkově vede Latvala před Ostbergem (+3:19,5) a Henningem Solbergem (+6:31,0). Následuje polední servis.

Poslední tři rychlostní zkoušky tohoto roku si mezi sebe rozdělili Latvala a Ogier v poměru 1:2. Body za zisk stupňů vítězů v Power Stage si připsali Ogier (3), Sordo (2) a Latvala (1). Mladý Fin se raduje i z celkového vítězství v Britské Rally, které tentokráte nemusel přenechat týmové jedničce Hirvonenovi. Ten přišel o šanci na titul již v pátek, kdy havaroval a poškodil chladič motoru. Stříbro si na svůj účet připisuje Mads Ostberg, pro kterého je to určitě jeden ze životních úspěchů a vyrovnal tím stříbro ze Švédska. Jeho ztráta 3:42,9 však hovoří o tom, že na špičku typu Latvaly ještě talentovaný Nor nemá. Třetí místo po výpadku Loeba i Hirvonena si připisuje Henning Solberg (+7:05,1) a korunuje tím nadvládu Fordů na čelních místech celkové klasifikace, ze které má jistě velkou radost Malcolm Wilson, šéf továrního týmu BP Ford a majitel M-Sportu, který tato auta připravuje. Pro Henninga jsou to stupně vítězů po dlouhé době, mohl mu je vzít čtvrtý Meeke, který však v poslední vložce uklouznul a musel couvat. Za zmínku jistě stojí šestý post Estonce Tanaka, který si odbyl premiéru ve voze WRC. Podotýkáme, že jel na čínských pneumatikách Dmack.

Z mistrovského titulu se však raduje Sebastien Loeb, pro kterého je to již osmý titul v řadě. Od roku 2004 tak nejvyšší post v šampionátu WRC nezná jiné jméno než Loeb. Vážně nemá slavný Alsasan konkurenci nebo je to opravdu ufon jak se mu přezdívá?

„Ještě jsme neměli dost času na to, abychom titul oslavili během soutěže. V neděli ráno jsme museli vstávat v půl páté a jít na start. Konečně můžeme slavit s celým týmem. Všechny tituly jsou důležité a nezapomenutelné, protože žádný z nich nebyl dosažen stejným způsobem. Letos bylo průběžné pořadí hodně těsné, proto jsme museli bojovat až do poslední rally. Jsem samozřejmě pyšný na to, že jsem se stal nejúspěšnějším závodníkem, i když se rally těžko srovnává s ostatními sportovními odvětvími. Když jsem začínal svou kariéru, těžko bych si to mohl jen pomyslet!" komentuje svůj další titul ve sbírce Sebastien Loeb.

„Je to skvělý pocit. Je to už dlouho co jsem vyhrál – jeden a půl roku. Byl to velmi stresující čas. Teď je to skvělé zakončení téhle sezóny,“ krátce okomentoval své vítězství ve Walesu sympaťák ve službách továrního Fordu Jari-Matti Latvala.

Celkové výsledky Wales Rally Great Britain 2011:

PořadíPosádkaVůzČas (ztráta na 1.)
1.Jari-Matti Latvala / Mikko AnttilaFord Fiesta RS WRC3:27:03,5
2.Mads Ostberg / Jonas AnderssonFord Fiesta RS WRC+3:42,9
3.Henning Solberg / Ilka Minor-PetraskoFord Fiesta RS WRC+7:05,1
4.Kris Meeke / Paul NagleMini Cooper WRC+7:12,3
5.Matthew Wilson / Scott MartinFord Fiesta RS WRC+8:57,3
6.Ott Tanak / Kudar SikkFord Fiesta RS WRC+9:27,1
7.Evganiy Novikov / Denis Giraudet Ford Fiesta RS WRC +9:47,7
8.Dennis Kuipers / Frederic MiclotteFord Fiesta RS WRC+10:12,7
9.Ken Block / Alessandro GelsominoFord Fiesta RS WRC+16:01,2
10.Armindo Araujo / Miguel RamalhoMini Cooper WRC+17:01,6

Za zmínku jistě stojí i start českého pilota Martina Prokopa s Fordem Fiestou WRC. Po pátečním poškození techniky po opuštění trati však Martin sbíral cenné zkušenosti a data, na výsledek i přes výpadky soupeřů třeba v první desítce mohl zapomenout. Dojel jednadvacátý se ztrátou přes 39 minut.

„Páteční chyba mě mrzí. Každý kilometr má pro nás velkou cenu. Nikdy jsem nebyl tím, kdo dokáže jet s novou technikou okamžitě na limitu. Snažím se postupně zrychlovat, hledat svůj pocit z auta. Nehoda nás pochopitelně znejistěla a až v závěru sobotní etapy jsem byl z mého pohledu tam, kde jsem v pátek skončil…,“ litoval český pilot nejen ztráty šance na výsledné kvalitní umístění, ale hlavně neabsolvovaných kilometrů náročných velšských testů. „Ta technika je úžasná. Ale budeme potřebovat ještě množství kilometrů, abych se cítil být na její úrovni. A být jezdecky nad tímto autem? To bude ještě cesta…,“ dodává skromně jihlavský jezdec.

Celkové pořadí šampionátu WRC 2011:

PořadíJezdecBody
1.Sébastien Loeb (FRA)222
2.Mikko Hirvonen (FIN)214
3.Sébastien Ogier (FRA)196
4.Jari-Matti Latvala (FIN)172
5.Petter Solberg (NOR)110
6.Mads Ostberg (NOR)88
7.Matthew Wilson (GBR)63
8.Dani Sordo (ESP)59
9.Henning Solberg (NOR)59
10.Kimi Räikkönen (FIN)34
11.Kris Meeke (GBR)25
12.Denis Kuipers (HOL)21
13.Federico Villagra (ARG)20
14.Khalid Al-Qassimi (SAE)15
15.Ott Tänak (EST)15

Celkové pořadí v šampionátu týmů WRC 2011:

PořadíTýmBody
1.Citroën Total World Rally Team403
2.Ford Abu Dhabi World Rally Team376
3.M-Sport Stobart Ford Rally Team178
4.Petter Solberg World Rally Team98
5.FERM Power Tools World Rally Team54
6.Team Abu Dhabi54
7.Munchi’s Ford World Rally Team 38
8.Monster World Rally Team27
9.Van Merksteijn Motorsport16
10.Brazil World Rally Team7
11.Ice 1 RacingDiskvalifikován

PWRC

Posádka Semerád Rally teamu dokončila Britskou Rally na druhém místě v pořadí PWRC, což jí zaručovalo posun na kýžené třetí místo v celkovém hodnocení PWRC za rok 2011. To byl totiž cíl, který si před startem sezony dali. Při Britské Rally česká posádka předvedla vyrovnaný výkon bez chyb, což znamenalo, že jim v cíli patřilo skvělé druhé místo. Martinovo Mitsubishi ale bylo po slavnostním ceremoniálu podrobeno důkladné technické kontrole.

Při kontrole byla mimo jiné přeměřována a převažována kolečka v převodovce, ale kromě jiného se kontrolovalo i zavěšení tlumičů, kde nakonec techničtí komisaři dospěli k názoru, že horní uložení tlumičů neodpovídá homologaci pro Mitsubishi Lancer EVO IX. Místo trojůhelníkové podložky v horním uložení byla totiž použita podložka kulatá, která byla shledána v rozporu s fotografií v homologačním listu. Semerád Rally teamu a její posádce bylo rozhodnutí oznámeno a tým se proti rozhodnutí neodvolal.

„Po poradě jsme rozhodli, že nemá smysl se proti rozhodnutí odvolávat. Víme, jak podobné případy dopadly v minulosti. Na obrázku v homologačním listu je skutečně podložka troůhelníková. Tak to prostě je. O tom, zda-li to mohlo přinést nějakou výhodu nemá smysl spekulovat. Díl jsme dostali od renomovaného úpravce soutěžních aut a nikdy jsme bohužel nekontrolovali, jestli je tam správná podložka. Mrzí mě snažení celého týmu a hlavně posádky, která podala perfektní výkon a zajela tak, jak potřebovala, aby se dostala na celkové třetí místo v PWRC. Všechno přišlo vniveč. Víc asi nemá smysl to komentovat,“ říká hodně smutný šéf týmu Josef Semerád.

Z britského vítězství se raduje Švéd Flodin, druhý Polák Kosciuszko měl ztrátu 12:14,7 a třetí Rakušan Fuchs 12:46,5.

Celkově pořadí v šampionátu PWRC 2011:

PořadíJezdecBody
1.Hayden Paddon (NZE)104
2.Patrik Flodin (SWE)84
3.Michal Kosciuszko (POL)71
4.Martin Semerád (CZE)51
5.Nicolas Fuchs (RAK)50
6.Benito Guerra (MEX)47
7.Valeriy Gorban (UKR)46
8.Alexander Salyuk jr.(UKR)45
9.Dmitriy Tagirov (RUS)37
10.Gianluca Linari (ITA)22
11.Jarkko Nikara (FIN)18
12.Majed Al-Shamsi (SAE)18

Vše o šampionátu WRC na Auto.cz

Spolupracujeme s TipCars.com
Havlíček se nebude muset v úřadu rozkoukávat, shodují se svazy a asociace Havlíček se nebude muset v úřadu rozkoukávat, shodují se svazy a asociace

Oborové svazy a asociace vítají nominaci Jiřího Havlíčka…

Potvrzeno. Bývalý velvyslanec Kolář nebude usilovat o Hrad Potvrzeno. Bývalý velvyslanec Kolář nebude usilovat o Hrad

Bývalý velvyslanec v USA a Rusku Petr Kolář nebude…

Twitter vyhlašuje boj dezinformacím, spojil se s IBM Twitter vyhlašuje boj dezinformacím, spojil se s IBM

Twitteru došla trpělivost. V boji proti fake news, hoaxům…

INFOGRAFIKA: Hlavní úkoly, které čekají na příštího šéfa průmyslu INFOGRAFIKA: Hlavní úkoly, které čekají na příštího šéfa průmyslu

Nový ministr průmyslu se musí rychle zorientovat…

 
 







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění…

Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty…

 




Tohle je nová generace Fordu Fiesta. Zatím jako speciál pro WRC Tohle je nová generace Fordu Fiesta. Zatím jako speciál pro WRC

Ford pracuje na nové generace fiesty, která bude…

Ford Fiesta ST: Hot hatch chce být praktikem, nově nabídne pět dveří Ford Fiesta ST: Hot hatch chce být praktikem, nově nabídne pět dveří

Pětidveřová Fiesta ST není ničím novým, v USA se prodává…

 



 
Gazela BMW B5 (BMW 2001): Škoda 110 R v brutální úpravě připomínala Porsche 911

Gazela BMW B5: Škoda 110 R v brutální úpravě připomínala Porsche 911

Dnes 18:59

V první polovině 70. let vznikl na severní Moravě velmi zajímavý závodní automobil pojmenovaný Gazela. Ač jeho tvůrci vycházeli z oblíbeného kupé 110 R, technicky i tvarově šlo o něco úplně jiného.




Blesk.cz

Den Velké Británie v Praze: Co o útoku v Londýně řekla velvyslankyně a britský reportér?

Den Velké Británie v Praze: Co o útoku v Londýně…

Pouhý den po teroristickém útoku v Londýně se na Malostranském náměstí ve čtvrtek pod taktovkou britského…

Letní čas 2017: Kdy nastane a proč ho ještě pořád máme?

Letní čas 2017: Kdy nastane a proč ho ještě pořád máme?

I letos se na konci března ručičky hodinek posunou o hodinu vpřed z 2:00 na 3:00 a Česko ze zimního času přejde…

 

iSport.cz

Byli jsme hozeni do vody, musíme bojovat, říká Hlaváč v upřímné zpovědi

Byli jsme hozeni do vody, musíme bojovat, říká…

Se Spartou prožil bleskový konec ve čtvrtfinále play off. Kometa vyhrála 4:0, pražský hokejový kolos těžce…

Reprezentace s mladými mě nabíjí, řekl Sivok. Myslí na přesun do USA

Reprezentace s mladými mě nabíjí, řekl Sivok. Myslí…

Může se cítit jako poslední "starý" vlk mezi smečkou divochů. Tomáš Sivok zůstal v českém národním týmu i po…

 

Reflex.cz

Na souzení máme soudce, nikoliv soudní znalce

Na souzení máme soudce, nikoliv soudní znalce

Stará právnická anekdota praví: Svědek všechno viděl, ale ničemu nerozumí. Soudní znalec všemu rozumí, ale nic…

Adam Mišík: Prorazit v Los Angeles je hodně nemilosrdný boj

Adam Mišík: Prorazit v Los Angeles je hodně nemilosrdný boj

Vladimír Mišík oslavil před pár dny velkolepě sedmdesátiny, Adam Mišík bude mít letos v květnu dvacetiny. Dva…