Budoucnost Opelu: Vyšší tržní podíl a vyšší marže
Minulá léta byla pro Opel problémová, německá automobilka finančně strádala a musela přikročit k restrukturalizaci a zavření továrny v Bochumi. Nyní už se zdá, že se Opel vydal správným směrem, a tak přišel čas na stanovení dalších plánů.
Hlavním úkolem vedení Opelu minulých let bylo vrátit automobilku do černých čísel, což se podle odhadů podaří příští rok. Pro General Motors je to úspěch, americký koncern v Evropě během minulých 16 let prodělal přes 18 miliard dolarů (432 miliard korun).
Úkoly pro následující roky navážou na splnění dosavadních plánů. Opel chce do roku 2020 navýšit svůj tržní podíl v Evropě ze současných 6,7 % na osm procent. Zároveň chce automobilka na svých autech více vydělávat – zisk před zdaněním má do roku 2022 vzrůst o pět procent.
Vyšší marže i vyšší prodeje mají být výsledkem mezigenerační obměny automobilů. Podle generálního ředitele Opelu Karla-Thomase Neumanna se nové automobily mají prodávat za vyšší ceny než dosud – zákazníci podle plánů značky mají kupovat lépe vybavené (a tedy dražší) vozy. U modernizované Corsy se to zatím daří, Neumann tvrdí, že se auto prodává za vyšší ceny než předchůdce.
Opel chce také ušetřit na samotné výrobě. Nová generace Astry sdílí platformu s Chevroletem Cruze, což snížilo vývojové náklady. S šetřením pomáhá také nová globální rodina tříválců a čtyřválců, která nahrazuje dožívající atmosférické i přeplňované tří- a čtyřválce Family bez přímého vstřikování nebo atmosférické jednotky S-TEC původem od dceřiné firmy Daewoo/Chevrolet. Nové jednotky bude možné použít ve více modelech než ty dosavadní.
Někteří analytici však odhadují, že to Opel bude mít se splněním svých plánů těžké. Opel je v tuto chvíli čtvrtou největší značkou na evropských trzích, po Volkswagenu, Fordu a Renaultu, přičemž ani konkurence rozhodně nespí. Analytik Ian Fletcher tak odhaduje, že tržní podíl Opelu zůstane v následujících letech stejný jako dosud, podle jeho názoru může dokonce i mírně klesnout.
Důležitým modelem pro Opel bude nová Astra, která se zákazníky bude snažit lákat na masážní sedačky, internetové připojení 4G nebo diodové světlomety. Konkurenční Renault ale též přijíždí s novým kompaktním zástupcem – čtvrtou generací Mégane. Volkswagen pak prodeje Golfu, dlouhodobě nejprodávanějšího modelu v Evropě, již brzy podpoří jeho modernizací.