Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

BYD v Ženevě 2010

Ondřej Láník
Čínská automobilka BYD Auto Co., Ltd. vystavovala v Ženevě už před dvěma roky. Letos se vrátila, aby ukázala prototyp velkoprostorového elektromobilu a pochlubila se s novým partnerem – Daimler AG.

V Ženevě oznámila čínská skupina BYD, že uzavřela dohodu o strategickém partnerství s Daimler AG. Spolupráce se týká vývoje a výroby nových elektromobilů pro čínský trh. Nový model, který má vzniknout, bude prodáván pod zcela novou značkou ve společném vlastnictví čínské a německé firmy.

BYD je jednou z vedoucích firem v oblasti vývoje a výroby akumulátorů, v odvětví působí od roku 1995. Od roku 2003 je aktivní také ve výrobě automobilů. První elektrický model F3Dm byl na trh uveden v roce 2008.

Vedle prototypu pětimístného rodinného minivanu e6, ukázala značka BYD v Ženevě taky modernizovaný mini model F0 (nápadně připomíná Toyotu Aygo) a loni na podzim uvedený sedan G3 (připomínající Toyotu Corollu). BYD G3 je vybaven motory Mitsubishi 1,5 l (78 kW, 134 Nm) a 1,8 l (90 kW, 160 Nm) a má vnější rozměry 4600 x 1705 x 1490 mm, rozvor měří 2610 mm.

e6

Model e6 je zatím ve stádiu prototypu, ale BYD sebevědomě prohlašuje, že vůz bude v této podobě také vyrábět. Rodinný minivan s vnějšími rozměry 4554 x 1822 x 1633 mm je určen pro pět osob a disponuje velkorysým rozvorem náprav 2830 mm. Jde o čistý elektromobil, jeho pohon má zajišťovat synchronní elektromotor se 75 kW a 450 Nm. Akumulátorová Fe-sada nové generace má vozidlu zajistit dojezd až 330 km, nejvyšší rychlost 140 km/h a akceleraci z 0 na 100 km/h za méně než 14 s.


Ondřej Láník