Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Byton M-Byte ukazuje finální verzi interiéru. Do sériové výroby zamíří s displejem na volantu

Stanislav Kolman
Diskuze (17)

Automobilka Byton to s obrazovkami prošpikovaným interiérem svého SUV myslí vážně. Představuje řešení, které v automobilovém průmyslu zatím nemá obdoby.

Dvě nepřehlédnutelné obrazovky v nových modelech Audi či sedmnáctipalcový displej uprostřed palubovky Tesly vám už brzy nepřijdou zas až tak zvláštní. Čínský Byton totiž na veletrhu CES v Las Vegas odhalí, jak bude vypadat sériová podoba interiéru jeho elektrického SUV. Už koncept představený v loňském roce byl hodně odvážný. A pro sérii se takřka nezměnil!

O čem přesně je řeč? Začněme 48palcovou obrazovkou přes celou palubní desku. Asi vás nepřekvapí, že takové řešení se v automobilovém průmyslu stane unikátem. Jen pro vaši představu, je to jako byste vedle sebe vyskládali sedm iPadů. Od loňského konceptu se displej ještě dočkal nějakých úprav, podle tvůrců kupříkladu vydrží i v případě dopravní nehody.

Další osmipalcový displej najdeme na středové konzole a vlastně funguje jako touchpad pro obrovskou obrazovku nahoře. Ta je rozdělena na tři části a zobrazuje informace o jízdě, navigaci a multimédia.

Ani tím ale výčet obrazovek v interiéru čínského elektrického SUV nekončí. A další displej najdeme na hodně netradičním místě, jmenovitě přímo ve volantu. Není zcela uprostřed, ale o něco výše, což umožňuje zabudování airbagu. Volič samočinné převodovky byste tu hledali marně, nahrazuje jej jednoduché ozubené kolečko napojené na tento displej.

Fyzickým tlačítkům však zcela neodzvonilo. Legislativa například vyžaduje takové řešení pro výstražná světla, takže vybraná tlačítka nalezneme uprostřed pod výdechy topení.

Čínský Byton spolupracuje s Amazonem, takže se v interiéru dočkáme i hlasového asistenta Alexa. Přislíbené je i rozpoznávání tváře, které identifikuje řidiče a uzpůsobí mu třeba nastavení sedačky či jízdních režimů. U sedaček ještě zůstaneme. Ty se budou vůbec poprvé u sériového auta otáčet směrem k cestující vzadu v případě, že vůz pojede v autonomním režimu. Pro začátek se počítá s autopilotem třetí úrovně.

Sportovně-užitkový vůz Byton M-Byte zamíří kromě Číny i na zámořské a evropské trhy, kde se jej s největší pravděpodobností dočkáme v roce 2020.

Stanislav Kolman
Diskuze (17)
8. 1. 2019 19:17
Re: Uff
Počúvanie vpohode, to je jak rádio, ale videl som už aj magora, čo vyslovene pozeral film.
8. 1. 2019 09:49
Back to the future
Začíná mi to připomínat ulítlé koncepty interiérů z 80.let.
Neútulná kancelář místo palubní desky by ještě šla překousnout, ale ten volant je přímo k smíchu 8-s
Avatar - Ozzman
8. 1. 2019 08:11
Re: Uff
Já na dlouhé cestě na filmy taky koukám, nebo je spíš poslouchám, místo rádia :-)
8. 1. 2019 08:00
Re: Uff
Už dnes sa nájdu strelci, čo si ten film na tablete nalepenom na čelné sklo púšťajú...
8. 1. 2019 08:00
Re: Uff
Uff? Ty si čítal nejakú mayovku? >:D

Inak máš pravdu, toto je už pritiahnuté za vlasy, v aute takéto kino nemá čo robiť.