Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nové Audi A7 Sportback odhaleno. Evoluce tvarů, revoluce techniky

David Bureš
Diskuze (42)
Podle očekávání prošel design druhé generace Audi A7 jen evoluční proměnou. Za to v útrobách se událo dost, všechny verze budou hybridní!

Audi se dalo na mezigenerační odměnu svých největších konvenčních modelů. V létě se světu představila čtvrtá generace vlajkové lodi A8, kterou už jsme si prohlédli v Praze a vyzkoušeli ve španělské Valencii, a nyní přišel čas na premiéru sportovně laděného liftbacku A7 Sportback. Na český trh dorazí v únoru 2018, ceny zatím známé nejsou.

Tvarově vůz prošel jen evoluční proměnou, svébytná nízká silueta s elektricky výsuvným spoilerem autu zůstala, jednotlivé detaily se však zostřily po vzoru A8. Vpředu je tak širší šestiúhelníková maska single frame, vzadu pak koncová světla propojená vodorovným páskem jako u vlajkové lodi čtyř kruhů.

Video se připravuje ...

Z A8 byl převzat také interiér. Minimalistické palubní desce vládnou dvě dotykové obrazovky na středovém panelu, ta horní s úhlopříčkou 10,1 palce, ta dolní s 8,6“. Zatímco pomocí horního displeje řidič ovládá informační a zábavní systém, dolní zpřístupňuje ovládání klimatizace, komfortních funkcí nebo zadávání textu. Na přání Audi nabízí ještě digitální přístrojový štít a průhledový displej promítající potřebné informace na čelní sklo před řidiče.

Audi A7 Sportback – srovnání generací
ModelA7 Sportback (2017-)A7 Sportback (2010-2017)
Délka [mm]49694974
Šířka [mm]19081911
Výška [mm]14221420
Rozvor [mm]29262914
Objem zavazadelníku [l]535-1390535-1390

Automobilka ovládání připodobňuje k ovládání chytrého telefonu, výhodou je akustická i haptická zpětná vazba. Jakmile prst aktivuje příslušnou funkci, uživatel uslyší a pocítí kliknutí jako potvrzení. K dispozici je i hlasové ovládání, které si má poradit i s hovorovým jazykem.

Z vlajkové lodi byli převzati také jízdní asistenti pomáhající s řízením. Od příštího roku budou k dispozici systémy pojmenované Audi AI remote parking pilot a Audi AI remote garage pilot, díky nimž A7 zvládne sama zaparkovat i vyparkovat. Řidič musí jen nepřetržitě držet příslušné tlačítko v aplikaci pro chytrý telefon, pomocí níž tyto systémy ovládá.

Revolucí je i nabídka motorů, všechny verze A7 budou hybridy, respektive mild-hybridy. V době uvedení na trh bude vůz k dispozici výhradně s přeplňovaným benzinovým šestiválcem o objemu tří litrů, který poskytne výkon 250 kW a točivý moment 500 N.m. Podle nového vzoru pojmenování agregátů zní jeho obchodní název 55 TFSI.

Hnací sílu motoru přenáší sedmistupňová dvouspojková převodovka S tronic a pohon všech kol. Jedná se o řešení ultra, která odpojuje pohon zadní nápravy vždy v situacích, kdy není zapotřebí, a v případě potřeby jej na základě předvídavého řízení opět připojuje.

Krátce po zahájení výroby budou následovat další šestiválcové a čtyřválcové agregáty na benzin i naftu.

Zásadně se změnil také podvozek, přední i zadní nápravy byly zbrusu nově vyvinuty, jiné je i progresivní řízení. Co se týče samotného podvozku, mají zákazníci na výběr čtyři varianty: konvenční podvozek s ocelovými pružinami, sportovní variantu se světlou výškou sníženou o 10 milimetrů, elektronicky řízené tlumiče a adaptivní vzduchové odpružení s udržováním stálé světlé výšky. Dále je možné zvolit sportovní zadní diferenciál nebo natáčení zadní nápravy zlepšující agilitu i stabilitu vozu.

David Bureš
Diskuze (42)
2. 11. 2017 19:51
Re: naznačují tím snad
on má pravdu, vážně byla (zapátral jsem a našel, chytám se za nos) 99% předchozího příspěvku je tedy čirá blamáž to jedno procento nechávám zcela záměrně :-)
Avatar - pallas
21. 10. 2017 02:51
prototypy im horeli pri testovaní
tak to snáď nejako vychytali
Avatar - Hittman
20. 10. 2017 14:09
Re: predseda
:yes:
20. 10. 2017 14:00
Re: Quattro zaplakalo...
Děkuji za technické detaily, ketré jsem nikde nenašel... ;-)
20. 10. 2017 13:59
Re: Quattro zaplakalo...
OK, díky za cennou lekci ;-)