Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Potvrzeno: Bývalý šéf Škody Vahland opouští Volkswagen

David Bureš
Diskuze (122)
Winfried Vahland měl jiný názor na řešení situace v USA než zbytek vedení německé automobilky.

Po vypuknutí skandálu Dieselgate přestoupil šéf Škody Winfried Vahland k mateřskému Volkswagenu, kde se měl od počátku listopadu starat o záležitosti severoamerického trhu. Německá média ale informují o tom, že Vahland nakonec koncern VW Group opouští.

Zprávu o odchodu Vahlanda jako první zveřejnil německý týdeník Auto Bild. Agentuře ČTK později informaci potvrdil tiskový mluvčí Škody Jozef Baláž. „S aférou kolem dieselových motorů nemá rozhodnutí Winfrieda Vahlanda nic společného. K tomuto rozhodnutí ho vedly rozdílné názory na podobu nového koncernového regionu NAR (v Severní Americe), který měl řídit,“ uvedl Baláž. Podle informací ČTK rozhodnutí Vahlanda ovlivnily i blíže nespecifikované rodinné důvody.

„Profesor Vahland prokázal v uplynulých 25 letech velkou službu celému koncernu. Respektujeme jeho rozhodnutí a děkujeme mu za jeho mimořádný výkon,“ řekl k nastalé situaci nový předseda představenstva koncernu Volkswagen Matthias Müller.

Důsledkem skandálu Dieselgate byla i výrazná rošáda na nejvyšších pozicích koncernu. V rámci těchto změn se předseda představenstva Škody Winfried Vahland stal členem představenstva mateřského Volkswagenu. Zde měl od 1. listopadu obsadit nově zřízenou pozici vedoucího regionu Severní Amerika. Podle nejnovějších zpráv ale do funkce vůbec nenastoupí.

Vahland byl šéfem Škody Auto od roku 2010. Na této pozici jej v rámci personálních změn ve VW Group od 1. listopadu nahradí Bernhard Maier, dosavadní šéf marketingu a prodeje ve značce Porsche.

Škodu Auto podle německých médií opustí i šéf výzkumu a vývoje Frank Welsch, který stejnou funkci bude zastávat u Volkswagenu. Na jeho místo se má přesunout Christian Strube, ředitel výroby ve Volkswagenu. Dosavadní vedoucí vývoje ve Volkswagenu Heinz-Jakob Neusser byl v důsledku kauzy Dieselgate suspendován. Spekuluje se o tom, že Neusser o podvodném softwaru dobře věděl.

David Bureš
Diskuze (122)
17. 10. 2015 00:11
VW
Už to začíná být nuda. Média do nás pořád hustí Volkswagengate a uživateli je to jedno. Jsem zvědavej, kolik řidičů si přijede vyměnit motory. Dva roky zpátky jsem v Áčkách kupoval Polo a jediný co mě vzhledem k emisím zajímá je, jestli mi to projde STKčkem.
15. 10. 2015 20:52
Re: ŠKODA !! Tajně sme doufali ...
To máš z nějakýho brainwashingu ne? Ty jsi najivní jak motýl. >:D >:D >:D
15. 10. 2015 20:49
Re: ŠKODA !! Tajně sme doufali ...
To jste vážně najivnější než jsem si myslel. Z takovýhleho postu se vždycky odchází po podobnejch diplomatickejch proslovech. Žádná bílá vrána mezi černejma, prostě byl vyhozen za ty průsery, ale nikdo to přece takhle nenapíše. Bylo to zároveň přiznání. Naivkové. Ještě stačí napsat, že o tom nevěděl a budu se smát až do rána. >:D >:D >:D >:D
15. 10. 2015 17:27
Re: Za vším bude muset být víc....
Tiež mám taký dojem, že tá močovina vydrží nejako podozrivo dlho. V trucku mám nádrž na 40 litrov močoviny a urobím s tým sotva 6 tisic km.
15. 10. 2015 15:41
Re: Za vším bude muset být víc....
Vtipalku. Pokuty bankam jsou jen virutalni divadylko pro lidi,aby potrestali ty bankstery. Banky se pri svych ziscich jen smejou pokutam. Napadlo Te nekdy,ze banky,resp.zpusob elonomiky stoji za kazdou financni krizi?
Banky vytvareji nove penize z niceho (doslova) a berou si za to uroky. Tak a dnes uz ne jinak v nasem skvelem svete vznikaji penize...z dluhu. Ma to jeden hacek-na svete nikdy neni a nebue dost penez na zaplaceni uroku,ty neustale porostou az jednoho krasneho dne se to cele hezky sesype
Jenze vetsina lidi o tom nema ani paru a pro jistotu jim sveruji jeste sve penize ve velkem ;-) sorry za offtopic