Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Winfried Vahland opouští Škodu, střídá ho marketingový šéf Porsche

David Bureš
Diskuze (36)
Dieselgate vyústila v mnohé změny ve vedení VW Group. Důsledkem personálních výměn je i nový šéf mladoboleslavské automobilky.

Důsledkem skandálu VW Group s podvody v měření emisí je doslova personální zemětřesení na vedoucích postech koncernu. Novým generálním ředitelem automobilky se stal Matthias Müller, změna to ale rozhodně není jediná. Většina z provedených výměn je v souladu se spekulacemi posledních dní.

Pro české automobilové fanoušky je důležitá výměna šéfa mladoboleslavské automobilky. Dosavadní předseda představenstva Škody Winfried Vahland odchází k mateřské značce Volkswagen, kde se stane členem představenstva. V rámci reorganizace postů se bude počínaje prvním listopadem starat o záležitosti regionu Severní Ameriky.

„Nebylo to pro mne snadné rozhodnutí převzít po více než pěti tvořivých, úspěšných a krásných letech nové úkoly v koncernu,“ okomentoval svůj odchod z Mladé Boleslavi Vahland.

Místo Vahlanda se šéfem Škodovky stává Bernhard Maier. Ten je od roku 2010 členem představenstva značky Porsche, kde je zodpovědný za marketing a prodeje. V jeho osobě Škoda získává člověka od mládí spjatého s automobily.

Maier se nejdříve vyučil automechanikem a následně pokračoval ve studiu podnikové ekonomiky v německém Calw. Později pracoval u BMW nebo Porsche, kde se například postaral o úspěšný vstup první generace SUV Cayenne na německý trh.

Nového šéfa se dočká také značka SEAT. Dosavadní předseda představenstva Jürgen Stackmann též odchází k Volkswagenu, kde jako člen představenstva bude zodpovědný za prodeje a marketing. Ve funkci střídá Christiana Klinglera, který z automobilky odchází. Podle oficiálního prohlášení tato změna nesouvisí s aktuální kauzou, ale je výsledkem dlouhodobě plánované změny kvůli snaze o změnu marketingové strategie.

Stackmanna vystřídá Luca de Meo, který měl doposud na starosti prodeje a marketing ve značce Audi. Výměna na pozici šéfa SEATu nabývá účinnosti 1. října.

Vedení Volkswagen Group se dohodlo také na změně korporátní struktury, která bude nově odvozena od modulární techniky. Stávající skupiny Audi (do níž spadá i Lamborghini a Ducati), holding výrobců nákladních aut a Power Engineering a Financial Services budou pokračovat. Nově je však doplní skupina Porsche, do níž bude spadat vedle stuttgartské značky také Bentley a Bugatti, a skupina mainstreamových značek (VW, Seat a Škoda).

VW Group se pak také konečně dočká nového předsedy dozorčí rady, kterým se má podle dohody členů rady stát Hans Dieter Pötsch. Zvolen má být na listopadovém mimořádném zasedání akcionářů. Dosavadní finanční ředitel koncernu ve funkci vystřídá Ferdinanda Piëcha, který post opustil letos v dubnu po sporech s tehdejším generálním ředitelem koncernu Martinem Winterkornem.

David Bureš
Diskuze (36)
29. 9. 2015 13:04
Re: Švýcaři zakázali prodej dieselových aut koncernu VW
Možná i ty bys přišel o práci, kdyby se VW dostal do finančních problémů ty rakovino přiblblá >:-[]
29. 9. 2015 13:02
Re: Švýcaři zakázali prodej dieselových aut koncernu VW
Protože nechápe, že VW generuje pracovní místa pro lidi. Není to jen zlej kapitalistickej podnik, kterýmu je potřeba dát takovou pokutu, až ho to finančně položí. Souhlasím, že je to odrbávání a podfuk, takže je potřeba, aby za to VW zaplatil, ale ne tak, aby kvůli tomu desetitisíce lidí přišli o práci, protože bude muset VW a jeho subdodavatelé propouštět.
29. 9. 2015 12:58
Re: add Švýcaři zakázali prodej dieselových aut koncernu VW
Jo myslím to vážně. Není to ideální, ale jestli chceme dýchat čistej vzduch, tak se musí přestat naftový motory vyrábět generelně všechny. Začneme jezdit na elektřinu vyráběnou v atomkách a doma nebudeme topit ničím jiným než elektřinou nebo plynem. Jenže ta doba jaksi ještě nedozrála možná za 50 let bude lidstvo na takový úrovni, že to bude realizovatelný. Do tý doby holt musíme žít v rámci našich možností. Jasně, že mi jde o zdraví mých dětí a všech ostatních dětí, ale nepůjdu kvůli tomu sešrotovat každý naftový auto, který jezdí po silnicích. Rozhodně jsou VW EURO5 nafťáky lepší než nějakej smradlavej starej polskej kamion, kterých jezdí všude mraky, takže není třeba VW diesely zase tak přitloukat na kříž. Prostě jsou to smradlavý nafty jako každej jinej diesel, ale že by si ze sebe musel stírat saze silně přeháníš.
29. 9. 2015 12:52
Re: add Švýcaři zakázali prodej dieselových aut koncernu VW
Obávám se že kdyby to šlo vyřešit jinak (mít emise v rámci tolerancí), tak VW nefixloval. Takže já jiný reálný řešení než pokutu a vyjímku nevidím. Hlavně jestli to je jen u starých EURO5 motorů a nejsou cinknutý i EURO6 motory. To by byl mnohem větší průser.
Re: Švýcaři zakázali prodej dieselových aut koncernu VW
JGucci je známý VAGinista, jeho príspevky jsou predevsím vhodné k pobavení.