Cadillac Sixteen - Superluxusní retro

Cadillac Sixteen - Superluxusní retro

 

Seznamte se se studií Cadillac Sixteen, která spojuje nejnovější stylistické prvky věhlasné americké značky s pojetím automobilu třicátých let.

Cadillac před pár lety předvedl studii supersportovního automobilu Evoq, která měla podle slov jejích tvůrců nastolit nový designérský směr u této jedné z nejprestižnějších amerických značek. Léta ubíhají a zatím jediným modelem, který z nového stylu vychází je sedan vyšší střední třídy CTS. To opravdu není mnoho, avšak pokud jde o studie, zde kreativita stylistů Cadillaku nezná hranic a posledním důkazem je studie Sixteen, tedy Šestnáct.

Tato číslovka není pořadovým číslem studií odvozených od Evoqu, ale prozrazuje, co že se ukrývá pod kapotou. Za rozměrnou maskou chladiče se nachází skutečně neuvěřitelný podélně uložený vidlicový šestnáctiválec, tedy monstrum se dvěma páry osmiválců. Tento drobeček je prvním V16 světové produkce a může se údajně pochlubit bez jediného koně stejným výkonem, jako chystané Bugatti Veyron, tedy rovným tisícihlavým stádem koní. V řeči jednotek soustavy SI má 13,6litrový motor s dvouventilovou technikou výkon 736 kW a vskutku obludný točivý moment 1 345 N. m. Zřejmě i v Americe se však už začíná trochu šetřit s benzinem, neboť je tato jednotka vybavena chystaným koncernovým (GM-General Motors) systémem, který v drtivé většině jízdních režimů polovinu válců deaktivuje, pohání vás tedy "pouze" 6,8litrový osmiválec, v "plné polní" je Sixteen připraven prakticky pouze při sešlápnutí plynového pedálu až k podlaze. Že to s tou úsporností nebude tak žhavé však nasvědčuje pouze čtyřstupňová samočinná převodovka Hydra-Matic, přenášející točivý moment za zadní kola. Ta mají (mimochodem stejně jako ta přední) velikost úctyhodných 24 palců.

Pokud na vás neudělala dojem pohonná jednotka, tak 5673 mm dlouhá a 1392 mm vysoká karoserie docela určitě. Stylisté se totiž inspirovali ručně vyráběnými luxusními automobily třicátých let (retro je teď v Americe opravdu "in"), které se vyznačovaly při pohledu z profilu stejně jako Sixteen opravdu velmi dlouhou přední kapotou, vzad posunutou kabinou a vysokou krátkou zádí. Za zmínku stojí i velmi dlouhý rozvor, činící 3556 mm a absence středového sloupku karoserie. Zajímavým detailem je i výrazná mřížka pro odvod horkého vzduchu od brzd. Záď je charakteristická vertikálně orientovanými skupinovými svítilnami s LED diodami, na které plynule navazují dva páry hranatých koncovek výfuku, připomeňme jen, že jde o stejný stylistický recept, který je použitý též na přídi vozu. Všechny panely karoserie jsou kvůli minimalizaci hmotnosti zhotoveny z hliníku.

Automobily značky Cadillac se vždy vyznačovaly maximálním luxusem v interiéru a Sixteen dovedl zažité standardy ještě mnohem dál. V čtyřmístném a tvarově nepříliš nápaditém (ovšem o to reálnějším) interiéru najdeme pouze ušlechtilé materiály. Sedadla, výplně dveří a přístrojová deska jsou potaženy kůží, která je zkombinována s kvalitními kovy a ořechovým dřevem. Sklíčka přístrojů jsou zhotovena z křišťálového skla, koberečky zase z ručně tkaného hedvábí. Samozřejmostí je komunikační systém OnStar koncernu GM, audiosouprava Bose a přehrávač DVD, zadní sedadla jsou plně seřizovatelná. Za zmínku stojí také hodiny uprostřed přístrojové desky, které navrhnula věhlasná módní značka Bvlgari.

Nedá se pravděpodobně předpokládat, že bude koncept Sixteen v této podobě doveden do sériové produkce, ale je zřejmě příslibem masivní modelové ofenzívy značky Cadillac, ostatně jako všechny předchozí studie ’a la Evoq.

Cadillac Sixteen - Superluxusní retro

ikona ikona ikona ikona
ikona ikona ikona ikona
ikona ikona ikona ikona
ikona ikona


Spolupracujeme s TipCars.com
 

Tapety








Doporučujeme
Vyzkoušeli jsme kupé Škoda posledních osmdesáti let. Tudy kráčí historie! (+video) Vyzkoušeli jsme kupé Škoda posledních osmdesáti let

Dnešní doba patří automobilům SUV a atraktivních kupé…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Renault Scénic a Grand Scénic: MPV s příchutí crossoveru [první jízdní dojmy] Renault Scénic a Grand Scénic: MPV s příchutí crossoveru [první jízdní dojmy]

Renault v první polovině letošního roku představil novou…

Tohle bolí! Ultravzácné Ferrari F40 v Británii shořelo na popel Tohle bolí! Ultravzácné Ferrari F40 v Británii shořelo na popel

Někomu se nepoštěstí vidět Ferrari F40 jedinkrát za život…

 






 
Exkluzivní spy video: Modernizovaná Škoda Octavia (2017) poprvé na silnici

Exkluzivní spy video: Modernizovaná Škoda Octavia (2017) poprvé na silnici

Včera

Třetí generace octavie se v rámci nadcházející modernizace dočká přepracovaného vzhledu a bohatší výbavy.




Blesk.cz

Prokleté koleje: V místě tragické nehody na Hodonínsku opět vykolejil vlak

Prokleté koleje: V místě tragické nehody na…

U Vnorov na Hodonínsku, kde se nedávno srazil vlak s traktorem a vykolejil nehodový vlak, v pondělí vykolejila…

Téměř slepá Žaneta v Prostřeno: Rýže létá vzduchem a nadávky nestíhají vypípávat

Téměř slepá Žaneta v Prostřeno: Rýže létá vzduchem a…

To tu ještě nebylo. V televizní soutěži Prostřeno! se objeví nevidomý soutěžící. Žaneta Šťastná (24) se svým…

 

iSport.cz

Asistenti, kteří zůstali po Ščasném: Prvotní úkol? Nastartovat Spartu

Asistenti, kteří zůstali po Ščasném: Prvotní úkol?…

Ještě včera velel Spartě Zdeněk Ščasný, dnes už se o jeho kompetentce dělí tři asistenti. Zdeněk Svoboda, David…

Ščasného éra ve Spartě: vrchol přišel na Laziu, ale titul unikal

Ščasného éra ve Spartě: vrchol přišel na Laziu, ale…

Do Sparty přišel jen jako záskok do konce sezony, nakonec trenér Zdeněk Ščasný vydržel ve funkci o mnoho déle.…

 

Reflex.cz

Dávali show slovu show-business: Nahlédněte do zákulisí práce exotických tanečnic

Dávali show slovu show-business: Nahlédněte do…

Dnes jsou z nich již dámy v letech, ale v roce 1958 patřily mezi nejobletovanější ženy New Yorku. Nádherné…

9 států, které na světových mapách nenajdete

9 států, které na světových mapách nenajdete

Nejste spokojení se svou republikou? Založte si vlastní. Taková je filozofie většiny tzv. mikronárodů. Tyto…