Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Carlos Tavares chce osamostatnit vozy Citroën DS

Jan Mička
Diskuze (7)
V Ženevě se to hemží tiskovými konferencemi. Na jedné z nich představil nový šéf PSA plány s modely Citroën DS.

Řada DS měla dostatek času na to, aby se během let stala kultovní. Vždyť ikonické čtyřdveřové kupé, které později vešlo do dějin jako „Fantomasův Citroën“, přišlo na trh již v polovině padesátých let a jeho aura je rok od roku silnější.

Přestože nejnovější modely řady DS takových úspěchů pravděpodobně nedosáhnou, nic nebrání „odtržení“ vozů DS3, DS4 a DS5 od mateřského Citroënu a zavedení zcela nové prémiové značky. Takto si to alespoň představuje nový šéf koncernu PSA Carlos Tavares.

Informaci uvedl server Automotive News Europe. Tavares tak reagoval na trend některých automobilek, které si na svých prémiových značkách vydělávají slušné peníze. A DS prý bez pochyby je prémiová značka koncernu PSA.

Při příležitosti letošního ženevského autosalonu navíc Carlos Tavares veřejně poděkoval za vynikající práci všem, kteří za modely DS stojí. Zároveň však ani zdánlivě nepřiblížil termín, kdy by mohlo k osamostatnění řady dojít. V současné době je prý nejdůležitější stabilizovat finanční situaci značek Citroën a Peugeot, rozšíření řady DS o další modely však není zapovězeno.

Jan Mička
Diskuze (7)
Avatar - wakantanka
7. 3. 2014 09:43
Re: Nejde nám to v mainstreamu,
Ja hlavne nerozumiem celkom stratégii dvoch mainstreamových značiek v jednom koncerne (PSA), bez nejakého výrazného rozlíšenia. Áno niektoré Citroeny vyzerajú trochu inak ako Peugeoty, ale stále tzv. darcu orgánov v nich cítiť. Nehovoriac o minimálnej odlišnosti v použitej technike. Takže behom rokov akurát docielili to že si kradnú kupcov hlavne navzájov. Synergický efekt využívania zhodnej techniky sa potom vytráca a nedáva zmysel. Mne by dalo oveľa väčší zmysel urobiť z Citroenu niečo viac ako Peugeot v zmysle zrušiť celú radu C a vyrábať všetko pod označením DS. Pritom používať niečo z koncernového regálu ale byť výrazne iný, trebárs luxusnejší, s nejakými technickými vychytávkami typu Hydractive. Potom by aj cena mohla byť nastavená vyššie oproti Peugeotu a produkt by si tú vyššiu cenu aj vedel obhájiť. Ale takto? Nahádzať cimprlátka na prachobyčajnú koncernovú techniku ? :no:
6. 3. 2014 22:37
Re: Ne, to skutečně nebylo 4dvéřové kupé.
Když už není co vymyslet, alespoň se matou pojmy a tím se získává pozornost. Pojem "čtyřdveřové kupé" je stejně nesmyslný jako "sociálně potřebný", plnoštíhlý, resp. silný, sběrač kovů, odklánění a podobné hovadiny. Matení pojmů je nesmysl, jestli to tak půjde dál, tak za pár let budeme říkat ho*nu "čokoládová pochoutka" a nikomu to nepřijde divné... Kupé má prostě 2 dveře, co má 4 dveře je sedan (klidně domrvený nízkou střechou vzadu), limuzína, cokoliv. Jen ne kupé.
Avatar - Stejsn
6. 3. 2014 17:16
Ne, to skutečně nebylo 4dvéřové kupé.
Byl to totiž sedan, víme?
Avatar - Hittman
6. 3. 2014 16:32
Re: Nejde nám to v mainstreamu,
Nevím, jak je na tom s prodeji DS, ale dle testů a podle to kolik jich jezdí u nás a i podle prodejních cen, materiálů, logiky ovladačů, pohonných jednotek, náprav, atd. to opravdu prémie není. Samozřejmě je tu dnes spoustu kupců, co první koukaj na kabát a nic jiného je nezajímá..
Avatar - twistedTSD
6. 3. 2014 16:30
Re: Nejde nám to v mainstreamu,
Proč ty mínusy? Vždyť je to tak. Pokud je DS "bezpochyby prémiová značka", bylo by bezpochyby na místě zkusit dělat i prémiová auta....