Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Český trh v březnu 2018: Velký pád registrací, Qashqai mezi nejlepšími

David Bureš
Diskuze (160)
První čtvrtletí roku skončilo bezmála devítiprocentním poklesem registrací. Pád v březnu zažilo množství značek.

Březen nebyl pro automobilky na českém trhu příliš úspěšným měsícem. Minulý měsíc bylo u nás registrováno 24.453 nových osobních automobilů, o 8,7 procenta méně než před rokem. Vyplývá to ze statistik Svazu dovozců automobilů.

Potvrzují se tak předpoklady z konce loňského roku, že se prodeje na českém trhu blíží své hranici a již tolik neporostou jako v minulosti. Český trh již může být nasycen, vliv mohou hrát i rostoucí ceny vozů. Ze zákulisních zpráv navíc také vyplývá klesající podíl reexportů – třeba němečtí prodejci proti nim údajně začali brojit, a tak má počet krátkodobě registrovaných a následně vyvezených aut klesat.

I přes klesající prodeje na českém trhu zůstává jedničkou domácí Škoda. Za březen má na svém kontě 7.723 registrovaných aut, což je vlastně stejně jako loni, půlprocentní pokles je vlastně jen statistická odchylka. To druhý Volkswagen i třetí Hyundai si v březnu pohoršily výrazně – německá značka o 22,7 %, korejská o 21 %.

Neznamená to však, že by tu nebyly značky, které by v březnu nezažily silný měsíc. Dacia si polepšila o 7,2 %, díky čemuž opět skončila před Fordem, mezi značkami na čtvrté příčce. Výrazně pak rostly Kia (+16,3 %) a Toyota (+37,3 %).

Český trh – registrace nových aut podle značek
Poř.ZnačkaProdeje v 3/2018 [ks]Meziroční rozdíl [%]Tržní podíl [%]
1.Škoda7723-0,531,6
2.Volkswagen2196-22,78,98
3.Hyundai1621-21,06,63
4.Dacia1445+7,25,91
5.Ford1442-16,15,9
6.Kia1050+16,34,29
7.Toyota910+37,33,72
8.Peugeot903-4,93,69
9.Nissan789+1,43,23
10.Mercedes-Benz786-2,53,21
11.Renault772-23,53,16
12.Opel718-32,22,94
13.Seat620-28,32,54
14.BMW573-12,92,34
15.Citroën550-1,62,25
16.Suzuki515+55,62,11
17.Mazda367+21,11,5
18.Audi193-57,10,79
19.Honda193-16,80,79
20.Mitsubishi154-39,80,63
-CELKEM24453-8,7-

Pokles registrací je znatelný i na výsledcích jednotlivých značek. První Škoda Octavia zažila desetiprocentní pád počtu registrací, Volkswagen Golf si pohoršil o 19,7 %. I díky tomu se nejprodávanějším vozem zahraniční značky na českém trhu v březnu stal Nissan Qashqai. Mezi modely obsadil pátou příčku (za Octavií, Fabií, Rapidem a Karoqem), výsledných 603 registrací bylo o 56,2 % více než před rokem. Nadmíru se v rámci meziročního srovnání dařilo i Fordu Focus, skončil sedmý, s meziročním skokem o 119 %.

Český trh – registrace nových aut podle modelů
Poř.ZnačkaProdeje v 3/2018 [ks]Meziroční rozdíl [%]Tržní podíl [%]
1.Škoda Octavia2492-10,110,19
2.Škoda Fabia2162+13,78,84
3.Škoda Rapid1127+11,94,61
4.Škoda Karoq690-2,82
5.Nissan Qashqai603+56,22,47
6.VW Golf596-19,72,44
7.Ford Focus524+119,32,14
8.Dacia Duster516+9,62,11
9.Hyundai i30506-22,22,07
10.Škoda Superb506-37,12,07
11.Škoda Kodiaq474-4,81,94
12.Kia Cee'd411+24,61,68
13.Hyundai ix204051,66
14.VW Tiguan390+4,01,59
15.Dacia Dokker365+33,71,49
16.VW Passat321+6,61,31
17.Hyundai tucson295+13,51,21
18.Dacia Sandero271+27,81,11
19.Seat Leon265-43,61,08
20.Toyota Yaris262+62,71,07

Také výsledky za první čtvrtletí roku nejsou až tak pozitivní. Od ledna do března bylo u nás registrováno 67.873 osobních automobilů, tedy vlastně stejně jako loni – bylo to o nepatrných 186 aut méně.

Domácí Škodě se však v prvních měsících roku dařilo, za období leden až březen hlásí růst registrací o 12,3 %. Jiné značky koncernu VW Group však tak šťastný začátek roku neprožívají, Volkswagen si pohoršil o 22,9 %, Seat o 15,6 % a Audi dokonce o 45,2 %.

Letos se naopak zatím daří Toyotě (+27,9 %), Citroënu (+21 %) nebo Suzuki (+60,7 %).

Český trh – registrace nových aut podle značek
Poř.ZnačkaProdeje v 1-3/2018 [ks]Meziroční rozdíl [%]Tržní podíl [%]
1.Škoda22674+12,333,41
2.Volkswagen6263-22,99,23
3.Hyundai4551-8,96,71
4.Ford3997-3,95,89
5.Dacia3932+12,75,79
6.Kia2590+18,93,82
7.Peugeot2509+8,23,7
8.Toyota2495+27,93,68
9.Renault2146-20,63,16
10.Mercedes-Benz1909-10,32,81
11.Nissan1804+18,02,66
12.Seat1759-15,62,59
13.Opel1572-27,32,32
14.Citroën1557+21,02,29
15.BMW1552-9,72,29
16.Suzuki1343+60,71,98
17.Mazda877+19,71,29
18.Audi723-45,21,07
19.Honda501-2,50,74
20.Volvo485-13,10,71
-CELKEM67873-0,3-

Z hlediska modelů zůstává u za první čtvrtletí nejvýše Škoda Octavia, následovaná Fabií a Rapidem. Čtvrtý je Superb, jehož 2.064 registrací je o výrazných 14 % méně než před rokem. Hraje vliv příchod nových škodováckých SUV, nebo pomalu se blížící příchod faceliftu?

V tomto pořadí je Nissan Qashqai devátý, s meziročním nárůstem registrací o 60,5 %. Před ním však skončil Volkswagen Golf i Ford Focus. Hyundai i30 letos zatím hlásí meziroční propad o 20,6 %, uzavírá tak nejlepší desítku.

Český trh – registrace nových aut podle modelů
Poř.ZnačkaProdeje v 1-3/2018 [ks]Meziroční rozdíl [%]Tržní podíl [%]
1.Škoda Octavia7047+3,510,38
2.Škoda Fabia5812+14,28,56
3.Škoda Rapid3740+31,55,51
4.Škoda Superb2064-14,03,04
5.VW Golf1796-12,52,65
6.Škoda Karoq1764-2,6
7.Škoda Kodiaq1431+66,62,11
8.Ford Focus1352+93,11,99
9.Nissan Qashqai1316+60,51,94
10.Hyundai i301269-20,61,87
11.-12.Dacia Duster1194-9,51,76
11.-12.Hyundai ix201194-13,71,76
13.Dacia Dokker1088+21,01,6
14.Kia Cee'd988+17,21,46
15.VW Passat964-23,51,42
16.VW Tiguan889-19,41,31
17.Seat Leon835-22,11,23
18.Renault Clio821-10,51,21
19.Dacia Sandero805+61,01,19
20.Škoda Citigo723-2,91,07

David Bureš
Diskuze (160)
Avatar - Barrichello
8. 4. 2018 23:34
Ruské stroje 3/2018
Lada - 15 ks
UAZ - 6 ks
GAZ - 1 ks
Ural moto - 1 ks
Avatar - Barrichello
8. 4. 2018 23:33
Ameriky 3/2018
Cadillac - 1 ks
Dodge - 8 ks
Chevrolet - 3 ks
Tesla - 12 ks
Mustang - 33 ks
Renegade - 12 ks (6x benzín)
Compass - 32 ks (7x benzín)
Cherokee - 3 ks
GrandCherokee - 13 ks (2x benzín)
Wrangler - 8 ks (4x benzín)
Avatar - Hammunasakra
6. 4. 2018 21:35
Re: Trošku off-topic,
Všechno tu v diskuzi padlo = pokud to fakt neumíš zpracovat = tak nic ;-)

Jak nechápat různý požadavky? Někdo ti nutí to nejlepší? Ne = jen sme se bavili co je nejhorší

6. 4. 2018 18:34
Re: Trošku off-topic,
Nerozumiem tomu čo baštím automobilkám. Suv nemám, i cez fakt že pozitíva by aj v mojom prípade prekryli negatíva. Nedávno som mal mpv. Čo som zbaštil aj s navijákom v čase jeho kúpy? Začni už chápať fakt, že máme rôzne požiadavky a potreby. Historicky som vymenil x vozidiel či už firemných, alebo sukromných, od klasických hb, kombi cez mpv a dodávky. Aj nejaké to suv som mal zapožicané a to na dost dlhý čas, aby som si spravil vlastny úsudok. Na rozhodovanie nepotrebujem marketingové oddelenie automobiliek ;)
6. 4. 2018 18:08
Re: realita vs. čísla
Díky za odkaz. :yes: