Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nová Kia EV4 přijíždí do Česka. Známe všechny ceny, těmto vozům se postaví

Kia EV4
Kia EV4
Kia EV4
Kia EV4
166 Fotogalerie
Marek Bednář
Diskuze (6)

Dva nové kompaktní elektromobily na českém trhu od značky Kia mají poměrně ambiciózní ceník. Konkurence je levnější, ale pokud Kia přijde s nějakými trvale akčními cenami, kartami to poměrně dost zamíchá.

Korejská automobilka Kia zveřejnila ceníky obou karosářských variant odvážně tvarovaného modelu EV4, kompaktního elektromobilu o délce 4,43, resp. 4,73 metru a rozvoru shodně 2,82 metru. Pod milion korun je možné mít jen jedinou verzi – alespoň dle prozatím zveřejněných „ceníkových cen“, mimo různé dlouhodobě akční ceny, které jsou na českém trhu běžné.

Ceníkové ceny Kie EV4
ProvedeníEV4 hatchbackEV4 Fastback
Air  
58,3 kWh, FWD, 150 kW939 980 Kč-
81,4 kWh, FWD, 150 kW1 074 980 Kč-
Earth  
58,3 kWh, FWD, 150 kW1 014 980 Kč1 054 980 Kč
81,4 kWh, FWD, 150 kW1 149 980 Kč1 189 980 Kč
GT-Line  
81,4 kWh, FWD, 150 kW1 289 980 Kč1 329 980 Kč

Než tedy Kia přijde s takovými cenami, není EV4 žádná láce, a to i když vezmeme v potaz výbavu. Základní Air obsahuje LEDková světla, bezklíčový přístup, 17“ litá kola, dvouzónovou automatickou klimatizaci, 12,3“ středový displej s navigací, zrcadlením smartphonu a couvací kamerou, přední i zadní parkovací čidla, adaptivní tempomat, látkové čalounění sedaček a 11kW palubní nabíječku na střídavý proud.

Prostřední verze Earth má navíc elektricky výsuvné kliky, elektricky sklopná zrcátka, vnitřní zrcátko samočinně zatmavitelné, bezdrátovou nabíječku mobilu, vyhřívaná přední a zadní sedadla, elektrické páté dveře, sledování mrtvého úhlu a tepelné čerpadlo.

Vrcholné provedení GT-Line přidává 19“ kola, adaptivní světlomety s funkcí dynamického přivítání, audio Harman Kardon, čalounění umělou kůží, elektrická přední sedadla s ventilací a relaxační funkcí či rozšířený systém autonomního nouzového brzdění včetně předcházení kolizím v křižovatce.

Věci jako 360° kamerový systém, prevenci drobných kolizí při parkování, head-up displej či pohled kamerou do mrtvého úhlu je nutné přikoupit v rámci různých paketů v cenách 25–45 tisíc korun i k nejvyšší verzi GT-Line. Ta je také jediná, ke které jde přikoupit elektrické střešní okno za 35 tisíc korun. Metalický lak stojí 20 tisíc korun navíc, matný lak je za 40 tisíc.

Kia EV4 – známá tech. data
ModelEV4 FastbackEV4 hatchback
Podvozková platformaE-GMP 400 V, přední pohon
Délka × šířka × výška4.730 × 1.860 × 1.480-1.485 mm4.430 × 1.860 × 1.480-1.485 mm
Rozvor náprav2.820 mm
Akumulátor58,3 kWh81,4 kWh58,3 kWh81,4 kWh
Výkon150 kW (204 k)
Zrychlení na 100 km/h7,4 s7,7 s7,4 s7,7 s
Dojezd (WLTP)430 km630 km410 km590 km
Nabíjení DC (10-80 %)29 min31 min29 min31 min
Nabíjení AC (11 kW, 10-100 %)5 h 20 min7 h 15 min5 h 20 min7 h 15 min
Pneumatiky215/60 R17 (Air, Earth), 215/50 R19 (GT-Line)
0–100 km/h7,4 s7,7 s7,4 s7,7 s
Nejvyšší rychlost170 km/h
Zavazadlový prostor (VDA)490 l435 l

Kia EV4 vs. konkurence na českém trhu

Hledání konkurentů EV4 není zcela jednoduché, neboť elektrickým fastbackem se dá označit snad jen Peugeot 408. Ten se nabízí v elektrickém provedení o výkonu 157 kW s baterií o 58 kWh. V závislosti na výbavě má dojet až 453 km na jedno nabití. Základ Allure za 899 tisíc korun je vybavený hezky, ale srovnatelná verze se základní EV4 Fastback Earth je GT za cenu od 959 tisíc korun – o 95 tisíc méně. Nabízí sadu jízdních asistentů vč. adaptivního tempomatu, elektrických pátých dveří či světlomety s technologií LED Matrix. S délkou 4.687 mm a rozvorem 2.878 mm je však oproti fastbacku EV4 menší.

Rozšíříme-li hledání i na SUV-kupé, můžeme zahrnout Škodu Enyaq Coupé, která je s délkou 4.658 mm jen o málo kratší než EV4 Fastback. Verze 85 Sportline nabídne za 1.230.000 Kč výbavu i baterii srovnatelnou s EV4 GT-Line, ovšem se světlomety LED Matrix, výkonem vyšším o 60 kW, standardním objemem zavazadelníku o 80 l vyšším a hlavně s pohonem zadní nápravy. Oba vozy mají 400V architekturu, ale EV4 má vyšší katalogový dojezd, byť spíš kosmeticky – až 590 km oproti až 581 km enyaqu.

Principielně blízko je také Ford Capri, který v základní verzi Style s cenou od 917 tisíc korun za 52kWh baterii a 125kW elektromotor nabízí širokou škálu jízdních asistentů včetně asistenta vyhýbacího manévru či samočinného brzdění při hrozící kolizi při parkování nebo vycouvávání z parkovacího místa.

Jeho vrcholná výbava Premium je v 210kW zadokolce se 77kWh baterií za cenu od 1,17 milionu korun – o 150 tisíc méně než EV4 Fastback GT-Line. Výbava je přitom obdobná a katalogový dojezd o 32 km kratší – 598 oproti 630 km.

Podíváme-li se na druhou karosářskou verzi v nabídce, pro EV4 hatchback konkurentů najdeme víc. Volkswagen ID.3 je s délkou 4.264 mm menší a výbava zhruba srovnatelná s EV4 Air je Pure People, u nás toho času k mání od 940 tisíc korun. Má sice pohon zadních kol, ale jeho baterie má o 6 kWh menší kapacitu, výkon je o 25 kW nižší a katalogový dojezd je o 23 km nižší.

Škoda Elroq je délkou 4.488 mm hatchbacku EV4 blíž, ba je o 58 mm delší; rozvor náprav je však o 50 mm kratší. Verze 60 se 150kW elektromotorem na zadní nápravě a dojezdem až 430 km přijde v základní výbavě Essence, která je zhruba na úrovni EV4 Air, na 882 tisíc korun. Dražší Selection s cenou od 948 tisíc korun přidá např. deštník ve dveřích řidiče, vyhřívaná přední sedadla a volant, textilní koberečky nebo ambientní osvětlení.

Ford Explorer je délkou 4.468 mm hatchbacku EV4 ještě blíž a v základní výbavě Style, opět srovnatelné s EV4 Air, přijde na 857 tisíc korun s 52kWh baterií, 125kW elektromotorem na zadní nápravě a dojezdem až 378 km.

Elektrický Opel Astra nabídne 115kW elektromotor a 54kWh baterii, což znamená dojezd až 418 km na jedno nabití. Základní verze Edition za cenu od 920 tisíc korun je srovnatelná s EV4 Air, prostřední GS za cenu od bez desetikoruny rovného milionu je srovnatelná s EV4 Earth. Má však už v ceně 360° kamerový systém či ergonomické sedadlo řidiče s certifikací AGR. Délkou 4.374 mm a zejména rozvorem náprav 2.675 mm je však oproti hatchbacku EV4 citelně menší.

Tento seznam konkurentů samozřejmě není vyčerpávající, hledal však nejznámější a co nejlépe srovnatelné modely na českém trhu. Za vypíchnutí nicméně stojí, že tyto ceny jsou všechny tzv. akční, které Kia zatím v cenících EV4 neuvádí. Pokud přijdou a srazí tzv. ceníkovou cenu EV4 o několik desítek tisíc korun, učiní z ní vážně zajímavou nabídku.

Video placeholder
Kia EV4 – testování v Evropě • Zdroj: Kia

Zdroje: Ceníky zmíněných značek | zdroj foto: Kia, Peugeot a auto.cz | zdroj videa: Kia

Vstoupit do diskuze (6)