Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Sériový hybrid má zářnou budoucnost. Už jej má i u nás velmi populární značka

MG IM6
MG IM6
MG IM6
MG IM6
18 Fotogalerie
Michal Dokoupil
Diskuze (3)

Elektromobilita nemusí být tak rychlá, jak si automobilky slibovaly. Jako mezistupeň se ještě dlouho budou prodávat hybridy, a to i ty sériové. Další automobilkou, která se přidala na stranu sériových hybridů, je MG, i když poněkud oklikou.

I přes obrovský nástup elektromobilů to momentálně vypadá, že se se spalovacím motorem budeme ještě dlouho potkávat v hybridech. A pokud o něčem vypovídá situace v Číně, tak novou hvězdou prodejů mohou být právě sériové hybridy.

Tedy ty, kde není mechanické propojení mezi koly a motorem, který slouží pouze jako generátor elektřiny. Nazývají se také „elektromobily s prodlužovači dojezdu“, protože na rozdíl od řešení známého z Nissanu mají vždy také velkou baterii s možností externího dobíjení. V Evropě sériový hybrid s velkou baterií používalo třeba BMW i3 REX nebo Mazda MX-30 R-EV.

V Číně jsou dnes velmi populární, čemuž dost pomohl úspěch značky Li Xiang. Tu následovala spousta dalších značek a dnes už se začínají exportovat i do zahraničí. U nás se už první čínské sériové hybridy začaly prodávat také, najdete je v salonech Voyahu a Leapmotoru. V budoucnu je možná doplní také MG, jehož systém se právě představil.

Situace ale není tak jednoduchá, což je pro čínské automobilky typické. MG dnes na exportních trzích nabízí vozy, které v Číně produkují jeho sesterské značky Roewe, Wuling, Baojun, Maxus a IM. Poslední zmíněný je nejnovějším přírůstkem a MG jeho modely začíná v EU prodávat právě v těchto týdnech.

No a sériový hybrid nazvaný Hengxing představila právě značka IM a to v modelu LS6, který se v Evropě prodává jako MG IM6. Elektrická varianta zde má baterii o kapacitě 100 kWh, verze Long Range má pohon zadních kol, výkon 300 kW a 500 Nm, na stovku zrychlí za 5,4 sekundy a dojede až 624 kilometrů. Verze Performance má pohon všech kol, 553 kW a 802 Nm, zrychlení na stovku za 3,5 sekundy a dojezd až 503 kilometrů.

Ve verzi se sériovým hybridem má baterie kapacitu 66 kWh, což je na tuto technologii nadprůměr. A platí to i pro fakt, že využívá 800V architekturu a je tedy schopen ultra rychlého nabíjení. Spalovací motor Zephyr je klasicky přeplňovaná čtyřválcová patnáctistovka z vlastního vývoje SAIC a v hybridním režimu má mít spotřebu 2,07 l/100 km. Baterie „Super Freevoy MAX“ pochází od CATL a má umožnit elektrický dojezd až 450 kilometrů, což je ale udáváno v čínském cyklu CLTC.

LS6 s hybridem se začne prodávat už tento srpen, následovat jej bude vlajková loď značky IM, veliké šestimístné SUV LS9 se stejnou technikou. Kdy se systém ukáže v Evropě, IM neřeklo, je to ale nejspíše jen otázka času. Jestli se vozy IM objeví v Česku, je mimochodem také nejisté; momentálně se s nimi počítá jen v západní Evropě.

Zdroj: IM, zdroj foto: MG

Vstoupit do diskuze (3)