Sériový hybrid má zářnou budoucnost. Už jej má i u nás velmi populární značka
Elektromobilita nemusí být tak rychlá, jak si automobilky slibovaly. Jako mezistupeň se ještě dlouho budou prodávat hybridy, a to i ty sériové. Další automobilkou, která se přidala na stranu sériových hybridů, je MG, i když poněkud oklikou.
I přes obrovský nástup elektromobilů to momentálně vypadá, že se se spalovacím motorem budeme ještě dlouho potkávat v hybridech. A pokud o něčem vypovídá situace v Číně, tak novou hvězdou prodejů mohou být právě sériové hybridy.
Tedy ty, kde není mechanické propojení mezi koly a motorem, který slouží pouze jako generátor elektřiny. Nazývají se také „elektromobily s prodlužovači dojezdu“, protože na rozdíl od řešení známého z Nissanu mají vždy také velkou baterii s možností externího dobíjení. V Evropě sériový hybrid s velkou baterií používalo třeba BMW i3 REX nebo Mazda MX-30 R-EV.
V Číně jsou dnes velmi populární, čemuž dost pomohl úspěch značky Li Xiang. Tu následovala spousta dalších značek a dnes už se začínají exportovat i do zahraničí. U nás se už první čínské sériové hybridy začaly prodávat také, najdete je v salonech Voyahu a Leapmotoru. V budoucnu je možná doplní také MG, jehož systém se právě představil.
Situace ale není tak jednoduchá, což je pro čínské automobilky typické. MG dnes na exportních trzích nabízí vozy, které v Číně produkují jeho sesterské značky Roewe, Wuling, Baojun, Maxus a IM. Poslední zmíněný je nejnovějším přírůstkem a MG jeho modely začíná v EU prodávat právě v těchto týdnech.
No a sériový hybrid nazvaný Hengxing představila právě značka IM a to v modelu LS6, který se v Evropě prodává jako MG IM6. Elektrická varianta zde má baterii o kapacitě 100 kWh, verze Long Range má pohon zadních kol, výkon 300 kW a 500 Nm, na stovku zrychlí za 5,4 sekundy a dojede až 624 kilometrů. Verze Performance má pohon všech kol, 553 kW a 802 Nm, zrychlení na stovku za 3,5 sekundy a dojezd až 503 kilometrů.
Ve verzi se sériovým hybridem má baterie kapacitu 66 kWh, což je na tuto technologii nadprůměr. A platí to i pro fakt, že využívá 800V architekturu a je tedy schopen ultra rychlého nabíjení. Spalovací motor Zephyr je klasicky přeplňovaná čtyřválcová patnáctistovka z vlastního vývoje SAIC a v hybridním režimu má mít spotřebu 2,07 l/100 km. Baterie „Super Freevoy MAX“ pochází od CATL a má umožnit elektrický dojezd až 450 kilometrů, což je ale udáváno v čínském cyklu CLTC.
LS6 s hybridem se začne prodávat už tento srpen, následovat jej bude vlajková loď značky IM, veliké šestimístné SUV LS9 se stejnou technikou. Kdy se systém ukáže v Evropě, IM neřeklo, je to ale nejspíše jen otázka času. Jestli se vozy IM objeví v Česku, je mimochodem také nejisté; momentálně se s nimi počítá jen v západní Evropě.
Zdroj: IM, zdroj foto: MG