Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Český trh v říjnu 2010: Pořadí značek

Abarth
Abarth
Abarth
Abarth
40 Fotogalerie
Diskuze (248)
Nejprodávanější dováženou značkou se poprvé v historii stalo Hyundai.

Na českém trhu se v říjnu prodalo 14.031 osobních a lehkých užitkových aut. Meziročně tak došlo k poklesu o 1160 registrací, což představuje asi -7,6 %.

Prodej Škody se meziročně snížil o 446 registrací. S 4373 nově zaregistrovanými vozy drží největší značka českého trhu tržní podíl 31,2 %.

Říjnovou událostí číslo 1 je umístění Hyundaie na pozici dovozové jedničky. Stalo se tak poprvé v historii českého trhu. Korejská značka však podle vlastních prohlášení míří ještě výše. Jejím cílem je stát se vedoucí značkou na českém trhu!

Momentálně je nosným modelem i30, kterých se v říjnu prodalo 805 ks a nošovická třicítka se tak stala nejprodávanějším vozem zahraniční značky. Prodejci Hyundai přivedli do českého registru vozidel 1194 nových vozů, tedy o 610 více než loni v říjnu. Hyundai avizovalo příchod nových luxusních modelů s pohonem zadních kol na český trh, první model by měl dorazit ještě letos.

Na druhém dovozovém místě není Ford, ale Volkswagen a to s 1033 registracemi, následován s malým odstupem Renaultem (1016 ks, meziročně -248 ks). Teprve čtvrtá importérská příčka patří Fordu, který si připsal podprůměrných 760 registrací (meziročně -684 ks). Pátá Kia rostla slušným meziročním tempem +66,5 %, prodala 681 vozů.

Registrace na českém trhu v říjnu 2010
-KategorieOA+LUVOA+LUVZměnaZměnaTržní podíl
-Období10/201010/2009[ks][%]10/2010
1.Škoda

43734819-446-9,3%31,2%
2.Hyundai

1194584610104,5%8,5%
3.Volkswagen

10331281-248-19,4%7,4%
4.Renault

10161017-1-0,1%7,2%
5.Ford

7601444-684-47,4%5,4%
6.Kia

68140927266,5%4,9%
7.Peugeot

585703-118-16,8%4,2%
8.Citroën

576895-319-35,6%4,1%
9.Toyota

440424163,8%3,1%
10.Fiat

359424-65-15,3%2,6%
11.Dacia

34121912255,7%2,4%
12.Mercedes-Benz 319362-43-11,9%2,3%
13.Suzuki3052465924,0%2,2%
14.Audi

2682412711,2%1,9%
15.Opel

23823531,3%1,7%
16.BMW

2242022210,9%1,6%
17.Chevrolet

209315-106-33,7%1,5%
18.Nissan

162263-101-38,4%1,2%
19.SEAT

149155-6-3,9%1,1%
20.HONDA

136209-73-34,9%1,0%
21.Volvo

130147-17-11,6%0,9%
22.Mitsubishi

11310943,7%0,8%
23.Subaru

106901617,8%0,8%
24.Mazda

101157-56-35,7%0,7%
25.Alfa Romeo

2921838,1%0,2%
26.Iveco2720735,0%0,2%
27.Land Rover261313100,0%0,2%
28.Porsche252414,2%0,2%
-Celkem - Jiné značky106163-91-55,8%0,8%
-Celkem1403115191-1160-7,6%100,0%

Vývoj na českém trhu od začátku roku 2010

Za 10 měsíců roku 2010 se u nás prodalo 148.105 nových osobních a lehkých užitkových automobilů, tedy o 663 méně než ve stejném období loni (148.768 ks).

Škoda drží necelých 30 % českého trhu, díky meziročnímu růstu o 10 %.

Říjnový propad registrací Fordu dále snížil celkový tržní podíl za celý rok, momentálně je to 8,9 % (13.132 ks). Na dohled tak je největší dosavadní rival - Volkswagen - s 8,1 % trhu, resp.necelými 12 tisíci registracemi za 10 měsíců.

Ani třetí importér - Renault - zatím neřekl poslední slovo. Zatím roste o 8,7 % a momentálně drží 7,3 % českého trhu.

Zatím pátý Hyundai má na TOP pozice co dohánět, ale už několikrát ukázal, že prodej více než tisíce vozů není náhoda. Hyundai je momentálně nejrychleji rostoucí značkou aktuálního TOP 10 za celý rok 2010. Ve stejné elitní skupině nejvíce ztrácí Citroën (-19 %).

Druhá desítka je plná zajímavých výsledků. Třináctá Dacia konečně může realizovat obchody, které byly odkládány kvůli nedostatkům v dodávkách Dusterů v předchozích měsících, a tak i další růst je velmi pravděpodobný.

Největší propad druhé desítky zaznamenává Chevrolet, který trpí absencí superlevného Sparku, který se doprodával loni. Dvouciferný pád postihuje japonské trio Suzuki, Nissan, Honda. Zejména pro první jmenovanou značku je o zásadní ztrátu loňských tržních pozic.

Jsou tu ale i pozitivní výsledky - BMW roste o 17,3 %, SEAT dokonce o 18 %.

Registrace na českém trhu, průběžné výsledky za za rok
-KategorieOA+LUVOA+LUVZměnaZměnaTržní podíl
-Období1-10/20101-10/2009[ks][%]1-10/2010
1.Škoda4429340027426610,7%29,9%
2.Ford1313215310-2178-14,2%8,9%
3.Volkswagen11974118241501,3%8,1%
4.Renault10878100048748,7%7,3%
5.Hyundai8180725992112,7%5,5%
6.Peugeot67036948-245-3,5%4,5%
7.Kia63936691-298-4,5%4,3%
8.Citroën59807227-1247-17,3%4,0%
9.Fiat46164552641,4%3,1%
10.Toyota41344174-40-1,0%2,8%
11.Mercedes-Benz31233138-15-0,5%2,1%
12.Opel29103591-681-19,0%2,0%
13.Dacia2822205177137,6%1,9%
14.Audi26192715-96-3,5%1,8%
15.BMW2600221638417,3%1,8%
16.Chevrolet23783687-1309-35,5%1,6%
17.Seat2316196335318,0%1,6%
18.Suzuki22333043-810-26,6%1,5%
19.Nissan17922102-310-14,7%1,2%
20.Honda16142260-646-28,6%1,1%
21.Mazda15881811-223-12,3%1,1%
22.Volvo12831447-164-11,3%0,9%
23.Mitsubishi10391248-209-16,7%0,7%
24.Subaru966899677,5%0,7%
25.Iveco304340-36-10,6%0,2%
26.Porsche2531718248,0%0,2%
27.Alfa Romeo2221814122,7%0,1%
28.Land Rover2091258467,2%0,1%
29.Lexus173204-31-15,2%0,1%
30.Jeep143145-2-1,4%0,1%
31.Lada119150-31-20,7%0,1%
32.Mini82681420,6%0,1%
33.Chrysler817922,5%0,1%
34.Renault Trucks6782-15-18,3%-
35.Infiniti59312890,3%-
36.Ferrari55361952,8%-
37.Lancia5494-40-42,6%-
38.smart5357-4-7,0%-
39.Dodge5287-35-40,2%-
40.Jaguar5096-46-47,9%-
41.Saab2346-23-50,0%-
-Celkem - Jiné značky540589-49-8,3%0,4%
-Celkem148105148768-663-0,4%100,0%

Vstoupit do diskuze (248)