Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Český trh v srpnu 2011: Pořadí značek

Abarth
Abarth
Abarth
Abarth
18 Fotogalerie
Diskuze (120)
Srpnový růst českého trhu táhla Škoda, VW a korejské značky. Desítku nejlepších značek zpestřil SEAT.

Na českém trhu bylo v srpnu 2011 zaregistrováno 14.105 osobních automobilů, tj. o 2.017 více (+16,7 %) než v srpnu 2010.

Polovinu meziročního srpnového přírůstku si připsala Škoda. Jejích 4181 registrací představuje nárůst o bezmála třetinu loňského objemu. Nejprodávanějším modelem zůstává Octavia (1797 registrací, podíl verzí s pohonem 4x4 je 10,5 %, naftové motory má 65 % vozů), následovaná Fabií (1447 registrací), Roomsterem (329 reg.), Superbem (280 reg.) a Yetim (268 reg.).

Importérským číslem jedna je podle dat SDA Volkswagen, který si meziročně polepšil o 54 % a vyrobil tak i v srpnu mírný náskok před Fordem.

Třetí importérskou příčku tentokrát neobsadil Renault, ale Hyundai. Jeho 1043 registrací představuje druhý nejlepší výsledek letošního roku, lépe se Hyundaie prodávaly jen v březnu 2011 (1248 reg.). Nejžádanějším modelem je i30 (347 reg.), i20 (233 reg.), ix20 (158 reg.), dobře se prodává také ix35 (102 reg.).

Mimořádně dobrý výsledek zaznamenala taky v srpnu absolutně pátá Kia. Jednoznačným tahounem odbytu a nejprodávanějším dováženým modelem srpna je Caee'd se 431 registracemi, výborně se prodává Sportage (117 reg.), Picanto (72 reg.) začíná ovládat segment nejmenších aut a Rio se k útoku právě připravuje.

Největší ztráty z TOP 10 si v srpnu připsal Renault. Jeho registrace se propadly o 38 %.

Mezi Peugeot a Citroën se vklínil SEAT. Do srpového výsledku se zřejmě již promítly registrace poštovních Ibiz ST.

Registrace na českém trhu, výsledky za srpen 2011
-KategorieOAOARozdílRozdílTržní podíl
Poř.Značka8/20118/2010[ks][%][%]
1.ŠKODA41813148103332,8%29,6%
2.VOLKSWAGEN123180043153,9%8,7%
3.FORD11831119645,7%8,4%
4.HYUNDAI104371932445,1%7,4%
5.KIA81641040699,0%5,8%
6.RENAULT7541216-462-38,0%5,3%
7.PEUGEOT6425717112,4%4,6%
8.SEAT426429-3-0,7%3,0%
9.CITROËN410459-49-10,7%2,9%
10.OPEL3662887827,1%2,6%
11.DACIA3382855318,6%2,4%
12.CHEVROLET3242339139,1%2,3%
13.AUDI3172407732,1%2,2%
14.BMW31418712767,9%2,2%
15.TOYOTA313373-60-16,1%2,2%
16.SUZUKI210228-18-7,9%1,5%
17.MERCEDES-BENZ19218573,8%1,4%
18.FIAT183347-164-47,3%1,3%
19.NISSAN15114832,0%1,1%
20.MITSUBISHI140835768,7%1,0%
21.MAZDA112130-18-13,8%0,8%
22.VOLVO103802328,8%0,7%
23.HONDA89129-40-31,0%0,6%
24.SUBARU6486-22-25,6%0,5%
25.LAND ROVER402020100,0%0,3%
26.JEEP241113118,2%0,2%
27.ALFA ROMEO1740-23-57,5%0,1%
28.MINI1569150,0%0,1%
29.INFINITI1310330,0%0,1%
29.LEXUS1315-2-13,3%0,1%
31.SMART1147175,0%0,1%
32.PORSCHE1015-5-33,3%0,1%
-Celkem - Jiné značky6074-14-18,9%0,4%
-Celkem1410512088201716,7%100,0%

Vývoj českého trhu od počátku roku 2011

Za osm měsíců bylo u nás zaregistrováno 114.507 osobních automobilů. Loni to bylo o 2005 méně.

Naftové motory mají na českém trhu podíl asi 39 %, aut dodaných z výroby s plynovým pohonem (LPG, CNG) bylo letos zaregistrováno 183, etanol je schopno spalovat 205 aut a elektromobilů přibylo v ČR v roce 2011 zatím 49.

Výjimečně se nebudeme věnovat velkým značkám, ale naopak těm malým, které dosud letos prodaly jen pár desítek vozů.

Na samotném chvostu je italské Lamborghini s jedinou registrací. První Aventador je ale prý už na cestě, takže lambo to na českém trhu rozhodně nebalí! Český Kaipan připravuje zbrusu nový automobil, takže jeho 3 letošní registrace jsou taky spíše přípravou před dalším prodejně silnějším obdobím. Rolls-Royce i KTM patří každý svým způsobem k unikátním značkám - každá z nich má v ČR 4 registrace.

Příjemným překvapením je 10 nových Aston Martinů na českých značkách. Ještě více - konkrétně 16 - je Maserati. Bentley (18 ks) prodává skoro tolik co Saab (20 ks).

Velmi nečekaným zjištěním pak je úspěch Ferrari, kterých se u nás letos prodalo 34 (!), tedy skoro tolik co Jaguárů (38 ks) nebo Lancií (41 ks).

Registrace na českém trhu, výsledky za leden-srpen 2011
-KategorieOAOARozdílRozdílPodíl
Poř.Značka1-8/20111-8/2010[ks][%][%]
1.ŠKODA3399735038-1041-3,0%29,7%
2.VOLKSWAGEN988390268579,5%8,6%
3.FORD9514951130,0%8,3%
4.RENAULT841781023153,9%7,4%
5.HYUNDAI76136000161326,9%6,6%
6.KIA556751194488,8%4,9%
7.PEUGEOT515448423126,4%4,5%
8.CITROËN36424375-733-16,8%3,2%
9.OPEL3191226193041,1%2,8%
10.DACIA2800194885243,7%2,4%
11.TOYOTA26053229-624-19,3%2,3%
12.AUDI2507216634115,7%2,2%
13.BMW234321392049,5%2,0%
14.SEAT220220071959,7%1,9%
15.CHEVROLET19931956371,9%1,7%
16.MERCEDES-BENZ19141865492,6%1,7%
17.SUZUKI1907170819911,7%1,7%
18.FIAT15863046-1460-47,9%1,4%
19.NISSAN11801288-108-8,4%1,0%
20.VOLVO11261030969,3%1,0%
21.MITSUBISHI111773238552,6%1,0%
22.HONDA11091356-247-18,2%1,0%
23.MAZDA7341370-636-46,4%0,6%
24.SUBARU648756-108-14,3%0,6%
25.LAND ROVER27317010360,6%0,2%
26.PORSCHE203186179,1%0,2%
27.ALFA ROMEO17516784,8%0,2%
28.JEEP133121129,9%0,1%
29.MINI130725880,6%0,1%
30.LEXUS112150-38-25,3%0,1%
31.INFINITI75482756,3%0,1%
32.SMART66471940,4%0,1%
33.LADA6198-37-37,8%0,1%
34.LANCIA4135617,1%0,0%
35.CHRYSLER3868-30-44,1%0,0%
35.JAGUAR383625,6%0,0%
37.FERRARI3451-17-33,3%0,0%
38.SAAB2023-3-13,0%0,0%
39.BENTLEY1812650,0%0,0%
40.MASERATI1626-10-38,5%0,0%
41.Ssangyong1477100,0%0,0%
42.Aston Martin1017-7-41,2%0,0%
43.Dodge842-34-81,0%0,0%
43.Cadillac86233,3%0,0%
45.KTM4400,0%0,0%
45.Rolls Royce410-6-60,0%0,0%
47.Kaipan39-6-66,7%0,0%
48.Lamborghini18-7-87,5%0,0%
-Celkem - Jiné značky2732195424,7%0,2%
-Celkem11450711250220051,8%100,0%

Vstoupit do diskuze (120)