Český trh v srpnu 2011: Pořadí značek
Na českém trhu bylo v srpnu 2011 zaregistrováno 14.105 osobních automobilů, tj. o 2.017 více (+16,7 %) než v srpnu 2010.
Polovinu meziročního srpnového přírůstku si připsala Škoda. Jejích 4181 registrací představuje nárůst o bezmála třetinu loňského objemu. Nejprodávanějším modelem zůstává Octavia (1797 registrací, podíl verzí s pohonem 4x4 je 10,5 %, naftové motory má 65 % vozů), následovaná Fabií (1447 registrací), Roomsterem (329 reg.), Superbem (280 reg.) a Yetim (268 reg.).
Importérským číslem jedna je podle dat SDA Volkswagen, který si meziročně polepšil o 54 % a vyrobil tak i v srpnu mírný náskok před Fordem.
Třetí importérskou příčku tentokrát neobsadil Renault, ale Hyundai. Jeho 1043 registrací představuje druhý nejlepší výsledek letošního roku, lépe se Hyundaie prodávaly jen v březnu 2011 (1248 reg.). Nejžádanějším modelem je i30 (347 reg.), i20 (233 reg.), ix20 (158 reg.), dobře se prodává také ix35 (102 reg.).
Mimořádně dobrý výsledek zaznamenala taky v srpnu absolutně pátá Kia. Jednoznačným tahounem odbytu a nejprodávanějším dováženým modelem srpna je Caee'd se 431 registracemi, výborně se prodává Sportage (117 reg.), Picanto (72 reg.) začíná ovládat segment nejmenších aut a Rio se k útoku právě připravuje.
Největší ztráty z TOP 10 si v srpnu připsal Renault. Jeho registrace se propadly o 38 %.
Mezi Peugeot a Citroën se vklínil SEAT. Do srpového výsledku se zřejmě již promítly registrace poštovních Ibiz ST.
Registrace na českém trhu, výsledky za srpen 2011 | ||||||
- | Kategorie | OA | OA | Rozdíl | Rozdíl | Tržní podíl |
Poř. | Značka | 8/2011 | 8/2010 | [ks] | [%] | [%] |
1. | ŠKODA | 4181 | 3148 | 1033 | 32,8% | 29,6% |
2. | VOLKSWAGEN | 1231 | 800 | 431 | 53,9% | 8,7% |
3. | FORD | 1183 | 1119 | 64 | 5,7% | 8,4% |
4. | HYUNDAI | 1043 | 719 | 324 | 45,1% | 7,4% |
5. | KIA | 816 | 410 | 406 | 99,0% | 5,8% |
6. | RENAULT | 754 | 1216 | -462 | -38,0% | 5,3% |
7. | PEUGEOT | 642 | 571 | 71 | 12,4% | 4,6% |
8. | SEAT | 426 | 429 | -3 | -0,7% | 3,0% |
9. | CITROËN | 410 | 459 | -49 | -10,7% | 2,9% |
10. | OPEL | 366 | 288 | 78 | 27,1% | 2,6% |
11. | DACIA | 338 | 285 | 53 | 18,6% | 2,4% |
12. | CHEVROLET | 324 | 233 | 91 | 39,1% | 2,3% |
13. | AUDI | 317 | 240 | 77 | 32,1% | 2,2% |
14. | BMW | 314 | 187 | 127 | 67,9% | 2,2% |
15. | TOYOTA | 313 | 373 | -60 | -16,1% | 2,2% |
16. | SUZUKI | 210 | 228 | -18 | -7,9% | 1,5% |
17. | MERCEDES-BENZ | 192 | 185 | 7 | 3,8% | 1,4% |
18. | FIAT | 183 | 347 | -164 | -47,3% | 1,3% |
19. | NISSAN | 151 | 148 | 3 | 2,0% | 1,1% |
20. | MITSUBISHI | 140 | 83 | 57 | 68,7% | 1,0% |
21. | MAZDA | 112 | 130 | -18 | -13,8% | 0,8% |
22. | VOLVO | 103 | 80 | 23 | 28,8% | 0,7% |
23. | HONDA | 89 | 129 | -40 | -31,0% | 0,6% |
24. | SUBARU | 64 | 86 | -22 | -25,6% | 0,5% |
25. | LAND ROVER | 40 | 20 | 20 | 100,0% | 0,3% |
26. | JEEP | 24 | 11 | 13 | 118,2% | 0,2% |
27. | ALFA ROMEO | 17 | 40 | -23 | -57,5% | 0,1% |
28. | MINI | 15 | 6 | 9 | 150,0% | 0,1% |
29. | INFINITI | 13 | 10 | 3 | 30,0% | 0,1% |
29. | LEXUS | 13 | 15 | -2 | -13,3% | 0,1% |
31. | SMART | 11 | 4 | 7 | 175,0% | 0,1% |
32. | PORSCHE | 10 | 15 | -5 | -33,3% | 0,1% |
- | Celkem - Jiné značky | 60 | 74 | -14 | -18,9% | 0,4% |
- | Celkem | 14105 | 12088 | 2017 | 16,7% | 100,0% |
Vývoj českého trhu od počátku roku 2011
Za osm měsíců bylo u nás zaregistrováno 114.507 osobních automobilů. Loni to bylo o 2005 méně.
Naftové motory mají na českém trhu podíl asi 39 %, aut dodaných z výroby s plynovým pohonem (LPG, CNG) bylo letos zaregistrováno 183, etanol je schopno spalovat 205 aut a elektromobilů přibylo v ČR v roce 2011 zatím 49.
Výjimečně se nebudeme věnovat velkým značkám, ale naopak těm malým, které dosud letos prodaly jen pár desítek vozů.
Na samotném chvostu je italské Lamborghini s jedinou registrací. První Aventador je ale prý už na cestě, takže lambo to na českém trhu rozhodně nebalí! Český Kaipan připravuje zbrusu nový automobil, takže jeho 3 letošní registrace jsou taky spíše přípravou před dalším prodejně silnějším obdobím. Rolls-Royce i KTM patří každý svým způsobem k unikátním značkám - každá z nich má v ČR 4 registrace.
Příjemným překvapením je 10 nových Aston Martinů na českých značkách. Ještě více - konkrétně 16 - je Maserati. Bentley (18 ks) prodává skoro tolik co Saab (20 ks).
Velmi nečekaným zjištěním pak je úspěch Ferrari, kterých se u nás letos prodalo 34 (!), tedy skoro tolik co Jaguárů (38 ks) nebo Lancií (41 ks).
Registrace na českém trhu, výsledky za leden-srpen 2011 | ||||||
- | Kategorie | OA | OA | Rozdíl | Rozdíl | Podíl |
Poř. | Značka | 1-8/2011 | 1-8/2010 | [ks] | [%] | [%] |
1. | ŠKODA | 33997 | 35038 | -1041 | -3,0% | 29,7% |
2. | VOLKSWAGEN | 9883 | 9026 | 857 | 9,5% | 8,6% |
3. | FORD | 9514 | 9511 | 3 | 0,0% | 8,3% |
4. | RENAULT | 8417 | 8102 | 315 | 3,9% | 7,4% |
5. | HYUNDAI | 7613 | 6000 | 1613 | 26,9% | 6,6% |
6. | KIA | 5567 | 5119 | 448 | 8,8% | 4,9% |
7. | PEUGEOT | 5154 | 4842 | 312 | 6,4% | 4,5% |
8. | CITROËN | 3642 | 4375 | -733 | -16,8% | 3,2% |
9. | OPEL | 3191 | 2261 | 930 | 41,1% | 2,8% |
10. | DACIA | 2800 | 1948 | 852 | 43,7% | 2,4% |
11. | TOYOTA | 2605 | 3229 | -624 | -19,3% | 2,3% |
12. | AUDI | 2507 | 2166 | 341 | 15,7% | 2,2% |
13. | BMW | 2343 | 2139 | 204 | 9,5% | 2,0% |
14. | SEAT | 2202 | 2007 | 195 | 9,7% | 1,9% |
15. | CHEVROLET | 1993 | 1956 | 37 | 1,9% | 1,7% |
16. | MERCEDES-BENZ | 1914 | 1865 | 49 | 2,6% | 1,7% |
17. | SUZUKI | 1907 | 1708 | 199 | 11,7% | 1,7% |
18. | FIAT | 1586 | 3046 | -1460 | -47,9% | 1,4% |
19. | NISSAN | 1180 | 1288 | -108 | -8,4% | 1,0% |
20. | VOLVO | 1126 | 1030 | 96 | 9,3% | 1,0% |
21. | MITSUBISHI | 1117 | 732 | 385 | 52,6% | 1,0% |
22. | HONDA | 1109 | 1356 | -247 | -18,2% | 1,0% |
23. | MAZDA | 734 | 1370 | -636 | -46,4% | 0,6% |
24. | SUBARU | 648 | 756 | -108 | -14,3% | 0,6% |
25. | LAND ROVER | 273 | 170 | 103 | 60,6% | 0,2% |
26. | PORSCHE | 203 | 186 | 17 | 9,1% | 0,2% |
27. | ALFA ROMEO | 175 | 167 | 8 | 4,8% | 0,2% |
28. | JEEP | 133 | 121 | 12 | 9,9% | 0,1% |
29. | MINI | 130 | 72 | 58 | 80,6% | 0,1% |
30. | LEXUS | 112 | 150 | -38 | -25,3% | 0,1% |
31. | INFINITI | 75 | 48 | 27 | 56,3% | 0,1% |
32. | SMART | 66 | 47 | 19 | 40,4% | 0,1% |
33. | LADA | 61 | 98 | -37 | -37,8% | 0,1% |
34. | LANCIA | 41 | 35 | 6 | 17,1% | 0,0% |
35. | CHRYSLER | 38 | 68 | -30 | -44,1% | 0,0% |
35. | JAGUAR | 38 | 36 | 2 | 5,6% | 0,0% |
37. | FERRARI | 34 | 51 | -17 | -33,3% | 0,0% |
38. | SAAB | 20 | 23 | -3 | -13,0% | 0,0% |
39. | BENTLEY | 18 | 12 | 6 | 50,0% | 0,0% |
40. | MASERATI | 16 | 26 | -10 | -38,5% | 0,0% |
41. | Ssangyong | 14 | 7 | 7 | 100,0% | 0,0% |
42. | Aston Martin | 10 | 17 | -7 | -41,2% | 0,0% |
43. | Dodge | 8 | 42 | -34 | -81,0% | 0,0% |
43. | Cadillac | 8 | 6 | 2 | 33,3% | 0,0% |
45. | KTM | 4 | 4 | 0 | 0,0% | 0,0% |
45. | Rolls Royce | 4 | 10 | -6 | -60,0% | 0,0% |
47. | Kaipan | 3 | 9 | -6 | -66,7% | 0,0% |
48. | Lamborghini | 1 | 8 | -7 | -87,5% | 0,0% |
- | Celkem - Jiné značky | 273 | 219 | 54 | 24,7% | 0,2% |
- | Celkem | 114507 | 112502 | 2005 | 1,8% | 100,0% |