25.9. 2018 David Bureš Google+ profil David Bureš

Čínské Chery to s dobytím Evropy myslí vážně. Otevírá tu vývojové centrum

Čínské Chery to s dobytím Evropy myslí vážně. Otevírá tu vývojové centrum

Už dnes čínská značka Chery působí na vybraných evropských trzích, a to hlavně na východě kontinentu. Po roce 2020 však chce výrazně expandovat na západ.

Čínské automobilky sice dnes vyrábějí zajímavější auta než kdysi, na evropském trhu se však zatím neprosadily. Naposledy to vzdal třeba Qoros, jehož pilotní projekt prodeje na slovenském trhu nijak neprorazil. To však neznamená, že by to nezkusili jiní výrobci z nejlidnatější země světa. O slovo se hlásí Chery.

Státem založená firma v roce 1997 plánuje expanzi na starém kontinentu po roce 2020. Už nyní se však na ni začíná připravovat, když otevírá své evropské vývojové centrum. Sídlí v německém Frankfurtu a ještě do konce roku přijme 30 až 50 zaměstnanců.

Chery přitom nechce přesunout část svého týmu z Číny, ale přijmout osoby z Evropy, znalé prostředí. I z toho důvodu patrně bude přetahovat pracovníky konkurenčních značek, zájem má prý vedle designérů a vývojářů také o prodejní specialisty a marketéry.

„Minulý rok jsme se na frankfurtském autosalonu prezentovali jako značka. Nyní začneme realizovat naše plány v Evropě,“ říká předseda Chery Tchung-jüe Jin.

K tématu: Čínské Chery bude prodávat i v Evropě. Nejdříve v roce 2020

Jako první chce automobilka na evropský trh uvést vozy luxusně orientované značky Exeed. Konkrétně má jít o SUV Exeed TX, které se prezentovalo právě na loňském frankfurtském autosalonu. Před příchodem na evropský trh ale bude jistě inovováno. Očekává se, že bude nabízeno pouze ve formě hybridního nebo čistě elektrického modelu. Verze výhradně se spalovacím motorem se prý na starém kontinentu nedočkáme.

Bližší informace ale zatím Chery tají. „Naše modely budou konkurenceschopné s předními evropskými automobilkami, co se týče kvality, designu a techniky,“ říká jen Tchung-jüe Jin. Vyrábět se každopádně podle všeho budou v Číně, odkud se budou do Evropy dovážet. Na starém kontinentu firma svojí továrnu dnes nemá a její vybudování před zahájením evropského prodeje nestíhá.

Chery na starém kontinentu působí už dnes, avšak jen ve vybraných státech, převážně na východu kontinentu. Svá auta prodává v Rusku, Bělorusku, Albánii, Srbsku, Rumunsku nebo na Ukrajině. Působí také na italském trhu, avšak pod značkou DR, založenou v roce 2006 Massimem di Risiem. Jinak se zaměřuje třeba na jihoamerický trh, sázkou na Evropu a potenciálně v budoucnu i Severní Ameriku chce Chery snížit svoji závislost na domácím čínském trhu. Ten dnes představuje tři čtvrtiny jeho odbytu.

Spolupracujeme s TipCars.com
Itálii dramaticky zdražují dluhy Itálii dramaticky zdražují dluhy

Nečekaně vysoký schodek římského rozpočtu hrozí problémy…

Deník E15 vydává další exkluzivní magazín E15 Premium – Jak vyhrát budoucnost Deník E15 vydává další exkluzivní magazín E15 Premium – Jak vyhrát budoucnost

Jak vyhrát budoucnost, vám poradí letošní páté číslo…

Ruské pravoslaví ruší styky s konstantinopolským patriarchou Ruské pravoslaví ruší styky s konstantinopolským patriarchou

Ruská pravoslavná církev zastavuje kvůli osamostatnění…

 
 







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Nová Tatra pro hasiče do detailu: Titan je extrémní, má nahradit tank Nová Tatra pro hasiče do detailu: Titan je extrémní, má nahradit tank

Morálně i fakticky zastaralý hasičský tank má nahradit…

Nástupce Škody Rapid se bude jmenovat Scala. Stejně jako indický Renault Nástupce Škody Rapid se bude jmenovat Scala. Stejně jako indický Renault

Nová generace Rapidu se bude jmenovat Scala. Jako první…

 





 
FSO Polonez: Polský hatchback od Giugiara slaví 40 let

FSO Polonez: Polský hatchback od Giugiara slaví 40 let

Včera

Hatchback polské značky s italskou technikou i designem patřil mezi automobilové vytrvalce. Vyráběl se dlouhých 24 let.




Blesk.cz

Nové volby čekají Česko už na jaře. Známe termín, kdy se Babiš může zase smát

Nové volby čekají Česko už na jaře. Známe termín,…

Prezidentské volby, komunální volby i volby do Senátu jsme si letos už odškrtli. Brzy ale budeme moci jít k…

Monika si vzala holčičku z „kojeňáku“. Šéf ji chtěl vyhodit a připravit o peníze

Monika si vzala holčičku z „kojeňáku“. Šéf ji chtěl…

Monika K. z Dačic přes deset let pracovala v hotelu jako recepční. Na konci roku 2016 nastoupila na mateřskou a…

 

iSport.cz

Budějovice nasázely Porubě osm gólů a dál vedou, vyhrálo i Kladno

Budějovice nasázely Porubě osm gólů a dál vedou,…

České Budějovice ve 14. kole první hokejové ligy drtivou výhrou 8:1 nad Porubou potvrdily pozici lídra a v čele…

Smrt na Velkém Taxisu, odnesl to kůň. Byl jsem mimo, hlesl Bartoš

Smrt na Velkém Taxisu, odnesl to kůň. Byl jsem mimo,…

Nejtěžší překážka kurzu Velké pardubické, Velký Taxisův příkop, si opět vybrala smrtelnou daň. Stejně jako před…

 

Reflex.cz

Pohřeb Kočkových: Jak jsem se styděl za své spoluobčany

Pohřeb Kočkových: Jak jsem se styděl za své spoluobčany

Byl jsem v pátek – na jako čumil, ale pracovně – na pohřbu Jana Kočky, mladého kluka, který z blbosti sedl do…

Večírky, vraždy, prostituce: Unikátní snímky ukazují divoký svět mafie v Rusku po rozpadu SSSR

Večírky, vraždy, prostituce: Unikátní snímky ukazují…

Rusko se v devadesátých letech minulého století po rozpadu Sovětského svazu vyznačovalo vysokým nárůstem…