Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Čínské Chery bude prodávat i v Evropě. Nejdříve v roce 2020

Aleš Dragoun Aleš Dragoun 1. 9. 2018
25
Zobrazit náhledy (25)
Chery Exeed TX Chery Exeed TX Chery Exeed TX Chery Exeed TX Chery Exeed TX Chery Exeed TX Chery Exeed TX Chery Exeed TX Chery Exeed TX Chery Exeed TX Chery Exeed TX Chery Exeed TX Chery Exeed TX Chery Exeed TX Chery Exeed TX Chery Exeed TX Chery Exeed TX Chery Exeed TX Chery Exeed TX Chery Exeed TX
Čínské Chery se chystá na starý kontinent. Jeho elektrifikované SUV však nepřijde dřív než za dva roky.

Čínská společnost Chery Automobile existuje teprve 21 let. Do Evropy se konečně chystá za dva roky, alespoň podle deníku Frankfurter Allgemeine Zeitung, který citoval prezidenta firmy. Čen An-ning řekl novinám, že Německo bude jednou z prvních zemí, kde se vozy objeví. Ale to není vše. Plánuje se také stavba evropského vývojového centra, které rovněž vznikne nedaleko tohoto města. To poskytne práci několika stovkám zaměstnanců. V Berlíně by mělo vzniknout návrhářské studio.

Chery hodlá na starém kontinentu nabízet model Exeed TX, ten představila ve formě předprodukčního prototypu loni v září ve Frankfurtu. Kompaktní elektrifikované SUV se objeví ve třech provedeních: jako hybrid včetně plug-in verze a coby čistý elektromobil. Plug-in přijde jako první s pohonem všech kol, 1,5litrovým benzinovým motorem s 81 kW a 85kW elektromotorem.

Auto ujede na „čistý“ zdroj pohonu 70 km, podvozek platformy M3x tvoří vpředu vzpěry McPherson a vzadu víceprvkové závěsy.

Exeed TX chce oslovit výbavou, nejen desetipalcovou dotykovou obrazovkou a armádou elektronických asistentů, ale i vyhřívanými předními sedačkami s pamětí, vnitřním osvětlením měnícím barvy a zatmavenými skly. Na vývoji šasi spolupracoval německý Benteler, pohon všech kol dostaly na starosti firmy Dana a BorgWarner, převodovku Getrag a světelnou techniku Hella.

Vozy Chery si lze koupit už několik let v Itálii, ovšem s logem společnosti DR, kterou v roce 2006 založil Massimo di Risio, alespoň co se Evropy na západ od hranic zemí Společenství nezávislých států týče. Jinak se zatím automobilka soustředila na Asii a Latinskou Ameriku včetně montování vozidel ze stavebnic.

Čína samotná představuje v současnosti tři čtvrtiny odbytu výrobce. Šéf Čen už před časem řekl agentuře Reuters, že by tento podíl rád snížil na třetinu, samozřejmě ve prospěch zahraničí, zejména pak Evropy a potenciálně Severní Ameriky. Všechny modely pro tyto trhy určené ponesou jméno Exeed.

Čínským automobilovým značkám se na starém kontinentu zatím příliš nedaří na rozdíl od těch motocyklových, pokusy byly i u nás (Brilliance, Shuanghuan, pick-upy Gonow, dodávky DFM, tedy Dongfeng Motor, hatchbacky Lifan pod logem dovozce Martin Motors...). Qoros, do tohoto projektu Chery také vložilo peníze, to pak zkoušel na Slovensku.

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku