Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Chevrolet Malibu: Velký sedan pro Evropu

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (18)
Po světové výstavní premiéře na autosalonech v Číně a USA bude nový model Malibu tvořit jeden z hlavních pilířů expozice značky Chevrolet ve Frankfurtu.

Chevrolet Malibu se bude prodávat na všech kontinentech. General Motors mu přisuzuje úlohu osmé generace v USA zavedeného modelu a zároveň roli nástupce Chevroletu Epica.

Evropská premiéra se uskuteční na IAA ve Frankfurtu nad Mohanem a prodej se rozběhne v roce 2012. Malibu se má stát vlajkovou lodí v nabídce evropských prodejců značky Chevrolet.

Čtyřdveřový sedan stojí na platformě s rozvorem náprav 2737 mm a rozchodem kol vpředu 1577 mm a vzadu 1574 mm. Automobilka uvádí, že Malibu má atletický postoj a sebevědomý výraz.

Karoserie

Design se drží současného stylu značky Chevrolet a k charakteristickým prvkům na karoserii Malibu patří dvoudílná maska chladiče a dvoudílné zadní svítilny z LED, tvarově inspirované Camarem. Nabídka kol montovaných na přání obsahuje litá 17- a 18-palcová kola. Na výběr bude 9 barev karoserie a 4 barevné kombinace interiéru, podle verze vybavení.

Součinitel aerodynamického odporu se blíží hodnotě udávané u Chevroletu Volt (0,28). Automobilka se chlubí, že právě díky zkušenostem z Voltu mezigeneračně vyřešila 60 „problémových bodů“, které zvyšují aerodynamický odpor.

Interiér

Interiér Malibu má být komfortní, prostorný a má disponovat velkou vnitřní šířkou. Typickým prvkem pro Chevrolet má být duální kokpit, který vytváří dva téměř oddělené prostory řidič a spolujezdce. Prvky v chromu a dřevěné části jsou doplněné ledově modrým podsvícením. Stejnou barvu má i ambientní osvětlení interiéru, které se pomalu stává nutností i u mainstreamových modelů.

Cestující mají mít k dispozici řadu praktických odkládacích prostor, včetně schránky hluboké přes 15 cm za sklopným dotykovým monitorem autorádia s úhlopříčkou 7 palců. V nabídce bude několik audio systémů i navigační systém a pro vyšší stupně výbavy bude standardem rozhraní Bluetooth.

Motory

Zákazníci v Evropě budou moci u Malibu volit jeden ze dvou čtyřválcových motorů. Zážehového pohonné jednotky bude zastupovat motor o objemu 2,4 litru s výkonem 124 kW (169 k). Pro zájemce o vznětový agregát bude připraven turbodiesel o objemu 2,0 litru s výkonem 121 kW (164 k). U obou motorů si evropští zákazníci budou moci vybrat šestistupňovou manuální nebo automatickou převodovku.

Standardem pro obě motorizace bude vpředu náprava typu se vzpěrami McPherson a vzadu víceprvkové zavěšení. Hřebenové řízení je vybaveno elektrickým posilovačem s variabilní charakteristikou. Pomocný rám motoru, který je izolován od karoserie silentbloky, má snižovat přenos hluku a vibrací do interiéru.

Součástí standardní výbavy všech verzí Malibu na všech trzích bude 8 airbagů. Pro vyšší verze výbav bude za příplatek kromě zadních parkovacích senzorů k dispozici i parkovací kamera.

Jako globální model značky Chevrolet se Malibu bude vyrábět v různých výrobních závodech v USA, Jižní Koreji a Číně.

JAKE.AUTO.CZ: Chevrolet Malibu (přehled všech článků)

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (18)
29. 8. 2011 17:59
Re: Chevy
Tak nejpřímějšího konkurenta vidím pravděpodobně v Kii Optimě - obě auta pocházejí z Korei, jsou určena hlavně pro americký trh, budou nabízet jen s karoserii sedan, vsázet na atraktivní design, přijdou na trh v podobnou dobu a i cenově by se měli pohybovat přibližně na stejné úrovni...
29. 8. 2011 17:46
Re: Mňóóó...
Já myslím, že pokud se tento model Evropy nějak výrazněji dotkne, bude to ve státech, kde má Chevy silnější pozici - čili převážně východní Evropa (asi hlavně Rusko)... Jinak Evropa je pro tento model spíše podřadná (což dokazuje použití benzínové 2.4 jako základu)...
PS: Celkem škoda, že právě 2.4 nenahradilo GM třeba 1.6 Turbo od Opelu...
Avatar - Barrichello
25. 8. 2011 09:12
Re: Chevy
Tak tak, tohle není konkurence luxusních a prémiových zanček, to je konkurence mainstreamu který si jemnoval + Renault, peugeot, VW atd.
24. 8. 2011 21:53
Kufristi, ozvite sa
som zvedavy kedy ti zacnu chatari a prevazaci chladniciek vyplakacat, ze skoda ze to nie je f kombajnu. Pretoze by to bolo zrejme 963x praktickejsie a takto to je odsudene na zanik (rozumej tych hypotetickych 1000 predanych kusov v CR a SR odsudi Chevy na bankrot pretoze ak to nie je pohrebak, tak si to nikto nekupi. Dufam ze citatel chape ironiu
Avatar - Balkan
24. 8. 2011 17:28
Re: Mňóóó...
musim povedat ze v Eurpe celkovo neni trh na lacne velke auta, a to je skoda. Lebo Superb neni uz taky lacny,ani Passat, ani Insignia, a Chrysler 300C rozhodne nie. Inak, idelane pre rodinkarov, co maju 1-2(aj 3 deti) a opotrebuju velku limuzinu a spriesotorom. Lenze aj v CZ aj v SK skor preferuju ludia kupit ojazdeny BMW 3 alebo Passat,ako novy Chevrolet. Skoda :-( A Cruze? no on je konkret Octavky, a tej sa dari velmi dobre a myslim ze ani Cruze sa nepredava zle