Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Chrysler 200 Convertible a Dodge Avenger skončí bez nástupce

Diskuze (7)
Fiat rozhodl o ukončení výroby dvou amerických modelů. Chrysler 200 se v nové generaci už nedočká kabrioletu a sedan Dodge Avenger skončí bez přímé náhrady.

Chrysler letos uvede na americký trh druhou generaci sedanu 200. Téměř pět metrů dlouhý model sdílí techniku s Dodgem Dart, nabídne pohon předních i všech kol, devítistupňový automat a čtyř- i šestiválcové motory. Automobilka s jinou karoserií než sedan nepočítá, jak potvrdil mluvčí Chrysleru pro server Edmunds.com.

Předchozí Chrysler 200 (prodávaný od roku 2010), který byl ve skutečnosti jen faceliftem třetí generace Chrysleru Sebring, se vyráběl ve verzích sedan a kabriolet. Fiat, pod který Chrysler od roku 2009 patří, otevřené čtyřmístné provedení Sebringu přivezl i do Evropy. V mírně upravené podobě se na vybraných trzích nabízel jako Lancia Flavia, v této části kontinentu se ale setkal s nezájmem. Za dva roky se prodalo jen tisíc kusů.

Ani v USA se ale kabriolet netěší přílišné oblibě. Na celkové produkci modelu Chrysler 200 se totiž podílí pouhými pěti procenty. V této souvislosti není rozhodnutí americké automobilky nijak překvapivé.

Letošní rok znamená konec i pro další americký model, sedan Dodge Avenger. Ten se vyrábí bez výraznějších změn od roku 2007, kdy vznikl jako levnější derivát někdejšího Chrysleru Sebring. I přes stabilní odbyt tento model do konce roku zmizí z nabídky. Fiat chce případné zájemce nalákat na o generaci modernější modely – menší Dodge Dart a nebo novou generaci Chrysleru 200.

Diskuze (7)
26. 2. 2014 08:32
Re: Pane Vaverko, ZASE....
Tak asi takhle...

Já teda nevím proč pan Vaverka píše, že Octavie sdílí MQB s A3 a ne s A4? Co to má pane Vaverka znamenat? není to možná ani rok, kdy asi i Vy sám jste tady psal oslavné články na koncern s tím, že teď teda definitivně ten náš milovaný koncern všechny zničí a porazí, protože vymyslel něco, co nikdo jiný nemá... tedy jednu univerzální platformu, na které do budoucna budou stát v rámci koncernu auta v zásadě od Citigo po Phaeton...!!!

Takže... podle koncernu (to, že v zápětí trochu revidoval své plány už jste tak bombasticky neprezentovali) má na jedné platformě vznikat auto od 4 m délky po 5 m... cca s různými délkami rozvoru a možná i rozchodu...

A ano to je případ i Vámi zmíněné platformy CUSW... na které mohou vznikat auta od délky 4 m až pod délku 5 m a stejně tak jako u koncernu může být tak modulární, že může mít jiné typy zadních náprav a dokonce pohon všech kol...

Ale to neznamená!!!!!!!! znovu opakuji (pro novináře) neznamená!!!!!!!, že by 200 ka vycházela z Dartu!!!!!! je to úplně jiný segment aut a ano je to jako srovnání Pola (MQB) a Octavie (MQB), např.... Vychází snad Octavie z Pola? pane Vaverka?

Děkuji za odpověď....

Murphy, je to k blití... promiň..., co dnes může dostávat v této republice za svoji práci plat. Děs.
25. 2. 2014 16:58
Re: Pane Vaverko, ZASE....
Platforma je stejná, nicméně je tam jiný rozvor, jiné zavěšení na zadní nápravě atd. atd. Když píšete že "sdílí techniku s Dartem" tak to mylně vyvolává dojem, že CH200 je jen Dart s jinou kastlí....
Avatar - Lukáš Vaverka (Auto.cz)
25. 2. 2014 15:12
Re: Pane Vaverko, ZASE....
Dobrý den, Dodge Dart i nový Chrysler 200 mají platformu CUSW - asi tak jako Octavia a A3 (ne A4) mají MQB.
25. 2. 2014 14:45
Pane Vaverko, ZASE....
.... prosím Vás, už si naštudujte něco o Chrysleru 200. Pořád píšete že sdílí techniku s Dartem ale to je jak kdybyste psal, že Oktávie sdílí techniku s Audi A4....
Ano, některé motory spolu sdílí a ty auta mají třeba shodnou přední nápravu.... Jinak jsou tam ale rozdíly, které byste měl znát, pokud tedy nechcete psát články, které jsou politováníhodné.... (napovím: rozvoz, zadní náprava, pohon atd - věřím že gůgl Vám to najde)

Dále píšete že se cabrio z Chrysleru 200 "netěší oblibě".... Jak tedy vysvětlíte, že to bývalo nejprodávanější cabrio v USA? Nevím, podivné.... (více píše Barik nahoře....). Navíc sám píšete, že jeho podíl na prodeji řady 200 je "jen 5%". A kolik by cabrio jako mělo mít podíl? kolik má podíl Golf Cabrio na prodejích Golfu? Kolik Fiat 500CC? Já myslím že 5% je OK....

Dále píšete že končí Avenger - to je pravda jen zčásti, protože "brzy" by měl být v nabídce jeho nástupce, který bude sdílet platformu se zadohrabnou Alfou....

Celkově je váš článek opět naprosto k pláči, možná bude lepší když prostě příště přeložíte tohle: [odkaz] a odkážete na zdroj....

Tak pěkný den, Váš oddaný čtenář.... :*)
Avatar - Barrichello
25. 2. 2014 13:49
Jak zabít neprodávanější kabriolet v USA
Chrysler Sebring 2001-2005 byl v USA neprodávanější kabriolet bez rozdílu zančky.....

Vcelku smutný konec jednoho příběhu, aneb jak Mercedes a posléze i fiat zničili neprodávanější auto ve své kategorii. Jeden hnusným dsignem a plastovými interiéry, druhý neochotou investovat a udělat kabriolet víc atraktivní.....

Nj, éra, kterou obnovil Lee Iaccoca otevřeným LeBaronem končí. Mimochdem, LeBaron, Srtatus cabrio a Sebring cabrio byly velmi populární auta i v evropě a dodnes jích po celé evropě jezdí tisíce....