Chrysler 200 podrobně: Dva motory, devítistupňový automat a 4x4
Nová generace Chrysleru 200 vyjíždí na platformě CUSW, která je odvozena od Alfy Romeo Giulietta. Novinka nahradí stejnojmenný model z roku 2010, který byl však jen faceliftem poslední generace Chrysleru Sebring (2006 až 2010), postavené na technice vyvinuté ve spolupráci s Mitsubishi.
Podvozek, který kombinuje vpředu vzpěru MacPherson a vzadu víceprvkové zavěšení, hojně využívá hliníkových dílů. Automobilka americkým zákazníkům slibuje výrazné zlepšení jízdních vlastností.
Novinkou je systém 4x4 se zcela odpojitelnou zadní nápravou. V případě, že jsou poháněna jen přední kola, je kardan, mezinápravová spojka a jejich příslušenství v klidu. Díky tomu jsou ztráty v systému o 80 % nižší než u předchozí generace, která používala konvenční připojitelný 4x4.
Standardem bude desvítistupňový automat ZF, který se vůbec poprvé objevuje v klasickém sedanu střední třídy. Dosud jej Chrysler nabídl jen v SUV Jeep Cherokee, stejnou převodovku lze objednat i pro Range Rover Evoque.
Motory jsou na výběr i nadále dva. Čtyřválec 2.4 MultiAir2 má výkon zvýšený ze 129 na 135 kW a točivý moment vrcholí hodnotou 235 N.m, šestiválec 3.6 Pentastar má 217 kW a 355 N.m. Instalací V6 se Chrysler 200 liší od sesterského Dodge Dart, který spoléhá na slabší agregáty – vedle 2.4 MultiAir 2 je to 1.4 MultiAir Turbo a 2.0 Tigershark, oba o výkonu 118 kW. Dodge také nemůže být vybaven pohonem všech kol a standardně má manuální převodovku.