Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Chrysler 200 podrobně: Dva motory, devítistupňový automat a 4x4

Diskuze (24)
Nový model přichází s technikou Alfy Romeo, novou převodovkou a úspornějším systémem 4x4. V USA se začne prodávat v létě jako luxusnější obdoba Dodge Dart.

Nová generace Chrysleru 200 vyjíždí na platformě CUSW, která je odvozena od Alfy Romeo Giulietta. Novinka nahradí stejnojmenný model z roku 2010, který byl však jen faceliftem poslední generace Chrysleru Sebring (2006 až 2010), postavené na technice vyvinuté ve spolupráci s Mitsubishi.

Podvozek, který kombinuje vpředu vzpěru MacPherson a vzadu víceprvkové zavěšení, hojně využívá hliníkových dílů. Automobilka americkým zákazníkům slibuje výrazné zlepšení jízdních vlastností.

Novinkou je systém 4x4 se zcela odpojitelnou zadní nápravou. V případě, že jsou poháněna jen přední kola, je kardan, mezinápravová spojka a jejich příslušenství v klidu. Díky tomu jsou ztráty v systému o 80 % nižší než u předchozí generace, která používala konvenční připojitelný 4x4.

Standardem bude desvítistupňový automat ZF, který se vůbec poprvé objevuje v klasickém sedanu střední třídy. Dosud jej Chrysler nabídl jen v SUV Jeep Cherokee, stejnou převodovku lze objednat i pro Range Rover Evoque.

Motory jsou na výběr i nadále dva. Čtyřválec 2.4 MultiAir2 má výkon zvýšený ze 129 na 135 kW a točivý moment vrcholí hodnotou 235 N.m, šestiválec 3.6 Pentastar má 217 kW a 355 N.m. Instalací V6 se Chrysler 200 liší od sesterského Dodge Dart, který spoléhá na slabší agregáty – vedle 2.4 MultiAir 2 je to 1.4 MultiAir Turbo a 2.0 Tigershark, oba o výkonu 118 kW. Dodge také nemůže být vybaven pohonem všech kol a standardně má manuální převodovku.

Diskuze (24)
Avatar - Barrichello
14. 1. 2014 10:03
Re: Lancia
200
Avatar - sendador
14. 1. 2014 07:20
Re: Lancia
Zrovna tohle auto by podle me melo urcite vetsi sanci jako Lancia nez 300, vypada docela evropsky.
Avatar - Pekelná Micinka
14. 1. 2014 03:40
Detroit Two Hundred
Čumáku chybí nějaká dominanta, centrální prvek. Jinak vůbec nemám nic proti, celkem se mi to líbí. Zadek, respkektive zadní světla mi připadají taková japonská. Ten klesající prolis za zadní nápravou mi připomíná Elantru. Je to takové best of both worlds. Škoda toho čumáku, ale třeba bude naživo dojem lepší.
Avatar - Lucaslegend
13. 1. 2014 21:40
Re: Zajímalo by mě......
To co popisujes, cize elektromagneticke spojky ma Honda a presne to vyuziva ako aktivny diferak a da sa to vyradit z cinnosti vybratim poistky a mas z toho iba predokolku ale pochybujem ze by to usporilo palivo .....
Avatar - Aladeen
13. 1. 2014 21:04
Re: paci sa mi
Dalo by sa povedať , že takto si predstavujem optimálny dizajn :yes: Jednoduché a napriek tomu nie nudné :-)