Chrysler 200: Ano, je to facelift
Chystaný Chrysler 200 je dokonalou ukázkou krizového managementu: nový model se představuje na autosalonu v Los Angeles, rok po bankrotu automobilky. Chrysler proto při vývoji (zčásti již ve spolupráci s Fiatem) hledal cesty, jak provést co nejrychleji co nejvíce změn.
Novinka dostane zcela nový design přídě i zádě, přejmenuje se na 200, aby využila dobrého jména větší řady 300C, a dostane nové motory. Rozhodně se tedy jedná o něco víc než jen obyčejný facelift, ačkoliv Chrysler sám se nepouští do horlivého marketingu a střízlivě hovoří o výrazně modernizovaném modelovém roku 2011.
Výčet změněných dílů na karoserii je dlouhý: oba nárazníky, všechny čtyři blatníky, kapota motoru, maska chladiče s novým logem a samozřejmě světla. Ta přední dostanou pás světelných diod, které plní úlohu obrysových světel, a diody tvoří také koncová světla a třetí brzdové světlo.
Podvozek sice zachovává konstrukci předchůdce, avšak 26 z 30 silentbloků je nových. Kompletně přepracovanou geometrii doplňuje rozchod kol zvětšený o 25 mm a pneumatiky šířky 225 místo dosavadních 215. Světlá výška se snížila o 12 mm vpředu a o 6 mm vzadu.
Z pohonných jednotek nabídne Chrysler výběr mezi modernizovaný čtyřválcem World Gas Engine 2,4 litru o výkonu 127 kW (točivý moment 221 Nm). Nový 3,6 Pentastar V6 (208 kW, 347 Nm) je nejvýkonnějším agregátem v daném segmentu.
Oba dva motory budou dostupné se šestistupňovou převodovkou: šestiválec Pentastar s automatem 62TE, který Chrysler používá pro motory V6 napříč od modelového roku 2007, a čtyřválec nabídne výběr ze dvou ústrojí – nový šestistupňový automat nebo starší a cenově dostupnější čtyřstupňový. Neoficiálně se hovoří také o nasazení dvouspojkové převodovky od Fiat Powertrain Technologies, zda agregát, používaný zatím Alfou Romeo, je oním „novým šestistupňovým automatem“, není v tento okamžik zřejmé.
Chrysler se zaměřil také na zlepšení akustického komfortu. Kvalitnější laminovaná boční skla, nové odhlučňovací materiály a také přepracované tříbodové uložení čtyřválcového motoru mají výrazně přispět ke snížení hluku a vibrací přenášených do interiéru.
Rozšiřuje se seznam standardní i příplatkové výbavy. V interiéru se objeví nové měkčené materiály a budoucí majitelé mohou počítat s dobrým standardem bezpečnostní výbavy – šesti airbagy, stabilizačním systémem a aktivními opěrkami hlavy.
Prodej v USA bude zahájen ještě letos. V Evropě bychom se mohli setkávat s novým Chryslerem 200 i pod značkou Lancia – italská automobilka má v roce 2012 uvést na trh nový kompaktní sedan amerického původu, zřejmě tedy půjde o modifikovanou verzi dvoustovky.