Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Chrysler chce vládám USA a Kanady do června splatit dluhy

redakce AUTO.CZ
Diskuze (17)
Nejprve splacení dluhu, pak navýšení podílů Fiatu v Chrysleru.

Americký automobilový koncern Chrysler chce vládám Spojených států a Kanady do června splatit dlužných sedm miliard dolarů (zhruba 118,5 miliardy Kč). Italskému Fiatu se tak otevře cesta, aby v Chrysleru získal většinový podíl, uvedl v pondělí Sergio Marchionne, který je generálním ředitelem Fiatu i Chrysleru.

Fiat má nyní pod kontrolou 25 procent Chrysleru, který je třetí největší americkou automobilkou. Marchionne podle agentur ANSA a LaPresse uvedl, že italská skupina zvýší podíl v Chrysleru o dalších pět procent během několika dnů.

Marchionne odmítl uvést, kolik dodatečný podíl bude stát. Připomněl, že na 35 procent Chrysleru se bude Fiat moci dostat až v posledním čtvrtletí roku. Fiat podle manažera pravděpodobně zaplatí navýšení podílu včetně následujících 16 procent na majoritu z vlastní hotovosti.

Fiat převzal kontrolu a 20procentní podíl v Chrysleru při jeho záchraně v roce 2009. Na 35 procent smí podíl zvýšit, aniž by za navýšení zaplatil, pokud ve třech testech doloží, že zlepšil finanční kondici amerického partnera. Nad touto úrovní už bude muset platit.

Minulý měsíc řekl Marchionne, že chce zvýšit podíl v Chrysleru na 51 procent ještě letos. Naznačil také, že vstup akcií Chrysleru na burzu se zřejmě posune do příštího roku, napsaly agentury Reuters a AP.

redakce AUTO.CZ
Diskuze (17)
Avatar - Barrichello
13. 4. 2011 09:46
Re: Nechápu
Jeje, CASE IH a New Holland, na to sme čekali.

Hezkej příběh, jak soudruzi z Turína levně skoupili slavné americké značky CASE/International Harvester a Ford Tractors (New Holland) za pár šupů a vydělali na tom balík.

Hmm, pohádka má druhou stranu mince že FIAT nemá prachy a potřeboval by nasypat do alfy, maserati, lancie a chrysleru několik miliard korun, takže se celkem lehce může stát, že bude muset milý CASE IH a New Holland zas pustit do světa.
Svět zemědělské techniky, kde americké značky jasně dominují po celém světě (zančky John Deere, Case, New Holland a Caterpillar či Briggs Stratton sou lídry celosvětového trhu zemědělské a stavební techniky) je trošku odlišný od automobilové branže.

Jinak nevím kde by na to vzali.
Druhá možnost je plácat se pořád na suchu.

A to že vlastní tyto zančky jim je k prdu, když neví nic o americkém automobilovém trhu, poždavcích zákazníků, preferencích atd.
Avatar - euro89
13. 4. 2011 00:16
Re: To bych chtěl vidět
Děláte si všichni srandu? Vždyť tohle propojování log je na auto.cz už několik let a dělá se to různym značkám, pokud je článek v souvislosti s nějakou spoluprácí nebo propojením dvou automobilek. To jste si toho všichni všimli až teď? >:-[]
[odkaz]
Jinak mě to osobně nijak nevadí.
12. 4. 2011 20:32
Nechápu
co by mělo vadit americanum na Fiatu,resp. jeho působení ve Chrysleru. Oni znají Maserat, Ferrari, znají druhou největší firmu na světe Case na poli stavebních a zem.strojů, znají jednu z největších americkych a světových developerských firem Cushmann&Wakenfield apod., a hlavně dobře znají firmu Exor,která to všechno řídí.
12. 4. 2011 15:43
Re: To bych chtěl vidět
Díky :yes:
Avatar - Barrichello
12. 4. 2011 15:40
Re: To bych chtěl vidět
Oni to karikatují i přímo v americe....
Takže bych řekl že to přebírají....