Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Volha Siber - výroba zahájena. Vzorem byl Chrysler Sebring

Václav Pavlečka
Diskuze (44)
Ruská automobilka se dočkala zahájení výroby moderně vyhlížejícího sedanu Siber. Ten je výsledkem spolupráce mezi americkým Chryslerem a ruským GAZem.

Je to Sebr…, pardon, vlastně Siber!

Přestože silueta jasně vypovídá o původu vozu, přední část je podstatně svébytnější. Úpravy designu zadala Volha britskému studiu UltraMotive. Vývojáři z UltraMotive se rozhodli pro odlišnou masku chladiče, dynamičtější přední nárazník, agresivněji se tvářící halogenové světlomety a efektní prolisy na kapotě. Tyto prvky dávají vozu odlišnost vůči americkému originálu. Zezadu však vypadá Volha Siber jako by z oka vypadla již nevyřáběné generaci Sebringu. Tento dojem nesmaže ani pozměněný vzhled zadních světel.

Sečteno a podtrženo je Siber po designové stránce v podstatě poměrně povedeným faceliftem amerického originálu. Tomu odpovídají i rozměry vozu. Délka Chrysleru i Volhy je shodná – 4844 mm. Na šířku je Siber se svými 1792 mm o 1 mm užší. Výška 1394 mm je též na chlup shodná. Zavazadelník relativně velkého sedanu má kapacitu 453 l.

Pod kapotou bije americké srdce

Budoucí kupci Siberu budou mít na výběr ze dvou pohonných jednotek. Obě jsou zážehovými čtyřválci z produkce Chrysleru. Menší z nich je agregát o zdvihovém objemu 2 l. Disponuje maximálním výkonem 104 kW a vrcholem točivého momentu 188 Nm při 4350 ot./min. Druhý čtyřválec o objemu 2,4 l dosahuje nejvyššího výkonu 105 kW. Vrchol točivého momentu je 210 Nm při 4200 ot./min.

30 procent ruských

Pokud máte příležitost prolistovat dosavadní nabídku osobních vozů Volhy (s výjimkou Siberu), padne na vás neodbytný pocit, že jste se propadli do minulosti. Automobilka, spadající pod křídla GAZu, se svými modely nemá šanci uspět na vyspělých trzích. Ruští řidiči jsou přitom stále náročnější. Zvykají si na standardy, které do země přináší „západní“, ale i asijští výrobci osobních aut. Proto se i ruské automobilky musí pustit do souboje s nerovnou konkurencí. Řešením problému je spolupráce s vyspělejšími značkami, jako je například Chrysler. Okázalost je stále přirozenou součástí vkusu ruské klientely, takže vysloužilá americká produkce ještě několik let bude v Rusku nerušeně žít.

Je to právě spojení Volhy a Chrysleru, které vedlo ke vzniku nového sedanu Siber. Většina užitých technologií však není ruských, a tak je Siber ruským vozem jen ze 30 %. GAZ se však nechal slyšet, že se do budoucna bude snažit zvyšovat podíl domácích dodavatelů dílů Siberu. Co však bylo nutné přizpůsobit ruským poměrům je naladění podvozku. To je tvrdší než u Sebringu, aby se nová Volha lépe vyrovnala s ruskými vozovkami.

Klimatizace v základní výbavě

Vliv konkurence na ruském trhu se jednoznačně projevil v (na Volhu) obsáhlé základní výbavě. Nechybí klimatizace, dva airbagy, ABS, protiprokluzový systém, posilovač řízení, nastavitelný volant, elektronicky seřiditelné sedadlo řidiče, vyhřívaná a elektronicky seřiditelná zpětná zrcátka a audiosystém se šesti reproduktory.

Václav Pavlečka
Diskuze (44)
Avatar - T613
1. 8. 2008 21:35
Re: nesklame
třeba byl ten ruský vyspělejší >:D >:D 8-s
1. 8. 2008 21:31
Re: nesklame
Ale ten poprerábali výrazne viac, moskvičácky motor bol stále rovnaký, akurát sem-tam pridali nejakú skrutku alebo spravili novší kryt sania. Škodováci si trúfli na viac... ;-)
Avatar - T613
1. 8. 2008 07:31
Re: mně to nedá II.
sem s ní na blog nebo na moje.auto! Je to krásná spartánská lahůdka ;-) :yes:
Avatar - shamal
1. 8. 2008 07:28
Re: mně to nedá II.
No výborně! Klobouk dolů! Až bude trochu času založím blog a něco k tomu napíšu. Podle mých už rok trvajících výzkumů je ta moje jediná v ČR.
Avatar - T613
1. 8. 2008 06:39
Re: mně to nedá II.
Přiznám se nenašel jsem to, ale mám na to lidi >:-[] fissore scout 127. Nechceš o ní něco napsat? Celkem by mě zajímalo jak ses k ní dostal, za kolik apod. Tyhle auta mají něco do sebe [odkaz]