Chystaný Ford Focus RS bude mít na předku 335 koní
Projekt Focus RS třetí generace je u americké automobilky utajovaný, jako máloco jiného, čas od času však nějaká informace unikne, ať už náhodou nebo cíleně. Britský Autocar, jenž mívá ke zdrojům hodně blízko, ovšem velmi rád si také uvaří něco z vody, nyní přináší pár čerstvých informací.
V první řadě upozorňuje na to, že Focus RS původně vůbec neměl vzniknout, proto ty tajnosti a několikaleté zpoždění. Panovaly obavy z kanibalizace na Mustangu a Ford se navíc bál, aby neutrpěly prodeje Focusu ST. Teď už však automobilka tvrdí, že se klientela obou ostrých Focusů a Mustangu nebude překrývat, s tím ovšem souvisí potřeba verzi RS od ST výrazně odlišit.
Očekávejte tedy opět hodně hardcore Focus RS, dost možná nejdrsnější v historii značky, jehož čtyřválcový motor 2,3 l, původem z Fordu Mustang, má být vyladěn na zhruba 335 k (246 kW). Síla motoru půjde na přední kola prostřednictvím manuální šestistupňové převodovky a mechanického diferenciálu se zvýšenou svorností, dost možná elektronicky řízeného a ovladatelnost auta zajistí opětovně modifikovaný McPherson, známý jako RevoKnuckle.
Zelenou pro Focus RS znamenala i skutečnost, že se auto bude moci vyrábět na jedné lince s běžnými Focusy a bude využívat motor Fordu. Ba co víc, prototypy vozu byly spatřeny i v USA, což by mohlo společně s filozofií globálního modelu One Ford naznačovat, že FRS už nebude regionální evropskou záležitostí, vznikne ve větším počtu exemplářů a bude se prodávat v USA a na dalších trzích.
Testovala se prý i verze s pohonem všech kol, nakonec však bylo rozhodnuto, že vůz bude opět předokolka. Oproti předchůdci bude o 10 % výkonnější, ale současně o 20 % úspornější a také lehčí, agilnější a s lepšími jízdními vlastnostmi. Oproti ST bude mít též menší světlost a tužší naladění podvozku. Kromě agresivnějšího bodykitu dostane i větší brzdy a standardně 19" kola se semislicky Michelin Pilot Super Sport. Autocar očekává, že by se Focus RS mohl poprvé ukázat světu (nejdříve) na Festivalu rychlosti v Goodwoodu 2016.