
Čínské Beijing Auto by rádo koupilo některou z evropských automobilek
Čínský výrobce automobilů Beijing Automotive Group (BAIC) zvažuje nákup některé středně velké evropské automobilky. Díky tomuto kroku by čínským státem vlastněný výrobce rád expandoval do Evropy.
V hledáčku BAIC jsou tři středné velké automobilky s dobrou image, říká Dong Haiyang, prezident nově založené divize BAIC International Development Co, která se má starat o akvizici nové značky.
Dong vysvětluje, že je v současnosti ideální doba na takový nákup. Ekonomika je na tom teď v Evropě hůře, kapacity vybraných továren jsou nevyužité, a tak by BAIC některé z nich rádo využilo jako výrobní základnu, aby zde mohlo expandovat.
Vedení BAIC neuvedlo, jakou značku (případně její část) by rádo koupilo. Mezi problémové značky ze starého kontinentu však patří Opel, dobře na tom nejsou ani značky koncernu PSA – Peugeot a Citroën. Problémy trpí i Seat, o kterém vedení VW Group nedávno prohlásilo, že musí zdvojnásobit své prodeje, aby mohl dále existovat.
Automobilka, která pro čínský trh vyrábí vozy značek Mercedes-Benz nebo Hyundai, má do budoucna velkolepé plány. Do roku 2020 chce na zahraničních trzích prodávat 400.000 aut, přičemž její zisk má činit 2,5 miliardy juanů (asi osm miliard korun). Prodávané vozy mají mít prvotřídní kvalitu i z pohledu evropských zákazníků.
BAIC chce zlepšit image svých aut, s čímž mají pomoci nově najatí designéři – Leonardo Fioravanti (navrhl například Ferrari Daytona) a Peter Arcadipane (spoluautor první generace Mercedes-Benzu CLS).
S propagací aut značky pomáhá herec Nicolas Cage, který si už zahrál v reklamě na model Shenbao D-Series. Tento sedan využívá platformu první generace Saabu 9-5, kterou BAIC koupilo již v roce 2009.
Evropa se pro čínské automobilky stává zajímavým trhem, BAIC totiž není první čínským výrobcem, který sem míří. SAIC vlastní britskou značkou MG a vozy této značky montuje přímo ve Velké Británii. Great Wall Motors zase od roku 2012 provozuje továrnu v Bulharsku.