Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Shenbao D-series: Technika první generace Saabu 9-5 ožívá

David Bureš
Diskuze (0)
Nový sedan pro čínský trh se švédskou technikou propaguje americká filmová hvězda Nicolas Cage.

Na čínský trh vstupuje sedan Shenbao D-series z dílny automobilky BAIC. Ten na první pohled není pro Evropana zajímavý, pod jeho kabátem se nicméně skrývá švédská technika z dílny Saabu.

Základem automobilu je platforma první generace Saabu 9-5, která se prodávala mezi lety 1997 a 2010. Práva na tuto techniku koupila čínská automobilka Beijing Automotive Group (BAIC) od koncernu General Motor v roce 2009, tedy ještě v době, kdy byl Saab v jeho vlastnictví.

Vedle toho má BAIC práva i na první generaci Saabu 9-3. Součástí dohody je také možnost použití přeplňovaných motorů z dílny Saabu – o objemu 2,0 litru a 2,3 litru.

D-series je dostupné celkem se třemi agregáty – s 2,0 Turbo (152 kW a 290 N.m), 2,3 Turbo (186 kW a 350 N.m) a 1,8 Turbo (134 kW). Poslední jednotku si BAIC vyvinulo samo. Motory spolupracují s pětistupňovým automatem.

Použití švédské platformy není na vzhledu D-series znát. Automobil je na čínské poměry originální, evropskému zákazníkovi se však tvary mohou zdát příliš asijské. To by však pro vůz nemělo být minusem.

Také vnitřek je svébytný, detail ze Saabu se zde však najde. Startovací tlačítko je totiž umístěno na středové konzoli mezi předními sedadly.

Automobil svojí velikostí míří na pomezí střední a vyšší střední třídy. Na délku měří 4.861 milimetrů, na šířku 1.820 mm a na výšku 1.462 mm, rozvor náprav činí 2.755 milimetrů.

Automobilka tvrdí, že chce zákazníky lákat hlavně na sportovní charakter vozu. D-series je prodáváno se značkou Shenbao, která má nabízet spíše luxusnější modely.

BAIC to se sedanem D-series myslí vážně, automobil bude propagovat slavný americký herec Nicolas Cage, který je ambasadorem značky. Představitelé automobilky tvrdí, že si Cage jako ambasadora vybrali kvůli tomu, že hrál v několika filmech s automobilovou tématikou. Letos se má objevit v šesti filmech, což je podle BAIC vhodná příležitost k propagaci auta.

David Bureš
Diskuze (0)