Čínský sedan Qoros 3 bude v Evropě stát v přepočtu 410.000 Kč
Automobilka Qoros chce ještě před koncem letošního roku začít v Evropě prodávat svůj první model, sedan 3. Již nyní britskému BBC přiznala jeho cenu - tento automobil má na evropských trzích začínat na částce 16.000 eur, tedy v přepočtu nějakých 410.000 Kč.
Nejlepší verze 3 sedan pak má stát 20.000 eur (cca 512.000 korun). Automobilka však zatím nespecifikovala, jak budou jednotlivé varianty vybaveny.
Nastavená základní cena se může zdát jako hodně sebevědomá, částka 16.000 eur ale není u našich západních sousedů nijak neobvyklá. Ceny Volkswagenu Golf, etalonu segmentu nižší střední třídy, do které 3 sedan míří, začínají na částce 16.975 eur (u nás 349.900 Kč). Sedan VW Jetta v Německu dokonce startuje na 21.475 eurech (na českém trhu 424.900 Kč).
Qoros každopádně přiznává, že nechce bojovat s těmi nejlevnějšími značkami. Jeho boj však může být těžký, čínská auta jsou na starém kontinentu spojována s nízkými cenami. Ty jsou však dány také nesrovnatelně horší kvalitou dílenského zpracování, což by ale nemusel být případ Qorosu. Kabina exempláře vystaveného na ženevském autosalonu vypadala k světu.
Qoros 3 sedan: Porovnání cen s vybranými konkurenty | ||
Model | Základní cena (Německo) | Základní cena (ČR) |
Qoros 3 sedan | 16.000 eur | 410.000,- (přepočet) |
Fiat Linea | - | 269.900,- |
Hyundai Elantra | - | 324.990,- |
Renault Fluence | - | 264.900,- |
Škoda Octavia | 15.990 eur | 334.900,- |
Volkswagen Golf VII | 16.975 eur | 349.900,- |
Volkswagen Jetta | 21.475 eur | 424.900,- |
Těžší pozici může mít Qoros také kvůli tomu, že zatím nechystá vznětový motor. Turbodiesely jsou přitom mezi evropskými zákazníky oblíbené. 3 sedan bude dostupný s dvěma verzemi benzinové šestnáctistovky – atmosférickou (93 kW) a přeplňovanou (115 kW).
Vozy nové značky se budou vyrábět v Číně, produkci přímo v Evropě Qoros zatím nechystá. V továrně v Changshu bude zpočátku vyráběno 150.000 automobilů ročně, do budoucna však kapacita závodu může vzrůst až na 450.000 aut ročně. Zhruba desetina produkce má směřovat na starý kontinent.
Stefano Villanti, šéf prodeje, marketingu a produktové strategie, britskému BBC přiznal, že firma zvažovala nákup nějaké značky, která před časem zmizela z trhu. Vedení ale nakonec rozhodlo o tom, že by nemělo smysl prodávat moderním městským zákazníkům auto se značkou z dob první světové války. Nový název, který Čínu tolik neevokuje, má navíc pomoci změnit pohled Evropanů na vozy z Říše středu.