Qoros 3 City SUV: První statické dojmy
Dlužno dodat, že vůz není zcela nový, ale vychází z hatchbacku 3, se kterým jsme se prostřednictvím obrázků setkali již dříve. Samotné SUV, pokud se mu tedy tak dá říkat, si odbylo premiéru loni v Kantonu. Důležité však je, že čínsko-izraelskou společnost musíme brát vážně.
Předsudky stranou, zvýšený hatchback s rozvorem 2694 mm působí honosně a propracovaně. Vůz má světlou výšku 170 milimetrů, díky níž se skutečně může rovnat malým městským SUV, ale především krátký zadní převis a bohaté ochranné oplastování. Líbí se nám provedením zádi s dvojicí koncovek výfuku, méně již však vysoká nákladová hrana zavazadelníku o základním objemu 403 litrů. Potěší fakt, že po sklopení zadních opěradel nevznikne schod, ovšem ani rovná ložná plocha (objem pak je 1105 litrů). Průvlak pro lyže v zadních opěradlech je pomyslnou třešničkou na dortu.
Qoros uvádí, že jsou přední sedadla městského SUV ukotvena o 10 milimetrů výše, což má usnadňovat nastupování a zlepšovat výhled do stran. Do vozu se usedá skutečně hezky a nechyběl nám prostor jak u kolen, tak u ramen či loktů, vysoká hrana čelního skla však ve spojení se střešním oknem nedává rezervu prostoru nad hlavou osobám s výškou okolo 190 centimetrů (svislý prostor je jenom 910 mm).
Vzadu je to kupodivu o něco lepší, především pak díky dlouhému rozvoru náprav (Peugeot 308 má 2620 mm), sedáky by však mohly lépe podpírat stehna a nástupní prostor by neškodilo o něco zvětšit. V rámci srovnání s evropskými konkurenčními hatchbacky však výraznější rozdíly nenajdete.
Pozornost si Qoros 3 City SUV zaslouží především pro luxusní nádech interiéru. Pokud pomineme nehezký střed volantu a trochu neotesané páčky pod volantem, cítíme se uvnitř podobně jako v Hyundai i30 nebo Peugeotu 308. Tomu ostatně odpovídá také startovací tlačítko umístěné na středovém tunelu. Ačkoliv může přístrojová deska působit poněkud stroze, vše je přehledné a to včetně multimediálního systému s dotykovým displejem – základem je čtveřice hlavních položek (jedna na každé straně displeje), které si jednoduše „roztahujete“ po ploše displeje. S ohledem na ženevské představení chápeme anglické prostřední, na slovenském trhu by však jazyk našich sousedů potěšil.
Podle tiskových informací Qorosu bude v nabídce 3 City SUV jediný motor – přeplňovaná zážehová šestnáctistovka s výkonem 115 kW v 5.500 otáčkách za minut a točivým momentem 210 N.m (1.750 – 5.000 otáček). Základem je manuální šestistupňová převodovka, za příplatek lze získat šestistupňové DCT. Maximální rychlost „manuálního“ Qorosu je 205 km/h a průměrná spotřeba u obou převodovek nepřesáhne 7 l/100 km.
Prioritou Qorosu 3 City SUV je prozatím čínský trh (začal se zde prodávat již na konci loňského roku), dočkají se jej však i na Slovensku, kde sídli oficiální zastoupení značky. Základní cena byla stanovena na 139.900 jüanů, což je v přepočtu asi 547.000 Kč. Automatická převodovka je dostupná od druhého výbavového stupně (jsou celkem čtyři) za příplatek 10.000 čínských jüanů, tedy asi 39.000 Kč.
Qoros 3 City SUV - hlavní rozměry | |
Délka [mm] | 4452 |
Šířka [mm] | 1854 |
Výška [mm] | 1504 |
Rozvor [mm] | 2694 |
Rozchod vpředu [mm] | 1588 |
Rozchod vpředu [mm] | 1577 |
Zavazadlový prostor | 403/1103 |