Alko kalkulačka Naplavka 2019
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Qoros 3 City SUV: První statické dojmy

Jan Mička Jan Mička 3. 3. 2015
20
4
Zobrazit náhledy (20)
Qoros 3 Qoros 3 Qoros 3 Qoros 3 Qoros 3 Qoros 3 Qoros 3 Qoros 3 Qoros 3 Qoros 3 Qoros 3 Qoros 3 Qoros 3 Qoros 3 Qoros 3
Na ženevském výstavišti jsme omrkli Qoros 3 City SUV. Předsudky stranou – auto na první pohled působí fantasticky!

Dlužno dodat, že vůz není zcela nový, ale vychází z hatchbacku 3, se kterým jsme se prostřednictvím obrázků setkali již dříve. Samotné SUV, pokud se mu tedy tak dá říkat, si odbylo premiéru loni v Kantonu. Důležité však je, že čínsko-izraelskou společnost musíme brát vážně.

Předsudky stranou, zvýšený hatchback s rozvorem 2694 mm působí honosně a propracovaně. Vůz má světlou výšku 170 milimetrů, díky níž se skutečně může rovnat malým městským SUV, ale především krátký zadní převis a bohaté ochranné oplastování. Líbí se nám provedením zádi s dvojicí koncovek výfuku, méně již však vysoká nákladová hrana zavazadelníku o základním objemu 403 litrů. Potěší fakt, že po sklopení zadních opěradel nevznikne schod, ovšem ani rovná ložná plocha (objem pak je 1105 litrů). Průvlak pro lyže v zadních opěradlech je pomyslnou třešničkou na dortu.

Qoros uvádí, že jsou přední sedadla městského SUV ukotvena o 10 milimetrů výše, což má usnadňovat nastupování a zlepšovat výhled do stran. Do vozu se usedá skutečně hezky a nechyběl nám prostor jak u kolen, tak u ramen či loktů, vysoká hrana čelního skla však ve spojení se střešním oknem nedává rezervu prostoru nad hlavou osobám s výškou okolo 190 centimetrů (svislý prostor je jenom 910 mm).

Vzadu je to kupodivu o něco lepší, především pak díky dlouhému rozvoru náprav (Peugeot 308 má 2620 mm), sedáky by však mohly lépe podpírat stehna a nástupní prostor by neškodilo o něco zvětšit. V rámci srovnání s evropskými konkurenčními hatchbacky však výraznější rozdíly nenajdete.

Pozornost si Qoros 3 City SUV zaslouží především pro luxusní nádech interiéru. Pokud pomineme nehezký střed volantu a trochu neotesané páčky pod volantem, cítíme se uvnitř podobně jako v Hyundai i30 nebo Peugeotu 308. Tomu ostatně odpovídá také startovací tlačítko umístěné na středovém tunelu. Ačkoliv může přístrojová deska působit poněkud stroze, vše je přehledné a to včetně multimediálního systému s dotykovým displejem – základem je čtveřice hlavních položek (jedna na každé straně displeje), které si jednoduše „roztahujete“ po ploše displeje. S ohledem na ženevské představení chápeme anglické prostřední, na slovenském trhu by však jazyk našich sousedů potěšil.

Podle tiskových informací Qorosu bude v nabídce 3 City SUV jediný motor – přeplňovaná zážehová šestnáctistovka s výkonem 115 kW v 5.500 otáčkách za minut a točivým momentem 210 N.m (1.750 – 5.000 otáček). Základem je manuální šestistupňová převodovka, za příplatek lze získat šestistupňové DCT. Maximální rychlost „manuálního“ Qorosu je 205 km/h a průměrná spotřeba u obou převodovek nepřesáhne 7 l/100 km.

Prioritou Qorosu 3 City SUV je prozatím čínský trh (začal se zde prodávat již na konci loňského roku), dočkají se jej však i na Slovensku, kde sídli oficiální zastoupení značky. Základní cena byla stanovena na 139.900 jüanů, což je v přepočtu asi 547.000 Kč. Automatická převodovka je dostupná od druhého výbavového stupně (jsou celkem čtyři) za příplatek 10.000 čínských jüanů, tedy asi 39.000 Kč.

Qoros 3 City SUV - hlavní rozměry
Délka [mm]4452
Šířka [mm]1854
Výška [mm]1504
Rozvor [mm]2694
Rozchod vpředu [mm]1588
Rozchod vpředu [mm]1577
Zavazadlový prostor403/1103

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Avatar - Jaros71
Quo Vadis Qoros?
| 4. 3. 2015
Fakt celkem pěkné auto!
A má i ten průvlak na lyže...sousedé z Nošovic by se měli podívat jak se to dělá! >:D
Aby brzy čínské auta nebyly lepší než ty korejské!!
Avatar - donPedro
Quo Vadis Qoros?
| 3. 3. 2015
Kdo by to řekl že se mi bude jednou docela líbit izraelsko-čínský zvýšený HB - no tož ta doba právě nastala. :yes:
Kórejci boli pred 30 rokmi horší...
| 3. 3. 2015
Keď Kórejci začali v Európe predávať autá, boli to väčšie šunky ako toto. A kde sú teraz...
Stačí, že jedna čínska automobilka nájde recept, ako preraziť v Európe - a ostatné čínske firmy postup ľavou zadnou okopírujú...
Inspiracia VW??
| 3. 3. 2015
Ten prepinac svetla asi rovno zobrali od VW, odkladaci priestor pod nim takisto, radiaca paka staby DSG v predoslych generaciach...

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku