Čínský Techrules připravuje elektrický pohonný systém s turbínou pro výrobu
Společnost Techrules na autosalonu v Ženevě v roce 2016 představila dvojici konceptů supersportovních kupé pojmenovaných AT96 TREV a GT96 TREV. Pohonný systém obou prototypů využíval malou turbínu, sloužící k dobíjení baterie, poskytující energii jednomu elektromotoru u přední nápravy a dvojici elektromotorů u zadní nápravy.
Ženevský autosalon v roce 2017 se stal místem premiéry pro netradiční supersport Techrules Ren, který na předchozí dvojici navázal koncepcí svého pohonného systému. Na loňském autosalonu v Ženevě pak byla prezentována další evoluce v podobě hypersportu Techrules Ren RS, určeného pouze k použití na uzavřených tratích.
Techrules Ren RS z loňského roku využíval ke svému pohonu elektromotory s celkovým výkonem až 960 kW (1305 k), jimž potřebnou energii poskytovala lithium-iontová baterie, kterou mohl dobíjet generátor v podobě jedné turbíny o výkonu 30 kW nebo dvou turbín s výkonem 80 kW.
Společnost Techrules tento koncept pohonného systémů elektromobilů neustále rozvíjí a posledním výsledkem její vývoje jsou turbíny s výkonem 15 kW. Ty již nejsou určeny pro extrémně výkonné a v malých sériích produkované supersporty, ale mají sloužit k dobíjení baterií běžných osobních elektromobilů.
Na vývoj turbín s menším výkonem se společnost Techrules zaměřila s ohledem na poptávku po tomto řešení. V současnosti jsou již údajně téměř připraveny pro masovou sériovou výrobu, kterou chce čínská firma spustit do konce letošního roku. Turbíny s výkonem 15 kW mají být využívány v mobilních dobíjecích stanicích elektromobilů a zároveň je bude společnost Techrules dodávat i výrobcům osobních i užitkových vozidel.