Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Čínský Techrules připravuje elektrický pohonný systém s turbínou pro výrobu

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (6)
Společnost Techrules oficiálně oznámila, že její pohonný systém pro elektromobily, jehož součástí je turbínový generátor, bude již brzy připraven pro sériovou výrobu a nasazení v osobních vozech.

Společnost Techrules na autosalonu v Ženevě v roce 2016 představila dvojici konceptů supersportovních kupé pojmenovaných AT96 TREV a GT96 TREV. Pohonný systém obou prototypů využíval malou turbínu, sloužící k dobíjení baterie, poskytující energii jednomu elektromotoru u přední nápravy a dvojici elektromotorů u zadní nápravy.

Ženevský autosalon v roce 2017 se stal místem premiéry pro netradiční supersport Techrules Ren, který na předchozí dvojici navázal koncepcí svého pohonného systému. Na loňském autosalonu v Ženevě pak byla prezentována další evoluce v podobě hypersportu Techrules Ren RS, určeného pouze k použití na uzavřených tratích.

Techrules Ren RS z loňského roku využíval ke svému pohonu elektromotory s celkovým výkonem až 960 kW (1305 k), jimž potřebnou energii poskytovala lithium-iontová baterie, kterou mohl dobíjet generátor v podobě jedné turbíny o výkonu 30 kW nebo dvou turbín s výkonem 80 kW.

Společnost Techrules tento koncept pohonného systémů elektromobilů neustále rozvíjí a posledním výsledkem její vývoje jsou turbíny s výkonem 15 kW. Ty již nejsou určeny pro extrémně výkonné a v malých sériích produkované supersporty, ale mají sloužit k dobíjení baterií běžných osobních elektromobilů.

Na vývoj turbín s menším výkonem se společnost Techrules zaměřila s ohledem na poptávku po tomto řešení. V současnosti jsou již údajně téměř připraveny pro masovou sériovou výrobu, kterou chce čínská firma spustit do konce letošního roku. Turbíny s výkonem 15 kW mají být využívány v mobilních dobíjecích stanicích elektromobilů a zároveň je bude společnost Techrules dodávat i výrobcům osobních i užitkových vozidel.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (6)

Doporučujeme

4. 3. 2019 07:52
Re: Turbinova hovadina
O účinnost turbíny nejde teď, jde o ní už mnoho let.
A nejsem si jistý že spalování čehokoli je principiálně správná cesta do budoucna
Avatar - Ada je zase tady
4. 3. 2019 00:13
Re: Turbinova hovadina
já bych je nepodceňoval. Turbínový vůz s elektrickým přenosem výkonu je principielně správná cesta. Teď jde o účinnost té turbíny. musí být evidentně mnohostupňová a palivo spalovat při mnohem vyšších teplotách. To vede na keramické pohyblivé díly. Až vyřeší jejich vyvažování, najednou tu bude alternativa k dieselu. :-)
Avatar - WinDiesel
3. 3. 2019 21:51
Re: Turbinova hovadina
CO ZKUŠENĚJŠÍ NEVYŘEŠILI, ČÍŇANI NAJEDNOU VYŘEŠILI …
Číňani neumí nic co předtím u někoho zavedeného neodkopírovali.
Jediné s čím přišli jako první je raketová technika.
3. 3. 2019 19:47
Re: Turbinova hovadina
Nápad by to nebyl špatný kdyby mikroturbíny měly rozumnou účinnost. Takové ale zatím myslím neexistují a Jaguar si na tom pěkně vylámal zuby
3. 3. 2019 19:21
Re: Turbinova hovadina
Vazne hovadina? Napad to neni spatny :-)
[odkaz]
Skoda, ze ho tehdy Jaguar vic nerozvinul.
Na druhou stranu je ted uz Jaguar s I-Pace rovnou o krok dal (misto hybridu rovnou EV)..