Citroën C-Quatre: Nový sedan ze staré C4 má úspěch
Skupina PSA je v Číně zastoupena už řadu let. Velmi populární byl v nejlidnatější zemi světa už Citroën ZX a jeho několik derivátů. Hlavní karosářskou verzí zůstává v Číně sedan, a tak v roce 2006 musela vzniknout tříprostorová verze řady C4 pojmenovaná na lokálním trhu C-Triomphe. Její nástupce C-Quatre se představil v Šanghaji před dvěma roky. Od té doby jich kooperační partner Dong Feng Motor Corporation vyrobil a ve spolupráci s dealerskou sítí prodal přes 216 tisíc.
První generace Citroënu C4 (včetně sedanu C-Quatre) je v roce 2011 celosvětově šestou nejprodávanější modelovou řadou skupiny PSA. Vede Peugeot 207, za ním jsou Citroëny C3/DS3, C4/DS4, Peugeot 308 a 206.
Sedan C-Quatre si ponechal známou přední část první generace řady C4, většími úpravami prošla záď vozu. Zcela nové jsou zadní světlomety, víko zavazadlového prostoru dostalo aerodynamičtější tvary a odtrhovou hranu, pod ní našlo místo třetí brzdové světlo. Změnila se i linie zadních bočních okének, které mohou vzdáleně připomínat sedan C5, který se v Číně také prodává.
Čínští zákazníci vybírají ze dvou motorů. Prvním je zážehový čtyřválec s objemem 1,6 l a výkonem 78 kW v 5750 min-1, jeho točivý moment vrcholí hodnotou 142 Nm při 4000 min-1. Výkonnější dvoulitr stejné konfigurace nabízí 108 kW při 6000 min-1 a 200 Nm ve 4000 min-1. Obě pohonné jednotky jsou v nabídce s pětistupňovou přímo řazenou převodovkou, ovšem chybět nechybí ani samočinné ústrojí.
Sedan je postaven na podvozku s rozvorem 2610 mm, rozchod kol vpředu činí 1501 mm, vzadu pak 1489 mm. Karoserie má rozměry 4556 x 1773 x 1486 mm. Sedan se šestnáctistovkou dosahuje maximální rychlosti 186 km/h, dvoulitr pak překročí o 5 km/h dvoustovku.
Druhým partnerem Citroënu v Číně je skupina Changan, která na svém stánku měla řadu modelů DS, včetně nové DS5.