Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Citroën C-Quatre: Nový sedan ze staré C4 má úspěch

Ondřej Láník
Diskuze (4)
Francouzi rozvinuli v posledních letech své aktivity v Číně poměrně mohutně. První ovoce je již sklizeno.

Skupina PSA je v Číně zastoupena už řadu let. Velmi populární byl v nejlidnatější zemi světa už Citroën ZX a jeho několik derivátů. Hlavní karosářskou verzí zůstává v Číně sedan, a tak v roce 2006 musela vzniknout tříprostorová verze řady C4 pojmenovaná na lokálním trhu C-Triomphe. Její nástupce C-Quatre se představil v Šanghaji před dvěma roky. Od té doby jich kooperační partner Dong Feng Motor Corporation vyrobil a ve spolupráci s dealerskou sítí prodal přes 216 tisíc.

První generace Citroënu C4 (včetně sedanu C-Quatre) je v roce 2011 celosvětově šestou nejprodávanější modelovou řadou skupiny PSA. Vede Peugeot 207, za ním jsou Citroëny C3/DS3, C4/DS4, Peugeot 308 a 206.

Sedan C-Quatre si ponechal známou přední část první generace řady C4, většími úpravami prošla záď vozu. Zcela nové jsou zadní světlomety, víko zavazadlového prostoru dostalo aerodynamičtější tvary a odtrhovou hranu, pod ní našlo místo třetí brzdové světlo. Změnila se i linie zadních bočních okének, které mohou vzdáleně připomínat sedan C5, který se v Číně také prodává.

Čínští zákazníci vybírají ze dvou motorů. Prvním je zážehový čtyřválec s objemem 1,6 l a výkonem 78 kW v 5750 min-1, jeho točivý moment vrcholí hodnotou 142 Nm při 4000 min-1. Výkonnější dvoulitr stejné konfigurace nabízí 108 kW při 6000 min-1 a 200 Nm ve 4000 min-1. Obě pohonné jednotky jsou v nabídce s pětistupňovou přímo řazenou převodovkou, ovšem chybět nechybí ani samočinné ústrojí.

Sedan je postaven na podvozku s rozvorem 2610 mm, rozchod kol vpředu činí 1501 mm, vzadu pak 1489 mm. Karoserie má rozměry 4556 x 1773 x 1486 mm. Sedan se šestnáctistovkou dosahuje maximální rychlosti 186 km/h, dvoulitr pak překročí o 5 km/h dvoustovku.

Druhým partnerem Citroënu v Číně je skupina Changan, která na svém stánku měla řadu modelů DS, včetně nové DS5.

Ondřej Láník
Diskuze (4)
Avatar - gld
23. 4. 2011 22:40
Re: C-Quatre
Zadné svetlá sú super..ale celkovo sa im implementácia "zadku" podarila..oproti prvej generácii C4 sedan je to pekné auto.
Avatar - Pekelná Micinka
23. 4. 2011 18:27
C-Quatre
Není to žádný velký krasavec, ale s evropským provedením detailů, tedy bez té chromové lišty, bych mu dal před Thalií přednost. Možná i škoda, že se tu neprodává, mohl plnit roli jakési Octavie Tour pro značku s dvojitým šípem.
Navíc, a to je trochu škoda, se zadní světla podařila víc než u C5. Dokonce tak, že by mi ani nevadilo, kdyby použili úplně ty stejné, na C5, čímž by i něco málo ušetřili.
Avatar - jozephko
23. 4. 2011 12:42
Des a hrôza
Ešte šťastie, že sa táto príšernosť predáva len v Číne. Vyzerá, ako keby do nej zozadu narazil kamión. Predchádzajúca verzia C4 sedan tiež veľa krásy nepobrala, ale proti tej novšej verzii to bola Vasilisa Prekrásna.