Citroën C4 Sedan: Pro Čínu bez vlnek

 

Na autosalonu v čínském Čcheng-tu představil Citroën klasickou tříprostorovou verzi C4. Pokračuje v tamní tradici sedanů dvojitého šípu.

Novinka je určena výhradně pro trh Říše středu, nikde jinde se nabízet nebude. Citroën zde má společný podnik s Dongfengem, oba partneři vůz vyvinuli a budou jej také vyrábět. Kompaktní „limuzína“ s délkou 4,55 m nahrazuje předchozí model C-Quatre, radikálně zmodernizovaný před třemi lety. Sice jej základní siluetou stále připomíná, ale vychází už z nové generace C4 a nikoli z té původní. Změnilo se toho opravdu dost. Třeba maska chladiče, zadní boční okna, hlavní i koncová světla díkybohu konečně ztratila prvoplánové vlnky.

Pod kapotou najdeme turbodmychadlem přeplňovaný zážehový tříválec 1,2 l s výkonem 95 kW. Turbodiesely Číňanům příliš nevoní, tradici představuje atmosférická benzinová čtyřválcová šestnáctistovka s 86 kW, k ní se ještě přidá turboverze, která nabídne 120 kW. Zůstává pro Citroën typický a tradiční pohon předních kol, převodovky budou k mání jak šestistupňové přímo řazené, tak i samočinné. V kabině by měli pasažéři nalézt dostatek místa a užívat si komfortu při jízdě. Mezi prvky standardní výbavy najdeme dotykovou obrazovku, bezklíčkový vstup a startování i hlídač mrtvého úhlu. Úplná lidovka to tedy není...

Pro nejlidnatější zemi světa je kufrová C4 opravdu hodně důležitá. Místní klientela klasiku obecně miluje, ale hlavně podíl C-Quatre na celkovém odbytu francouzsko-čínského joint venture činil 30 %. Prodej menšího C-Elysée a naopak většího C4 L nekončí, ty pojedou dál. Novinka vzniká v továrně ve skoro sedmimilionovém Wu-chanu. Autosalon v Čcheng-tu se koná ve dnech 4.-13. září, sedan C4 se dostane k prodejcům ještě před koncem tohoto roku.

Čínské tříprostorové Citroëny naší nižší střední třídy mají už poměrně dlouhou tradici, vždyť se zde vyráběl se „zadečkem“ dokonce ZX. Podobné modely nabízí aktuálně i v Latinské Americe.

JAKE.AUTO.CZ: Citroën C4 2. generace (všechny testy a další články)

Spolupracujeme s TipCars.com
Jeff Bezos se stal druhým nejbohatším člověkem, vděčí za to růstu akcií Amazonu Jeff Bezos se stal druhým nejbohatším člověkem, vděčí za to růstu akcií Amazonu

Ředitel a zakladatel Amazonu, Jeff Bezos, se vyšplhal na…

Cesta dlouhá přes dva týdny. Jak přes Alpy putuje ropa do Česka Cesta dlouhá přes dva týdny. Jak přes Alpy putuje ropa do Česka

Teče líně, sotva se plouží. Chodec by jí bez problémů…

Euro oslabovalo, spekulanti se bojí ekonomického zpomalení Euro oslabovalo, spekulanti se bojí ekonomického zpomalení

Kurz dolaru dnes zůstal po počátečním růstu bez větších…

Růst rublu pomáhá automobilkám v Rusku Růst rublu pomáhá automobilkám v Rusku

Po problematickém loňském a předloňském roce má ruský trh…

 
Zdroj: Citroën
 







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

V pátek fakticky končí povinnost zimních pneumatik a…

Hyundai si patentovalo motor s nestejným objemem spalovacích komor Hyundai si patentovalo motor s nestejným objemem spalovacích komor

Korejská automobilka si nechala na evropském patentovém…

 




Citroën C-Quatre: První skici nového levného sedanu Citroën C-Quatre: První skici nového levného sedanu

Francouzská značka Citroën hodlá letos představit druhou…

Citroën C4 pro rok 2017: Zásadní změna pojetí? Citroën C4 pro rok 2017: Zásadní změna pojetí?

Francouzské automobilky byly nedávnou ekonomickou krizí…

 



 
Ojeté Volvo S80 II (124, 144): Základ v mondeu nevadí

Ojeté Volvo S80 II (124, 144): Základ v mondeu nevadí

Dnes 08:00

S80 je největším volvem od roku 1998. Tehdy šlo o revoluci, neboť příchod modelu ukončil jednu éru značky. Namísto klasické koncepce dostal vůz pohon předních kol. Druhá generace trend té první vydání rozvíjí, navíc je výrazně spolehlivější.




Blesk.cz

To je rodina: Muže viní z vraždy, jeho sestra útočila jménem ISIS

To je rodina: Muže viní z vraždy, jeho sestra…

Německá prokuratura obvinila 18letého Němce s marockými kořeny z pokusu o vraždu, viní ho z loňského žhářského…

Pravda o meteorologické stanici v Klementinu: Počasí „měří“ špatně. Víme, proč!

Pravda o meteorologické stanici v Klementinu: Počasí…

Historickou budovu Klementina, která dříve bývala jezuitskou kolejí a jejíž většina vnitřních prostor dnes patří…

 

iSport.cz

Válka graduje! Saganova kritika? Plnou podporu mít už nebude, hrozí soupeři

Válka graduje! Saganova kritika? Plnou podporu mít…

Do pořádně nepříjemné situace se dostává cyklistická superstar Peter Sagan. Sportovní ředitel belgické stáje…

Sport Magazín: Sparta je nepoučitelná, shodly se legendy před derby

Sport Magazín: Sparta je nepoučitelná, shodly se…

Čtyři legendy, které v historii derby S nasypaly hromady gólů, nejenže vzpomínaly na pikantérie ze svých…

 

Reflex.cz

Zruší vlády hotovost? Slovenský ekonom vysvětlil, kdo a proč chce konec bankovek

Zruší vlády hotovost? Slovenský ekonom vysvětlil,…

Politici, centrální bankéři a karetní společnosti. Ti všichni by profitovali ze zrušení hotovosti. Naopak…

Patrick Ness o smrti pro děti. Jeho Volání netvora vstupuje do českých kin, z knihkupectví rychle mizí

Patrick Ness o smrti pro děti. Jeho Volání netvora…

Dvanáctiletému Conorovi umírá maminka na rakovinu a z reálného světa, od šikanujících spolužáků, nesnesitelné…