Citroën C4 Sedan: Pro Čínu bez vlnek
Novinka je určena výhradně pro trh Říše středu, nikde jinde se nabízet nebude. Citroën zde má společný podnik s Dongfengem, oba partneři vůz vyvinuli a budou jej také vyrábět. Kompaktní „limuzína“ s délkou 4,55 m nahrazuje předchozí model C-Quatre, radikálně zmodernizovaný před třemi lety. Sice jej základní siluetou stále připomíná, ale vychází už z nové generace C4 a nikoli z té původní. Změnilo se toho opravdu dost. Třeba maska chladiče, zadní boční okna, hlavní i koncová světla díkybohu konečně ztratila prvoplánové vlnky.
Pod kapotou najdeme turbodmychadlem přeplňovaný zážehový tříválec 1,2 l s výkonem 95 kW. Turbodiesely Číňanům příliš nevoní, tradici představuje atmosférická benzinová čtyřválcová šestnáctistovka s 86 kW, k ní se ještě přidá turboverze, která nabídne 120 kW. Zůstává pro Citroën typický a tradiční pohon předních kol, převodovky budou k mání jak šestistupňové přímo řazené, tak i samočinné. V kabině by měli pasažéři nalézt dostatek místa a užívat si komfortu při jízdě. Mezi prvky standardní výbavy najdeme dotykovou obrazovku, bezklíčkový vstup a startování i hlídač mrtvého úhlu. Úplná lidovka to tedy není...
Pro nejlidnatější zemi světa je kufrová C4 opravdu hodně důležitá. Místní klientela klasiku obecně miluje, ale hlavně podíl C-Quatre na celkovém odbytu francouzsko-čínského joint venture činil 30 %. Prodej menšího C-Elysée a naopak většího C4 L nekončí, ty pojedou dál. Novinka vzniká v továrně ve skoro sedmimilionovém Wu-chanu. Autosalon v Čcheng-tu se koná ve dnech 4.-13. září, sedan C4 se dostane k prodejcům ještě před koncem tohoto roku.
Čínské tříprostorové Citroëny naší nižší střední třídy mají už poměrně dlouhou tradici, vždyť se zde vyráběl se „zadečkem“ dokonce ZX. Podobné modely nabízí aktuálně i v Latinské Americe.