Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nová Toyota Hilux na první fotce! Nejodolnější auto světa se představí co nevidět

Toyota Hilux (2026)
Toyota Hilux (2026)
Toyota Hilux (2026)
Toyota Hilux (2026)
67 Fotogalerie
Ondřej Šámal
Diskuze (28)

Japonský pick-up má doslova legendární pověst a mnohými je považován za nezničitelné, tudíž nejlepší auto na světě. Novou generaci Toyota odhalí již příští pondělí.

Mnozí z nás i pamatují slavnou reportáž britského pořadu Top Gear, v kterém se štáb snažil „zabít“ jednu ze starších generací pick-upu Toyota Hilux. Japonskou legendu rozmáčkli, utopili a dokonce ji odpálili společně s výškovým domem. Přesto všechny tyto útrapy přežila.

I díky své „nesmrtelnosti“ se z Toyoty Hilux stala ikona, která slouží v těch nejnáročnějších podmínkách, jaké si dokážeme představit. Současné, již provedení z roku 2015 se již blíží na konec svého produktivního života, japonská automobilka totiž již v pondělí 10. listopadu představí nástupce.

Dá se očekávat, že Toyota zachová vznětový čtyřválec o objemu 2,8 litru, výkonu 150 kW a točivém momentu 500 Nm. Vznětový motor s vstřikováním common-rail je přeplňován turbodmychadlem s proměnnými otáčkami lopatek a vodou chlazeným mezichladičem. Komplexní systém dodatečného čištění výfukových plynů zahrnuje oxidační katalyzátor, filtr pevných částic, systém selektivní katalytické redukce (SCR) a vstřikování močoviny.

Od poloviny loňského roku je diesel vybaven mild-hybridem v podobě kompaktního startér-generátoru s řemenovým pohonem. Tomu dodává energii 48voltová lithiová baterie o hmotnosti pouhých 7,6 kilogramu, jež je umístěná pod zadními sedadly, a tudíž neomezuje vnitřní prostor. Prostřednictvím měniče DC/DC baterie také napájí 12voltový elektrický systém samotného vozu .

Video placeholder
Toyota Hilux (2026) • Zdroj: Toyota

Akumulátor využívá energii z brzdění, která by jinak přišla vniveč. Samotný elektromotor má 12 kilowattů a 65 Nm a funguje primárně jako podpora spalovacího agregátu. Generátor byl vyvinut speciálně pro použití v užitkových vozidlech. Dvouramenný napínač řemene a zesílené řemeny přispívají k plynulejší odezvě. Navíc by měl být dostatečně robustní, aby pověst Toyoty Hilux nijak neutrpěla.

Také u novinky můžeme očekávat přiřaditelný pohon všech kol. Ten se přitom v rámci řady Hilux objevil až v roce 1979, tedy jedenáct let od představení první generace.

Na bližší informace o nové generaci modelu Hilux je Toyota zatím skoupá. Podle první fotky přední části ovšem můžeme očekávat o něco ostřejší rysy a celkově atraktivnější tvary, kterými se toyoty v posledních letech pyšní.

Zdroj: Toyota a Motor1, foto: Toyota a auto.cz, video: Toyota

Vstoupit do diskuze (28)