Citroën DS 21: Francouzská bohyně na videu od Petrolicious
Citroën DS přinesl v roce 1955 do automobilového světa revoluci a definoval budoucnost designu. Flaminio Bertoni, jemuž automobilka lví podíl na vzhledu dlouho upírala, odvedl perfektní práci. Vůz vypadal jako z jiného světa, ostatní soupeři proti němu najednou působili neuvěřitelně zastarale. Není divu, že hned první den autosalonu v Paříži, kde byl vystaven, si jej závazně objednalo 12 tisíc lidí! Ještě když po dvaceti letech končila jeho výroba, byl v mnoha směrech modernější než konkurence. Netýká se to jen hydropneumatického odpružení z pera Paula Magèse, ale i samonatáčecích světlometů a vynikající bezpečnosti. Motor při čelním nárazu neohrozil posádku v kabině, ale sklouzl pod vůz. Hydropneumatika poskytovala doslova nebeský komfort. Jen na korozi si museli dávat majitelé pozor, pozinkované plechy byly hudbou daleké budoucnosti.
Francouzi začali autu přezdívat „déesse“ (bohyně), existovala ale i levnější verze ID. DS, produkt poválečného kosmického věku, odměnil výrobce za inovační úsilí opravdu štědře, vždyť vzniklo 1,46 milionu aut. O jeho popularitě tedy netřeba pochybovat. Nelze nepřipomenout ještě jedno jméno, které se do historie tohoto modelu zapsalo nesmazatelným písmem po technické stránce: původem letecký inženýr André Lefèbvre.
Američan Jeff Suhy na videu z dílen Petrolicious přirovnává revoluci, kterou „bohyně“ způsobila, k tomu, co dokázala začátkem 90. let skupina Nirvana v hudbě. Přirozeně má na mysli tu slavnější americkou grungeovou Nirvanu s Kurtem Cobainem a Davem Grohlem. Má určitě pravdu, protože deska Nevermind (1991) je jedním z nejzásadnějších alb minimálně 90. let, možná i celé rockové historie. Nebyla nijak extrémně novátorská, ale ač se rozhodně nejednalo o mainstream, válcovala všemožné hitparády. Suhy v té době pracoval v Los Angeles u A&M Records.
Jeho nahnědlý vůz typu DS 21 s krémovou střechou už má inovovanou příď, pochází z roku 1969. Řazení ale stále zůstávalo na sloupku. Velký citroën není sportovní auto (byť zaznamenal i velké úspěchy v rallye), pohodovou jízdu si s ním ale člověk užije. O prodeji nemůže být řeči, tohle je zkrátka láska na celý zbytek života. Jeff Suhy už v minulosti vlastnil i kupé SM, ve kterém však utopil spoustu peněz a nakonec šlo do světa. Jeho současnou krásku udržoval po 40 let původní majitel a servis mu dělal po celou dobu vždy jeden a tentýž mechanik. Dvojitý šíp tehdy v USA docela úspěšně působil.