Citroën E3 Essential: Dvojitý šíp chce konkurovat Škodě

Citroën E3 Essential: Dvojitý šíp chce konkurovat Škodě

Koncern PSA Peugeot-Citroën se nachází v krizi. Kdysi odvážný a avantgardní Citroën se v blízké budoucnosti chce postavit mladoboleslavské automobilce.

Dvojitý šíp chce přebudovat svou image, chce se zaměřit na kategorii „value for money“, tedy na automobily, které budou za relativně přijatelné peníze poskytovat co největší užitnou hodnotu. Nechce spadnout až na úroveň Dacie, jeho nejbližším soupeřem by měla být – mladoboleslavská Škoda! V září na autosalonu ve Frankfurtu představí nový koncept E3 Essential. Pětidveřový hatchback bude zepředu podobný novému C4 Picasso, jinak ale čekejme linky ve stylu studie C-Cactus z roku 2007. Extravagance, ale bez zbytečných ozdob za rozumnou pořizovací cenu? Nejspíše ano.

Očekávejme velké panely karoserie bez záhybů a křivek. Frankfurtský exponát bude zatím konceptem, se sériovou výrobou ovšem počítejme najisto. Označení E dále nasvědčuje, že novinka bude oddělena od linií C i DS, Citroën chce zkrátka a dobře udržet výrobní náklady na nízké úrovni. Například současná C3 také už nedostane nástupce. Většina funkcí v nových autech se bude ovládat pomocí dotykového rozhraní, které už je dnes tak levné, že změť tlačítek není nutná. C-Cactus byl drahým a složitým diesel-elektrickým hybridem, u E3 se počítá dle zprávy britského Auto Expressu se stávajícími konvenčními pohonnými jednotkami 1.2 VTi/61 kW a 1.4 HDi/52 kW

O cenách je předčasné hovořit. Auto Express odhaduje základ na 13 tisíc liber (386 tisíc korun). To je méně než u C4 a stejné peníze stojí na Ostrovech nejlevnější verze Škody Rapid. V Čechách by to mělo být odhadem méně, zhruba 270 tisíc. Řada DS zůstane zachována jako soupeř Audi a BMW a její součástí mají být i limitované série už existujících modelů. Sesterský Peugeot se oproti tomu postaví zejména Volkswagenu a Opelu. Recese v Evropě PSA tvrdě zasáhla a obě značky si v budoucnu nebudou tolik konkurovat a krást zákazníky.

Podle Laurenta Chiapella, šéfredaktora francouzského magazínu Auto Plus, prodělává skupina PSA každý měsíc 200 milionů eur (5,18 miliardy korun). Francouzská vláda koncernu půjčila 7 miliard eur, (181,3 mld. Kč) ale ten se poohlíží po dlouhodobém partnerovi. General Motors sice vlastní 7 % akcií, nechce však dále investovat. Šušká se o rozhovorech s čínským Dongfengem, jenže tyto zvěsti zatím nikdo oficiálně nepotvrdil.

JAKE.AUTO.CZ: Citroën C4 druhé generace (všechny testy a další články)

Spolupracujeme s TipCars.com
Modelu Fabia Combi hrozí ve Škodovce konec. Automobilka se zaměří na SUV Modelu Fabia Combi hrozí ve Škodovce konec. Automobilka se zaměří na SUV

Škoda Auto aktuálně pracuje na výrazném rozšíření své…

Symbolem dne práce odkudkoli se stává telefonní budka Symbolem dne práce odkudkoli se stává telefonní budka

Agentura Bison & Rose vytvořila z vyřazených…

Obliba železnice roste k rekordům, autobusy ztrácejí Obliba železnice roste k rekordům, autobusy ztrácejí

Osobní železniční doprava zažívá v tuzemsku posledních…

 
 







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

V pátek fakticky končí povinnost zimních pneumatik a…

Socialistické stroje: Ještě nedávno zatracované, dnes ale dobrá investice Socialistické stroje: Ještě nedávno zatracované, dnes ale dobrá investice

Protože před Sametovou revolucí u nás jezdila téměř…

 






 
Jak poznat, zda jsou pneumatiky ještě použitelné? Změřit hloubku dezénu nestačí!

Jak poznat, zda jsou pneumatiky ještě použitelné? Změřit hloubku dezénu nestačí!

Dnes 17:50

Řada řidičů každoročně touto dobou řeší otázku, zda jsou stávající pneumatiky ještě použitelné, nebo je lepší se jich zbavit. Víme, jak mít během pár vteřin jasno!




Blesk.cz

Přiznání Vlaďky Erbové: Necítím se dobře...

Přiznání Vlaďky Erbové: Necítím se dobře...

Modelka a manikérka Vlaďka Erbová (35) se mohla vždycky pyšnit luxusní postavou a hlavně dokonalými křivkami,…

Kdo je Drahoš, co chce místo Zemana na Hrad? Slízl to od Horáčka i Ovčáčka

Kdo je Drahoš, co chce místo Zemana na Hrad? Slízl…

Češi budou mít v příští prezidentské volbě na výběr vedle prognostika, textaře nebo lékaře zřejmě i fyzikálního…

 

iSport.cz

Lístky na derby? Zmizely rychle, zbývá naděje na aukcích až za trojnásobek

Lístky na derby? Zmizely rychle, zbývá naděje na…

Na Spartě se zaprášilo za hodinu a půl. Na Slavii za hodinu. Takhle málo stačilo, v cuku letu bylo po lístcích.…

Ujfaluši: Schick? To je velký talent! Do Itálie mu prošlapal cestu i Nedvěd

Ujfaluši: Schick? To je velký talent! Do Itálie mu…

Byl jedním z nejúspěšnějších fotbalistů slavné éry české reprezentace: pod koučem Brücknerem si zahrál na dvou…

 

Reflex.cz

Mladé české podnikatelky vymyslely superlehký stan s koly místo tyčí, chtějí ním na americký trh

Mladé české podnikatelky vymyslely superlehký stan s…

S originálním nápadem vstupují do českého byznysového rybníku Petra Krhutová a Helena Záleská. Mladé…

Brexit začíná. Předseda EK dostal formální oznámení záměru Londýna odejít z unie

Brexit začíná. Předseda EK dostal formální oznámení…

Ostatních 27 zemí Evropské unie bude při jednání s Británií o odchodu ze společenství postupovat jednotně a…