Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Citroën E3 Essential: Dvojitý šíp chce konkurovat Škodě

Aleš Dragoun
Diskuze (11)
Koncern PSA Peugeot-Citroën se nachází v krizi. Kdysi odvážný a avantgardní Citroën se v blízké budoucnosti chce postavit mladoboleslavské automobilce.

Dvojitý šíp chce přebudovat svou image, chce se zaměřit na kategorii „value for money“, tedy na automobily, které budou za relativně přijatelné peníze poskytovat co největší užitnou hodnotu. Nechce spadnout až na úroveň Dacie, jeho nejbližším soupeřem by měla být – mladoboleslavská Škoda! V září na autosalonu ve Frankfurtu představí nový koncept E3 Essential. Pětidveřový hatchback bude zepředu podobný novému C4 Picasso, jinak ale čekejme linky ve stylu studie C-Cactus z roku 2007. Extravagance, ale bez zbytečných ozdob za rozumnou pořizovací cenu? Nejspíše ano.

Očekávejme velké panely karoserie bez záhybů a křivek. Frankfurtský exponát bude zatím konceptem, se sériovou výrobou ovšem počítejme najisto. Označení E dále nasvědčuje, že novinka bude oddělena od linií C i DS, Citroën chce zkrátka a dobře udržet výrobní náklady na nízké úrovni. Například současná C3 také už nedostane nástupce. Většina funkcí v nových autech se bude ovládat pomocí dotykového rozhraní, které už je dnes tak levné, že změť tlačítek není nutná. C-Cactus byl drahým a složitým diesel-elektrickým hybridem, u E3 se počítá dle zprávy britského Auto Expressu se stávajícími konvenčními pohonnými jednotkami 1.2 VTi/61 kW a 1.4 HDi/52 kW

O cenách je předčasné hovořit. Auto Express odhaduje základ na 13 tisíc liber (386 tisíc korun). To je méně než u C4 a stejné peníze stojí na Ostrovech nejlevnější verze Škody Rapid. V Čechách by to mělo být odhadem méně, zhruba 270 tisíc. Řada DS zůstane zachována jako soupeř Audi a BMW a její součástí mají být i limitované série už existujících modelů. Sesterský Peugeot se oproti tomu postaví zejména Volkswagenu a Opelu. Recese v Evropě PSA tvrdě zasáhla a obě značky si v budoucnu nebudou tolik konkurovat a krást zákazníky.

Podle Laurenta Chiapella, šéfredaktora francouzského magazínu Auto Plus, prodělává skupina PSA každý měsíc 200 milionů eur (5,18 miliardy korun). Francouzská vláda koncernu půjčila 7 miliard eur, (181,3 mld. Kč) ale ten se poohlíží po dlouhodobém partnerovi. General Motors sice vlastní 7 % akcií, nechce však dále investovat. Šušká se o rozhovorech s čínským Dongfengem, jenže tyto zvěsti zatím nikdo oficiálně nepotvrdil.

Aleš Dragoun
Diskuze (11)
Avatar - del42sa
3. 8. 2013 16:31
Re: Inak ako panika sa to nazvať nedá...
to je jen a pouze důsledek vyznění tohoto článku zde na auto.cz a toho jak je špatně napsaný/zformulovaný. Samozřejmě že Citroen zůstane Citroenem, jde jen o rozšíření nabídky o levný model na bázi konceptu C-Cactus.
Avatar - del42sa
3. 8. 2013 16:09
Re: psa
Poskytnout někomu záruky není totéž co půjčit někomu peníze, nehledě na to že článek je prostě jen okopírovaný překlad článku z autoexpressu bez špetky invence.

" „Záruky jsou nutné pro umožnění přístupu PSA na finanční trhy a zamezení jakéhokoliv šíření nákazy do francouzského bankovního sektoru, která by mohla ovlivnit úvěrování,“
3. 8. 2013 15:25
co to .....
Jak se modely Citroenu s "C" v nazvu budou lisit od tech s "E"? ;-\
Avatar - Ham.
3. 8. 2013 14:10
Re: psa
Francouzká vláda zatím dala záruky za úvěry v této výši. V této chvíli jsou to tedy jen záruky (jako kdybys byl ručitelem někomu za jeho půjčku), teprve až ten úvěr PSA nesplatí, tak to Francie bude muset zacálovat ze státního rozpočtu té bance/bankám od kterých si PSA půjčilo. Pokud se stane zázrak a PSA úvěr bankám splatí, tak Francie nebude muset nic platit.
Avatar - Hittman
3. 8. 2013 13:31
Re: Inak ako panika sa to nazvať nedá...
No už se těším, jak Peugeot bude konkurovat VW a Opelu a Fordu, zatímco Citroen, který byl postaven na designu a určité svébytnosti (viz kachna), se stane autem pro všechny >:-[] Postaveno na hlavu. Měli by se raději držet vína a výrobu aut přenechat jiným...