Hyundai chystá elektrickou alternativu k SUV do města. Dostane platformu velkých aut
Hyundai Bayon 1.0 T-GDI DCT • Zdroj: auto.cz/David Rajdl
Hyundai Bayon 1.0 T-GDI DCT • Zdroj: auto.cz/David Rajdl
Hyundai Bayon 1.0 T-GDI DCT • Zdroj: auto.cz/David Rajdl
Hyundai Bayon 1.0 T-GDI DCT • Zdroj: auto.cz/David Rajdl
Hyundai Bayon 1.0 T-GDI DCT • Zdroj: auto.cz/David Rajdl
Hyundai Bayon 1.0 T-GDI DCT • Zdroj: auto.cz/David Rajdl
Hyundai Bayon 1.0 T-GDI DCT • Zdroj: auto.cz/David Rajdl
Hyundai Bayon 1.0 T-GDI DCT • Zdroj: auto.cz/David Rajdl
Hyundai Bayon 1.0 T-GDI DCT • Zdroj: auto.cz/David Rajdl
Hyundai Bayon 1.0 T-GDI DCT • Zdroj: auto.cz/David Rajdl
Hyundai Bayon 1.0 T-GDI DCT • Zdroj: auto.cz/David Rajdl
Hyundai Bayon 1.0 T-GDI DCT • Zdroj: auto.cz/David Rajdl
Hyundai Bayon 1.0 T-GDI DCT • Zdroj: auto.cz/David Rajdl
Hyundai Bayon 1.0 T-GDI DCT • Zdroj: auto.cz/David Rajdl
Hyundai Bayon 1.0 T-GDI DCT • Zdroj: auto.cz/David Rajdl
Hyundai Bayon 1.0 T-GDI DCT • Zdroj: auto.cz/David Rajdl
Hyundai Bayon 1.0 T-GDI DCT • Zdroj: auto.cz/David Rajdl
Hyundai Bayon 1.0 T-GDI DCT • Zdroj: auto.cz/David Rajdl
Hyundai Bayon 1.0 T-GDI DCT • Zdroj: auto.cz/David Rajdl
Hyundai Bayon 1.0 T-GDI DCT • Zdroj: auto.cz/David Rajdl
Hyundai Bayon 1.0 T-GDI DCT • Zdroj: auto.cz/David Rajdl
Hyundai Bayon 1.0 T-GDI DCT • Zdroj: auto.cz/David Rajdl
Hyundai Bayon 1.0 T-GDI DCT • Zdroj: auto.cz/David Rajdl
Hyundai Bayon 1.0 T-GDI DCT • Zdroj: auto.cz/David Rajdl
Hyundai Bayon 1.0 T-GDI DCT • Zdroj: auto.cz/David Rajdl
Hyundai Bayon 1.0 T-GDI DCT • Zdroj: auto.cz/David Rajdl
Hyundai Bayon 1.0 T-GDI DCT • Zdroj: auto.cz/David Rajdl
Hyundai Bayon 1.0 T-GDI DCT • Zdroj: auto.cz/David Rajdl
Hyundai Bayon 1.0 T-GDI DCT • Zdroj: auto.cz/David Rajdl
Hyundai Bayon 1.0 T-GDI DCT • Zdroj: auto.cz/David Rajdl
Hyundai Bayon 1.0 T-GDI DCT • Zdroj: auto.cz/David Rajdl
Hyundai Bayon 1.0 T-GDI DCT • Zdroj: auto.cz/David Rajdl
Hyundai Bayon 1.0 T-GDI DCT • Zdroj: auto.cz/David Rajdl
Hyundai Bayon 1.0 T-GDI DCT • Zdroj: auto.cz/David Rajdl
Hyundai Bayon 1.0 T-GDI DCT • Zdroj: auto.cz/David Rajdl
Hyundai Bayon 1.0 T-GDI DCT • Zdroj: auto.cz/David Rajdl
Hyundai Bayon 1.0 T-GDI DCT • Zdroj: auto.cz/David Rajdl
Hyundai Bayon 1.0 T-GDI DCT • Zdroj: auto.cz/David Rajdl
Hyundai Bayon 1.0 T-GDI DCT • Zdroj: auto.cz/David Rajdl
Hyundai Bayon 1.0 T-GDI DCT • Zdroj: auto.cz/David Rajdl
Hyundai Bayon 1.0 T-GDI DCT • Zdroj: auto.cz/David Rajdl
Hyundai Bayon 1.0 T-GDI DCT • Zdroj: auto.cz/David Rajdl
Hyundai Bayon 1.0 T-GDI DCT • Zdroj: auto.cz/David Rajdl
Hyundai Bayon 1.0 T-GDI DCT • Zdroj: auto.cz/David Rajdl
Hyundai Bayon 1.0 T-GDI DCT • Zdroj: auto.cz/David Rajdl
Hyundai Bayon 1.0 T-GDI DCT • Zdroj: auto.cz/David Rajdl
Hyundai Bayon 1.0 T-GDI DCT • Zdroj: auto.cz/David Rajdl
Hyundai Bayon 1.0 T-GDI DCT • Zdroj: auto.cz/David Rajdl
Hyundai Bayon 1.0 T-GDI DCT • Zdroj: auto.cz/David Rajdl
Hyundai Bayon 1.0 T-GDI DCT • Zdroj: auto.cz/David Rajdl
Hyundai Bayon 1.0 T-GDI DCT • Zdroj: auto.cz/David Rajdl
Hyundai Bayon 1.0 T-GDI DCT • Zdroj: auto.cz/David Rajdl
Hyundai Bayon 1.0 T-GDI DCT • Zdroj: auto.cz/David Rajdl
Hyundai Bayon 1.0 T-GDI DCT • Zdroj: auto.cz/David Rajdl
Hyundai Bayon 1.0 T-GDI DCT • Zdroj: auto.cz/David Rajdl
Hyundai Bayon 1.0 T-GDI DCT • Zdroj: auto.cz/David Rajdl
Hyundai Bayon 1.0 T-GDI DCT • Zdroj: auto.cz/David Rajdl
Hyundai Bayon 1.0 T-GDI DCT • Zdroj: auto.cz/David Rajdl
Hyundai Bayon 1.0 T-GDI DCT • Zdroj: auto.cz/David Rajdl
Hyundai Bayon 1.0 T-GDI DCT • Zdroj: auto.cz/David Rajdl
Hyundai Bayon 1.0 T-GDI DCT • Zdroj: auto.cz/David Rajdl
Hyundai Bayon 1.0 T-GDI DCT • Zdroj: auto.cz/David Rajdl
Hyundai Bayon 1.0 T-GDI DCT • Zdroj: auto.cz/David Rajdl
Hyundai Bayon 1.0 T-GDI DCT • Zdroj: auto.cz/David Rajdl
Hyundai Bayon 1.0 T-GDI DCT • Zdroj: auto.cz/David Rajdl
Hyundai Bayon 1.0 T-GDI DCT • Zdroj: auto.cz/David Rajdl
Hyundai Bayon 1.0 T-GDI DCT • Zdroj: auto.cz/David Rajdl
Hyundai Bayon 1.0 T-GDI DCT • Zdroj: auto.cz/David Rajdl
Hyundai Bayon 1.0 T-GDI DCT • Zdroj: auto.cz/David Rajdl
Hyundai Bayon 1.0 T-GDI DCT • Zdroj: auto.cz/David Rajdl
Hyundai Bayon 1.0 T-GDI DCT • Zdroj: auto.cz/David Rajdl
Hyundai Bayon 1.0 T-GDI DCT • Zdroj: auto.cz/David Rajdl
Hyundai Bayon 1.0 T-GDI DCT • Zdroj: auto.cz/David Rajdl
Hyundai Bayon 1.0 T-GDI DCT • Zdroj: auto.cz/David Rajdl
Hyundai Bayon 1.0 T-GDI DCT • Zdroj: auto.cz/David Rajdl
Hyundai Bayon 1.0 T-GDI DCT • Zdroj: auto.cz/David Rajdl
Hyundai Bayon 1.0 T-GDI DCT • Zdroj: auto.cz/David Rajdl
Hyundai Bayon 1.0 T-GDI DCT • Zdroj: auto.cz/David Rajdl
Hyundai Bayon 1.0 T-GDI DCT • Zdroj: auto.cz/David Rajdl
Hyundai Bayon 1.0 T-GDI DCT • Zdroj: auto.cz/David Rajdl
Hyundai Bayon 1.0 T-GDI DCT • Zdroj: auto.cz/David Rajdl
Hyundai Bayon 1.0 T-GDI DCT • Zdroj: auto.cz/David Rajdl
Hyundai Bayon 1.0 T-GDI DCT • Zdroj: auto.cz/David Rajdl
Hyundai Bayon 1.0 T-GDI DCT • Zdroj: auto.cz/David Rajdl
Hyundai Bayon 1.0 T-GDI DCT • Zdroj: auto.cz/David Rajdl
Hyundai Bayon 1.0 T-GDI DCT • Zdroj: auto.cz/David Rajdl
Hyundai Bayon 1.0 T-GDI DCT • Zdroj: auto.cz/David Rajdl
Hyundai Bayon 1.0 T-GDI DCT • Zdroj: auto.cz/David Rajdl
Hyundai Bayon 1.0 T-GDI DCT • Zdroj: auto.cz/David Rajdl
Hyundai Bayon 1.0 T-GDI DCT • Zdroj: auto.cz/David Rajdl
Hyundai Bayon 1.0 T-GDI DCT • Zdroj: auto.cz/David Rajdl
Hyundai Bayon 1.0 T-GDI DCT • Zdroj: auto.cz/David Rajdl
Hyundai Bayon 1.0 T-GDI DCT • Zdroj: auto.cz/David Rajdl
Hyundai Bayon 1.0 T-GDI DCT • Zdroj: auto.cz/David Rajdl
Hyundai Bayon 1.0 T-GDI DCT • Zdroj: auto.cz/David Rajdl
Hyundai Bayon 1.0 T-GDI DCT • Zdroj: auto.cz/David Rajdl
Hyundai Bayon 1.0 T-GDI DCT • Zdroj: auto.cz/David Rajdl
Hyundai Bayon 1.0 T-GDI DCT • Zdroj: auto.cz/David Rajdl
Hyundai Bayon 1.0 T-GDI DCT • Zdroj: auto.cz/David Rajdl
Hyundai Bayon 1.0 T-GDI DCT • Zdroj: auto.cz/David Rajdl
Hyundai Bayon 1.0 T-GDI DCT • Zdroj: auto.cz/David Rajdl
Hyundai Bayon 1.0 T-GDI DCT • Zdroj: auto.cz/David Rajdl
Hyundai Bayon 1.0 T-GDI DCT • Zdroj: auto.cz/David Rajdl
Hyundai Bayon 1.0 T-GDI DCT • Zdroj: auto.cz/David Rajdl
Hyundai Bayon 1.0 T-GDI DCT • Zdroj: auto.cz/David Rajdl
Hyundai Bayon 1.0 T-GDI DCT • Zdroj: auto.cz/David Rajdl
Hyundai Bayon 1.0 T-GDI DCT • Zdroj: auto.cz/David Rajdl
Hyundai Bayon 1.0 T-GDI DCT • Zdroj: auto.cz/David Rajdl
Hyundai Bayon 1.0 T-GDI DCT • Zdroj: auto.cz/David Rajdl
Hyundai Bayon 1.0 T-GDI DCT • Zdroj: auto.cz/David Rajdl
Navzdory platformě E-GMP bude elektrický hyundai sedící mezi insterem a konou mít pohon předních kol. Základní cena by mohla být relativně nízko, ale pořád skoro dvakrát výš než u bayonu.
Zatímco značka Kia už odhalila koncept městského elektrického crossoveru s označením EV2, Hyundai má stále ve své nabídce poměrně velkou mezeru mezi modely Inster a Kona Electric. Do budoucna se to však má změnit – a to právě za pomoci dvojčete zmíněné Kie EV2.
Vůz bude v koncepční či prototypové podobě odhalen „během několika měsíců“, řekl britskému webu Autocar nový evropský šéf Hyundai Xavier Martinet. Spuštění prodejů je v plánu do třetího čtvrtletí příštího roku, takže v červenci 2026 by mohli první zákazníci dostat své vozy.
Co to bude za auto? Technický základ bude mít z větších modelů – platformu E-GMP, která nese velké elektrické kie i hyundaie. Tím přeskočí i konu, která stojí na vlastní platformě. Na rozdíl od velkých elektromobilů těchto značek však můžeme očekávat spíš 400V techniku, kterou používají kie EV3 a EV4.
Protože by vůz měl být jen o trochu menší než EV3, můžeme právě odtud vycházet s odhady kapacity baterie. V EV3 je možné mít baterii o 58,3 nebo 81,4 kWh, které teoreticky stačí k dojezdu 436, resp. 605 km. O pohon se vždy starají přední kola s elektromotorem o 204 koních (150 kW) a 283 Nm.
Je nicméně možné, že Kia EV2 a sesterský hyundai dostanou jen tu menší verzi baterie s cílem dostat se na nižší cenu. Ta má být podle Britů okolo 30 tisíc eur, tedy 741 tisíc korun s tím, že EV2 by měla být na silnicích o pár měsíců dříve. Pro srovnání, model Bayon se prodává za cenu od 420 tisíc korun.
Interiér přitom nemá být ošizený. Vůz má nabídnout nový infotainment, který umožní prvky jako ambientní osvětlení i zvuky, které by se měnily v závislosti na jízdních režimech. Stejně jako ostatní hyundaie a hromada aut dalších značek by palubní deska měla nést panel dvou opticky spojených displejů.

zdroj: Autocar | zdroj foto: auto.cz a kia | zdroj videa: Marek Bednář/Auto.cz