Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Citroën C3 skončí bez přímého nástupce

Michal Fokt
Diskuze (20)
Malý Citroën C3 bude posledním vozem svého druhu. Až jej v příští rok nahradí nové supermini, bude se lišit celkovou filozofií a dost možná i označením.

Citroënu se příliš nedaří prosadit se v kategorii malých aut podle představ, což je problém, protože by mělo jít pro tu značku jeden k nejdůležitějších segmentů trhu. Teď si ale myslí, že mají řešení - nechat stávající model C3 doběhnout a příští rok už nepředstavit jeho nástupce.

To ovšem neznamená, že Citroën, potažmo celý koncern PSA vypustí segment B. Jen se rozhodli inspirovat obrovským úspěchem konkurenčního Fiatu 500 a opráší vlastní kultovní model 2CV. V tomto případě se ovšem nebudou designéři (naštěstí) snažit okopírovat a zmodernizovat původní tvary, to by nejspíš nedopadlo dobře, ale připraví vůz, jenž bude na 2CV a 3CV navazovat ideově, zatímco design bude sice stylový, ale naprosto moderní.

Co si pod tím představit? Projekt, označený E3, u něhož vůbec není jisté, že se bude opět jmenovat C3, by prý měl být silně inspirován studií C-Cactus, jenž už je také vcelku historický - představen byl v roce 2007 a marketing francouzské značky se nás bude snažit přesvědčit o tom, že se bude jednat o duchovního nástupce 2CV.

Jak už víme delší dobu, budoucí Citroëny budou orientovány na spodní okraj mainstramu, jisté tedy je , že s 2CV bude mít E3 společné minimálně to, že bude laciný a jednoduchý.

Michal Fokt
Diskuze (20)
Avatar - Hammunasakra
30. 6. 2013 21:39
Re: Asi to moc NEchápu..
Já bych řekla že (naopak) vede. PROBLÉMem PSA je že "celkově" na jednom prodaném kusu PRODĚLÁVÁ (třeba na velmi "poctivě" postavené C5 při těch cenách které zmiňujete zcela jistě určitě!). Právě řada DS tento prodělek (teď nevím z hlavy kolik to je - snad 500€ na kus) "řeší". Samozřejmě k tomu to chce i "normální" modely, možná třeba postavené na spodní část nabídky cenového spektra, ale nějak NEchápu proč měnit již celkem "zaběhlý" název C3, název vozu kterého jezdí (doslova) miliony. Je to stejné jako kdyby škoda změnila název Fabia nebo VW zrušil název Polo. Nechť je příští generace třeba levnější a nemá 16ti na kola a docela prémiové materiály v nově faceliftované C3 se změní klidně na úroveň Dacie nebo něčeho takového, ale asi bych zůstala u toho "zaběhnutého" názvu (a současně s ním nabízela i tu "neošizenou" DS3 variantu, neb 400.000 vozů, kde se naopak na jednom kusu v průměru 1000€ vydělá, to dělááááá.... :-)
30. 6. 2013 17:47
Re: Asi to moc NEchápu..
A na předchozím vrcholném modelu - Xantia V6 Activa - byly dokonce jen patnáctky (i když s větší šířkou i profilem pneumatiky než má C3).
Já jsem z oblasti "ocelového srdce republiky", tady řadě DS nikdy pšenka nepokvete, stejně jako jiným malým "imageovkám". A co se týče ceny, tak DS3 je opravdu mimo ... ve srovnatelných motorizacích (THP 155, HDi 115) totiž stojí víc než C5 Tourer. Ale tento článek ukazuje, že u PSA pochopili, že tudy cesta nevede a že Citroen bude muset dělat i jednoduchá praktická auta.
Avatar - Pekelná Micinka
30. 6. 2013 13:39
Re: Asi to moc NEchápu..
Třeba francouzi neznají slovo pro "plán". ;-)
Avatar - Hammunasakra
30. 6. 2013 13:13
Re: Asi to moc NEchápu..
Tak to ano, 16 palců měla kola ještě na mé minulé C5 - a to byl 3litr 6ti válec vůz střední třídy! ;-)
To je opravdu DOST! Chápala bych to jako příplatkovou možnost, v sérii je to (na jednu stranu sice "bezva", ale) snad až "příliš"
Dle karty NEní poznat odkud jste, ale DS3 je (v Rakousku, Německu..) vidět poměrně DOST. Když jsem byla naposled v Itálii (letos na "brzkém" jaře) snad až překvapivě často tam vidíte DS4 (naprostou většinu v té "hnědozlatoatraktivní" barvě v které je vůz většinou presentován.. :-)
PS: Ta cena DS3 to je bohužel dnešní realita pro dobře postavené, kvalitními materiály vybavené malé auto. Na jednu stranu dobrý povedený nástupce Saxo, cenově (a byť kvalitativně VÝŠE) bohužel trochu "mimo" (je to spíš soupeř Mini a audi A1). NEprodává se špatně (myslím že se blíží ke 400.000 ks), ale na masové rozšíření to NEní..
30. 6. 2013 12:58
Re: Asi to moc NEchápu..
Díval jsem se do ceníku a ty 16" kola se v rámci propagovaných akčních modelů (Vitamin, Selection, dříve Furio) dávají/dávaly i k těm nejslabším motorům (aktuálně 1.0 VTi, dříve 1.1i). Kvalitu jízdy to bezesporu zvyšuje, ale cena těch pneumatik je pak dost mimo nižší třídu.
Co se týče DS3, tak jsem se díval na ceník a ten je totálně mimo. Ani se nedivím, že jsem DS3 (a asi žádný jiný model řady DS) ještě neviděl.