Citroen Saxo 1,6 16V VTS

Citroen Saxo 1,6 16V VTS

 
 

Saxo je v současnosti základním modelem automobilky Citroen, když nahradil konstrukčně zastaralý AX. O pohon se starají čtyři zážehové motory (1,0 1,1 1,4 a 1,6) a jeden vznětový (1,5 D). Všechny motory jsou vybaveny osmiventilovou technikou, kromě verze 1,6 s označením VTS s šestnácti ventily.

Saxo VTS se od slabších verzí liší kromě motoru, také opticky. Širší jsou nárazníky i na ně navazující blatníky.

Podvozek je dostatečně tuhý, protože musí zvládat nejvyšší rychlost 205 km/h a zrychlení z klidu na 100 km/h pod devět sekund. Co se však příliš tuhé nezdá je karosérie, která má tendenci se mírně kroutit. S tím souvisí i zvýšený hluk přenášený od nerovností k posádce. Brzdy nemají s lehkým Saxem (935 kg) potíže. Je to dáno také tím, že verze VTS je vybavena kotoučovými brzdami vepředu i vzadu.

Saxo VTS je velmi dobře ovladatelné, výborně se hodí jak pro jízdu v hustém městském provozu, tak i pro rychlou jízdu mimo město. Přední sedačky mají velmi dobré boční vedení. Vzadu je to s prostorem horší. Aby bylo dost místa nad hlavou museli konstruktéři Saxa umístit zadní sedák velmi nízko, takže posez, pro dospělé, je dosti neergonomický.

Interiér bohužel není příliš kvalitně zpracován. Plasty na přístrojové desce jsou tvrdé, navíc se občas dá objevit ostrá hrana (například u kličky pro otevírání dveří). Postrádal jsem také, dnes již běžný, vnitřní okruh vzduchu. Pochvalu zaslouží prostorná a hluboká schránka u spolujezdce.

Zavazadlový prostor s objemem 280 litrů je kupodivu prostornější než u větší konkurence (VW Polo 245 l, Renault Clio 255 l, Opel Corsa 260 l) a dokonce malinko překonává i Felicii (272 l). Dělená sedadla pochopitelně umožňují jeho zvětšení.

Motor o objemu 1587 cm3 podává nejvyšší výkon 87 kW při 6600 ot/min a dokáže VTS pořádně rozhýbat. Že se tento motor hodí spíše pro rychlou jízdu "v otáčkách" svědčí vysoko položený vrchol točivého momentu - 145 Nm při 5200 otáčkách. Rychle se však s VTS-kem jet dá, a chce to i trochu odvahy, jet s tímto autíčkem přes 200 km/h. Také zrychlování nedělá motoru potíže, jen je nutno otáčky udržovat nad třemi tisíci otáček. Za téměř sportovní chování není nutno příliš platit, protože spotřeba se podle stylu jízdy pohybuje od 7 do 8,5 litrů na sto kilometrů.

Rozhodující pro koupi auta, zvláště u nás, je cena. Základní třídveřové Saxo 1,0 s výkonem 37 kW stojí dnes 229.000 korun, což není nejhorší. Cena verze VTS je však podstatně vyšší. Díky lepší výbavě a samozřejmě také výkonnému šestnáctiventilovému motoru je základní cena 449.000 Kč. Cena testovaného vozu již přesáhla pět set tisíc korun.

Spolupracujeme s TipCars.com

Cena v základní výbavě: 449 Kč Cena v testované výbavě: 511 Kč

Základní výbava:airbag řidiče, imobilizér, posilovač řízení, 2x repro, otáčkoměr, nárazníky v barvě vozu, asymetricky dělená zadní sedačka, tónovaná skla, mlhová světla, vyhřívané zadní sklo + stěrač, dálkově ovládané centrální zamykání, el. ovl. zpěrných zrdcátek

Výbava testovaného vozu:metalíza (10.600,- Kč), kola z lehkých slitin (16.000,- Kč), ABS (35.000,- Kč)

Mach post předsedy neobhájil, novým šéfem Svobodných je Pajonk Mach post předsedy neobhájil, novým šéfem Svobodných je Pajonk

Novým předsedou Strany svobodných občanů se stal zlínský…

Mugabe zůstává v čele Zimbabwe, prezidentem zůstane do prosincového sjezdu Mugabe zůstává v čele Zimbabwe, prezidentem zůstane do prosincového sjezdu

Zimbabwský prezident Robert Mugabe dnes oproti očekávání…

Běhounek zvažuje kandidaturu na předsedu ČSSD, do popředí strany chce Haška a Zimolu Běhounek zvažuje kandidaturu na předsedu ČSSD, do popředí strany chce Haška a Zimolu

Hejtman Vysočiny Jiří Běhounek je ochoten uvažovat o…

Putin je unavený, kandidovat ale musí. Až skončí, systém padne, domnívá se odborník Putin je unavený, kandidovat ale musí. Až skončí, systém padne, domnívá se odborník

Kdo bude příštím ruským prezidentem? Málokdo pochybuje,…

 
Technické údaje
Motor
Typ motoru: zážehový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1587
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 87 / 6600
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 145 / 5200
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 205
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 8.7
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 11.4 / 6.3 / 7.2
Emise CO2:194
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 280 / 953
Objem nádrže (l):45
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 935 / 445
Rozměr pneu:185
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 3740
b) šířka (mm): 1620
c) výška (mm): 1360
d) rozvor (mm): 2385
e) rozchod vpředu (mm): 1401
f) rozchod vzadu (mm): 1321
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 860 / 1060
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 600 / 800
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 960
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):890
k) šířka vpředu (mm): 1350
l) šířka vzadu (mm): 1390
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
Hodnocení
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 5
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 7
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 7
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 8
Odkládací plochy: 8
Dojem z řízení: 9
Výhled vpřed: 9
Výhled vzad: 9
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 8
Tah v nižších otáčkách: 9
Výkon ve vyšších otáčkách: 9
Hlučnost v nižších otáčkách: 8
Hlučnost v vyšších otáčkách: 8
Spotřeba: 8
Odstupňování převodovky: 9
Snadnost řazení: 9
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 8
Jízdní vlastnosti v extrému: 10
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 6
Přenos hnací síly na vozovku: 8
Účinnost brzd: 9
Velikost zavazadlového prostoru: 9
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 8
Variabilita zavazadlového prostoru: 8
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 7
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,10
 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Co obnáší práce testovače pneumatik? 550 km denně bez ohledu na podmínky Co obnáší práce testovače pneumatik? 550 km denně bez ohledu na podmínky

Skoro pět desítek zaměstnanců továrny Continental-Barum v…

Evropský parlament: Všechny nové vozy musejí mít automatické brzdění! Evropský parlament: Všechny nové vozy musejí mít automatické brzdění!

Evropská komise se bude zabývat návrhy parlamentního…

 





 
Jak se žije řidičce příměstského autobusu? Lichotky, nedůvěra i boj s opilci

Jak se žije řidičce příměstského autobusu? Lichotky, nedůvěra i boj s opilci

Včera

Není až tak časté, aby za volantem autobusu seděla pětadvacetiletá slečna. Právě takovou ale můžete potkat na linkách mezi Prahou, Sázavou a Kutnou Horou.




Blesk.cz

Rusko nemá důchody, varuje bývalý ministr. Putin si seniory nechce rozkmotřit

Rusko nemá důchody, varuje bývalý ministr. Putin si…

V ruském důchodovém účtu zeje ohromná díra, peněz na výplatu důchodů se nedostává. V rozhovoru pro ruský list…

Stresujete se často? Zaděláváte si na syndrom, který končí u psychologa

Stresujete se často? Zaděláváte si na syndrom, který…

Střevní chřipka, zkažené nebo příliš tučné jídlo, nervozita před schůzkou. Nejspíš každý to někdy zažil, bolesti…

 

iSport.cz

Kvapil sestřelil

Kvapil sestřelil "svoji" Kometu: Gól jsem si užil…

Premiérová trefa Marka Kvapila v libereckém dresu a to proti Kometě, se kterou v minulé sezóně slavil titul.…

VIDEA: Sparta zdolala doma Třinec 2:1. Kýhos začal v Boleslavi kanonádou

VIDEA: Sparta zdolala doma Třinec 2:1. Kýhos začal v…

I po nedělních šesti zápasech 23. kola hokejové Tipsport extraligy vládne tabulce Plzeň, který po obratu zdolala…

 

Reflex.cz

Psem ke zdraví! Vlastnit psa znamená snížené riziko kardiovaskulárních nemocí, zjistila studie

Psem ke zdraví! Vlastnit psa znamená snížené riziko…

Vlastníci psů mají nižší pravděpodobnost kardiovaskulárních onemocnění. To je závěr rozsáhlé švédské studie,…

Islandská rarita. Hotelový pokoj uprostřed zasněženého lesa, v němž můžete pozorovat polární záři

Islandská rarita. Hotelový pokoj uprostřed…

Malinké bubliny vytvořené z čirého tlustého skla, které umožňují nerušené pozorování okolí, ale především noční…