Citroen Saxo 1,6 16V VTS

Citroen Saxo 1,6 16V VTS

 
 
11.6. 1999

Saxo je v současnosti základním modelem automobilky Citroen, když nahradil konstrukčně zastaralý AX. O pohon se starají čtyři zážehové motory (1,0 1,1 1,4 a 1,6) a jeden vznětový (1,5 D). Všechny motory jsou vybaveny osmiventilovou technikou, kromě verze 1,6 s označením VTS s šestnácti ventily.

Saxo VTS se od slabších verzí liší kromě motoru, také opticky. Širší jsou nárazníky i na ně navazující blatníky.

Podvozek je dostatečně tuhý, protože musí zvládat nejvyšší rychlost 205 km/h a zrychlení z klidu na 100 km/h pod devět sekund. Co se však příliš tuhé nezdá je karosérie, která má tendenci se mírně kroutit. S tím souvisí i zvýšený hluk přenášený od nerovností k posádce. Brzdy nemají s lehkým Saxem (935 kg) potíže. Je to dáno také tím, že verze VTS je vybavena kotoučovými brzdami vepředu i vzadu.

Saxo VTS je velmi dobře ovladatelné, výborně se hodí jak pro jízdu v hustém městském provozu, tak i pro rychlou jízdu mimo město. Přední sedačky mají velmi dobré boční vedení. Vzadu je to s prostorem horší. Aby bylo dost místa nad hlavou museli konstruktéři Saxa umístit zadní sedák velmi nízko, takže posez, pro dospělé, je dosti neergonomický.

Interiér bohužel není příliš kvalitně zpracován. Plasty na přístrojové desce jsou tvrdé, navíc se občas dá objevit ostrá hrana (například u kličky pro otevírání dveří). Postrádal jsem také, dnes již běžný, vnitřní okruh vzduchu. Pochvalu zaslouží prostorná a hluboká schránka u spolujezdce.

Zavazadlový prostor s objemem 280 litrů je kupodivu prostornější než u větší konkurence (VW Polo 245 l, Renault Clio 255 l, Opel Corsa 260 l) a dokonce malinko překonává i Felicii (272 l). Dělená sedadla pochopitelně umožňují jeho zvětšení.

Motor o objemu 1587 cm3 podává nejvyšší výkon 87 kW při 6600 ot/min a dokáže VTS pořádně rozhýbat. Že se tento motor hodí spíše pro rychlou jízdu "v otáčkách" svědčí vysoko položený vrchol točivého momentu - 145 Nm při 5200 otáčkách. Rychle se však s VTS-kem jet dá, a chce to i trochu odvahy, jet s tímto autíčkem přes 200 km/h. Také zrychlování nedělá motoru potíže, jen je nutno otáčky udržovat nad třemi tisíci otáček. Za téměř sportovní chování není nutno příliš platit, protože spotřeba se podle stylu jízdy pohybuje od 7 do 8,5 litrů na sto kilometrů.

Rozhodující pro koupi auta, zvláště u nás, je cena. Základní třídveřové Saxo 1,0 s výkonem 37 kW stojí dnes 229.000 korun, což není nejhorší. Cena verze VTS je však podstatně vyšší. Díky lepší výbavě a samozřejmě také výkonnému šestnáctiventilovému motoru je základní cena 449.000 Kč. Cena testovaného vozu již přesáhla pět set tisíc korun.

Spolupracujeme s TipCars.com

Cena v základní výbavě: 449 Kč Cena v testované výbavě: 511 Kč

Základní výbava:airbag řidiče, imobilizér, posilovač řízení, 2x repro, otáčkoměr, nárazníky v barvě vozu, asymetricky dělená zadní sedačka, tónovaná skla, mlhová světla, vyhřívané zadní sklo + stěrač, dálkově ovládané centrální zamykání, el. ovl. zpěrných zrdcátek

Výbava testovaného vozu:metalíza (10.600,- Kč), kola z lehkých slitin (16.000,- Kč), ABS (35.000,- Kč)

Firmy, které mají velké srdce - přihlaste se do TOP Odpovědná firma 2018 Firmy, které mají velké srdce - přihlaste se do TOP Odpovědná firma 2018

Férovost firem a jejich přístup k okolnímu světu…

Kubánci se po více než čtyřiceti letech dočkají nové ústavy, její návrh schválil parlament Kubánci se po více než čtyřiceti letech dočkají nové ústavy, její návrh schválil parlament

Kubánský parlament dnes schválil návrh nové ústavy, která…

RegioJet vyhrál soutěž na regionální dopravu v Ústeckém kraji RegioJet vyhrál soutěž na regionální dopravu v Ústeckém kraji

Soukromý dopravce RegioJet vyhrál poptávkové řízení na…

 
Technické údaje
Motor
Typ motoru: zážehový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1587
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 87 / 6600
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 145 / 5200
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 205
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 8.7
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 11.4 / 6.3 / 7.2
Emise CO2:194
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 280 / 953
Objem nádrže (l):45
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 935 / 445
Rozměr pneu:185
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 3740
b) šířka (mm): 1620
c) výška (mm): 1360
d) rozvor (mm): 2385
e) rozchod vpředu (mm): 1401
f) rozchod vzadu (mm): 1321
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 860 / 1060
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 600 / 800
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 960
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):890
k) šířka vpředu (mm): 1350
l) šířka vzadu (mm): 1390
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
Hodnocení
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 5
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 7
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 7
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 8
Odkládací plochy: 8
Dojem z řízení: 9
Výhled vpřed: 9
Výhled vzad: 9
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 8
Tah v nižších otáčkách: 9
Výkon ve vyšších otáčkách: 9
Hlučnost v nižších otáčkách: 8
Hlučnost v vyšších otáčkách: 8
Spotřeba: 8
Odstupňování převodovky: 9
Snadnost řazení: 9
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 8
Jízdní vlastnosti v extrému: 10
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 6
Přenos hnací síly na vozovku: 8
Účinnost brzd: 9
Velikost zavazadlového prostoru: 9
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 8
Variabilita zavazadlového prostoru: 8
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 7
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,10
 







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Nové Suzuki Jimny natočeno v terénu. Podívejte se, co malý off-road zvládne! Nové Suzuki Jimny natočeno v terénu. Podívejte se, co malý off-road zvládne!

Nové Suzuki Jimny se nám již oficiálně představilo a nyní…

Řidič BMW byl napaden na čerpací stanici. Auto použil jako zbraň a ujel Řidič BMW byl napaden na čerpací stanici. Auto použil jako zbraň a ujel

Auto se dá použít jako zbraň a to jak v negativní, tak i…

 





 
Alfa Romeo 75 Turbo Evoluzione: Jak se její motor vešel do třílitrového limitu?

Alfa Romeo 75 Turbo Evoluzione: Jak se vejít do třílitrového limitu?

Včera

Alfa Romeo 75 Turbo Evoluzione z roku 1987 dnes představuje cenový vrchol v tradiční řadě 75. Tento homologační speciál dal 500 šťastným majitelům okusit nefalšované sportovní svezení. Nejrychlejší Alfou 75 tento vzácný typ přesto není.




Blesk.cz

Havajské ostrovy: Lákají na vulkány, odlehlé pláže a žhavé celebrity

Havajské ostrovy: Lákají na vulkány, odlehlé pláže a…

Pokud toužíte po absolutním ráji a nekonečné pohodě, zamiřte na jeden z Havajských ostrovů uprostřed Tichého…

Austrálie zachraňuje unikátní útes. Na pomoc povolala vědce

Austrálie zachraňuje unikátní útes. Na pomoc povolala vědce

Australská vláda začala posuzovat předložené vědecké návrhy na záchranu Velkého bariérového útesu, který je od…

 

iSport.cz

Dostali jsme na p*del, ale nepoložíme se, slibuje olomoucký kouč Jílek

Dostali jsme na p*del, ale nepoložíme se, slibuje…

Těšil se na konfrontaci, která odhalí opravdovou sílu jeho mančaftu i vzhledem ke třetímu předkolu Evropské…

SESTŘIH: Olomouc - Slavia 0:3. Pražané vedou ligu, trefil se i Coufal

SESTŘIH: Olomouc - Slavia 0:3. Pražané vedou ligu,…

Fotbalisté Slavie vstoupili do nového ročníku první ligy výhrou 3:0 na hřišti Olomouce. Souboj druhého se…

 

Reflex.cz

Kopr v kuchyni: Je křehký i dominantní, milovaný i nenáviděný

Kopr v kuchyni: Je křehký i dominantní, milovaný i…

Koprovku buď milujete, nebo nesnášíte. Být vůči ní lhostejný prakticky nejde. Asi měsíc v roce koprovku bezmezně…

Kapela TH!S během posledního tajného koncertu pomáhala bourat stan Reflexu

Kapela TH!S během posledního tajného koncertu…

Poslední tajný koncert Reflexu se na Colours odehrál v režii kapely TH!S. Gang kolem herce a režiséra Vojty…