Citroen Saxo 1,6 16V VTS

Citroen Saxo 1,6 16V VTS

 
 

Saxo je v současnosti základním modelem automobilky Citroen, když nahradil konstrukčně zastaralý AX. O pohon se starají čtyři zážehové motory (1,0 1,1 1,4 a 1,6) a jeden vznětový (1,5 D). Všechny motory jsou vybaveny osmiventilovou technikou, kromě verze 1,6 s označením VTS s šestnácti ventily.

Saxo VTS se od slabších verzí liší kromě motoru, také opticky. Širší jsou nárazníky i na ně navazující blatníky.

Podvozek je dostatečně tuhý, protože musí zvládat nejvyšší rychlost 205 km/h a zrychlení z klidu na 100 km/h pod devět sekund. Co se však příliš tuhé nezdá je karosérie, která má tendenci se mírně kroutit. S tím souvisí i zvýšený hluk přenášený od nerovností k posádce. Brzdy nemají s lehkým Saxem (935 kg) potíže. Je to dáno také tím, že verze VTS je vybavena kotoučovými brzdami vepředu i vzadu.

Saxo VTS je velmi dobře ovladatelné, výborně se hodí jak pro jízdu v hustém městském provozu, tak i pro rychlou jízdu mimo město. Přední sedačky mají velmi dobré boční vedení. Vzadu je to s prostorem horší. Aby bylo dost místa nad hlavou museli konstruktéři Saxa umístit zadní sedák velmi nízko, takže posez, pro dospělé, je dosti neergonomický.

Interiér bohužel není příliš kvalitně zpracován. Plasty na přístrojové desce jsou tvrdé, navíc se občas dá objevit ostrá hrana (například u kličky pro otevírání dveří). Postrádal jsem také, dnes již běžný, vnitřní okruh vzduchu. Pochvalu zaslouží prostorná a hluboká schránka u spolujezdce.

Zavazadlový prostor s objemem 280 litrů je kupodivu prostornější než u větší konkurence (VW Polo 245 l, Renault Clio 255 l, Opel Corsa 260 l) a dokonce malinko překonává i Felicii (272 l). Dělená sedadla pochopitelně umožňují jeho zvětšení.

Motor o objemu 1587 cm3 podává nejvyšší výkon 87 kW při 6600 ot/min a dokáže VTS pořádně rozhýbat. Že se tento motor hodí spíše pro rychlou jízdu "v otáčkách" svědčí vysoko položený vrchol točivého momentu - 145 Nm při 5200 otáčkách. Rychle se však s VTS-kem jet dá, a chce to i trochu odvahy, jet s tímto autíčkem přes 200 km/h. Také zrychlování nedělá motoru potíže, jen je nutno otáčky udržovat nad třemi tisíci otáček. Za téměř sportovní chování není nutno příliš platit, protože spotřeba se podle stylu jízdy pohybuje od 7 do 8,5 litrů na sto kilometrů.

Rozhodující pro koupi auta, zvláště u nás, je cena. Základní třídveřové Saxo 1,0 s výkonem 37 kW stojí dnes 229.000 korun, což není nejhorší. Cena verze VTS je však podstatně vyšší. Díky lepší výbavě a samozřejmě také výkonnému šestnáctiventilovému motoru je základní cena 449.000 Kč. Cena testovaného vozu již přesáhla pět set tisíc korun.

Spolupracujeme s TipCars.com

Cena v základní výbavě: 449 Kč Cena v testované výbavě: 511 Kč

Základní výbava:airbag řidiče, imobilizér, posilovač řízení, 2x repro, otáčkoměr, nárazníky v barvě vozu, asymetricky dělená zadní sedačka, tónovaná skla, mlhová světla, vyhřívané zadní sklo + stěrač, dálkově ovládané centrální zamykání, el. ovl. zpěrných zrdcátek

Výbava testovaného vozu:metalíza (10.600,- Kč), kola z lehkých slitin (16.000,- Kč), ABS (35.000,- Kč)

Turecko možná uspořádá referendum o členství v Evropské unii Turecko možná uspořádá referendum o členství v Evropské unii

Po dubnovém referendu o posílení prezidentských pravomocí…

Teplárenská skupina MVV Energie chystá investice za půl miliardy korun Teplárenská skupina MVV Energie chystá investice za půl miliardy korun

Od loňského října do letošního února zvedly teplárny,…

 
Technické údaje
Motor
Typ motoru: zážehový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1587
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 87 / 6600
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 145 / 5200
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 205
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 8.7
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 11.4 / 6.3 / 7.2
Emise CO2:194
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 280 / 953
Objem nádrže (l):45
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 935 / 445
Rozměr pneu:185
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 3740
b) šířka (mm): 1620
c) výška (mm): 1360
d) rozvor (mm): 2385
e) rozchod vpředu (mm): 1401
f) rozchod vzadu (mm): 1321
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 860 / 1060
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 600 / 800
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 960
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):890
k) šířka vpředu (mm): 1350
l) šířka vzadu (mm): 1390
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
Hodnocení
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 5
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 7
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 7
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 8
Odkládací plochy: 8
Dojem z řízení: 9
Výhled vpřed: 9
Výhled vzad: 9
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 8
Tah v nižších otáčkách: 9
Výkon ve vyšších otáčkách: 9
Hlučnost v nižších otáčkách: 8
Hlučnost v vyšších otáčkách: 8
Spotřeba: 8
Odstupňování převodovky: 9
Snadnost řazení: 9
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 8
Jízdní vlastnosti v extrému: 10
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 6
Přenos hnací síly na vozovku: 8
Účinnost brzd: 9
Velikost zavazadlového prostoru: 9
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 8
Variabilita zavazadlového prostoru: 8
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 7
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,10
 







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Co o nás prozrazují barvy aut? Přátelští řidiči volí žlutou, sebevědomí modrou.. Co o nás prozrazují barvy aut? Přátelští řidiči volí žlutou, sebevědomí modrou..

Volba barvy laku našeho vozu prý do jisté míry souvisí s…

SUV vládnou světu automobilů. Zde je aktuální žebříček 12 nejrychlejších! SUV vládnou světu automobilů. Zde je aktuální žebříček 12 nejrychlejších!

Kategorie SUV zažívá celosvětově obrovský boom, takže…

 






 
Audi nezajímají driftovací režimy

Audi nezajímají driftovací režimy

Včera

Audi Sport odmítá "driftovací" módy svých sportovních modelů. Považuje je za naprosto zbytečné.




Blesk.cz

Odklepnuto. STAN do voleb půjdou s lidovci. Potřebují získat 10 procent

Odklepnuto. STAN do voleb půjdou s lidovci.…

Hnutí Starostů a nezávislých se sešlo v sobotu už na 9. volebním sněmu. Necelé dvě stovky delegátů si zde volily…

Tělo kardinála Vlka bylo uloženo do hrobky. Loučit se přišly davy lidí i cizinci

Tělo kardinála Vlka bylo uloženo do hrobky. Loučit…

Sobotní dopoledne bylo zasvěcené poslednímu rozloučení s kardinálem Miloslavem Vlkem, jenž skonal před týdnem na…

 

iSport.cz

Tenisový génius letí žebříčkem: Od narození je hluchý, porazil už i Rosola

Tenisový génius letí žebříčkem: Od narození je…

Nikdy neuslyší potlesk fanoušků, jejich povzbuzování ani uznalá slova po vyhraném zápase. Jihokorejský mladík…

Jarolím varuje: Nepodceňujte San Marino. I trpaslíci vás mohou zaskočit!

Jarolím varuje: Nepodceňujte San Marino. I trpaslíci…

PŘÍMO ZE SAN MARINA | Jednu ostudu už si Karel Jarolím v roli trenéra uřízl. Slávisté pamatují, na podzim 2007…

 

Reflex.cz

Madona z Veveří: Čí by tak sakra mohl ten obraz asi být?

Madona z Veveří: Čí by tak sakra mohl ten obraz asi být?

Soud rozhodl zcela bizarní spor, který byl podle zdravého rozumu řešitelný za dvě vteřiny. Rozumnou myšlenku…

Trump utrpěl brutální debakl v boji u zrušení Obamacare

Trump utrpěl brutální debakl v boji u zrušení Obamacare

Tábor republikánů v americkém Kongresu se dnes vzpamatovává z šoku po páteční prohře ve Sněmovně reprezentantů,…