Citroen Saxo 1,6 16V VTS

Citroen Saxo 1,6 16V VTS

 
 

Saxo je v současnosti základním modelem automobilky Citroen, když nahradil konstrukčně zastaralý AX. O pohon se starají čtyři zážehové motory (1,0 1,1 1,4 a 1,6) a jeden vznětový (1,5 D). Všechny motory jsou vybaveny osmiventilovou technikou, kromě verze 1,6 s označením VTS s šestnácti ventily.

Saxo VTS se od slabších verzí liší kromě motoru, také opticky. Širší jsou nárazníky i na ně navazující blatníky.

Podvozek je dostatečně tuhý, protože musí zvládat nejvyšší rychlost 205 km/h a zrychlení z klidu na 100 km/h pod devět sekund. Co se však příliš tuhé nezdá je karosérie, která má tendenci se mírně kroutit. S tím souvisí i zvýšený hluk přenášený od nerovností k posádce. Brzdy nemají s lehkým Saxem (935 kg) potíže. Je to dáno také tím, že verze VTS je vybavena kotoučovými brzdami vepředu i vzadu.

Saxo VTS je velmi dobře ovladatelné, výborně se hodí jak pro jízdu v hustém městském provozu, tak i pro rychlou jízdu mimo město. Přední sedačky mají velmi dobré boční vedení. Vzadu je to s prostorem horší. Aby bylo dost místa nad hlavou museli konstruktéři Saxa umístit zadní sedák velmi nízko, takže posez, pro dospělé, je dosti neergonomický.

Interiér bohužel není příliš kvalitně zpracován. Plasty na přístrojové desce jsou tvrdé, navíc se občas dá objevit ostrá hrana (například u kličky pro otevírání dveří). Postrádal jsem také, dnes již běžný, vnitřní okruh vzduchu. Pochvalu zaslouží prostorná a hluboká schránka u spolujezdce.

Zavazadlový prostor s objemem 280 litrů je kupodivu prostornější než u větší konkurence (VW Polo 245 l, Renault Clio 255 l, Opel Corsa 260 l) a dokonce malinko překonává i Felicii (272 l). Dělená sedadla pochopitelně umožňují jeho zvětšení.

Motor o objemu 1587 cm3 podává nejvyšší výkon 87 kW při 6600 ot/min a dokáže VTS pořádně rozhýbat. Že se tento motor hodí spíše pro rychlou jízdu "v otáčkách" svědčí vysoko položený vrchol točivého momentu - 145 Nm při 5200 otáčkách. Rychle se však s VTS-kem jet dá, a chce to i trochu odvahy, jet s tímto autíčkem přes 200 km/h. Také zrychlování nedělá motoru potíže, jen je nutno otáčky udržovat nad třemi tisíci otáček. Za téměř sportovní chování není nutno příliš platit, protože spotřeba se podle stylu jízdy pohybuje od 7 do 8,5 litrů na sto kilometrů.

Rozhodující pro koupi auta, zvláště u nás, je cena. Základní třídveřové Saxo 1,0 s výkonem 37 kW stojí dnes 229.000 korun, což není nejhorší. Cena verze VTS je však podstatně vyšší. Díky lepší výbavě a samozřejmě také výkonnému šestnáctiventilovému motoru je základní cena 449.000 Kč. Cena testovaného vozu již přesáhla pět set tisíc korun.

Rallye Dakar 2018
Spolupracujeme s TipCars.com

Cena v základní výbavě: 449 Kč Cena v testované výbavě: 511 Kč

Základní výbava:airbag řidiče, imobilizér, posilovač řízení, 2x repro, otáčkoměr, nárazníky v barvě vozu, asymetricky dělená zadní sedačka, tónovaná skla, mlhová světla, vyhřívané zadní sklo + stěrač, dálkově ovládané centrální zamykání, el. ovl. zpěrných zrdcátek

Výbava testovaného vozu:metalíza (10.600,- Kč), kola z lehkých slitin (16.000,- Kč), ABS (35.000,- Kč)

Tálibánci zaútočili na mezinárodní hotel. Zabili čtrnáct cizinců a čtyři místní Tálibánci zaútočili na mezinárodní hotel. Zabili čtrnáct cizinců a čtyři místní

Počet obětí nočního útoku na mezinárodní hotel v Kábulu…

Hodnota nejdražší firmy světa může brzy přesáhnout bilion dolarů Hodnota nejdražší firmy světa může brzy přesáhnout bilion dolarů

Apple se v roce 2018 pravděpodobně stane první…

Turecká armáda se probojovala do Afrínu. Chce vytvořit bezpečnou zónu Turecká armáda se probojovala do Afrínu. Chce vytvořit bezpečnou zónu

Turecké pozemní síly se v neděli probojovaly do…

 
Technické údaje
Motor
Typ motoru: zážehový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1587
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 87 / 6600
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 145 / 5200
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 205
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 8.7
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 11.4 / 6.3 / 7.2
Emise CO2:194
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 280 / 953
Objem nádrže (l):45
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 935 / 445
Rozměr pneu:185
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 3740
b) šířka (mm): 1620
c) výška (mm): 1360
d) rozvor (mm): 2385
e) rozchod vpředu (mm): 1401
f) rozchod vzadu (mm): 1321
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 860 / 1060
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 600 / 800
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 960
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):890
k) šířka vpředu (mm): 1350
l) šířka vzadu (mm): 1390
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
Hodnocení
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 5
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 7
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 7
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 8
Odkládací plochy: 8
Dojem z řízení: 9
Výhled vpřed: 9
Výhled vzad: 9
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 8
Tah v nižších otáčkách: 9
Výkon ve vyšších otáčkách: 9
Hlučnost v nižších otáčkách: 8
Hlučnost v vyšších otáčkách: 8
Spotřeba: 8
Odstupňování převodovky: 9
Snadnost řazení: 9
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 8
Jízdní vlastnosti v extrému: 10
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 6
Přenos hnací síly na vozovku: 8
Účinnost brzd: 9
Velikost zavazadlového prostoru: 9
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 8
Variabilita zavazadlového prostoru: 8
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 7
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,10
 







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
LIAZ: Příběh nesmrtelných aut, o která nakonec nikdo nestál LIAZ: Příběh nesmrtelných aut, o která nakonec nikdo nestál

Liberecké automobilové závody byly svého času největším…

Kia Stinger GT poměřila síly s BMW 640i a Porsche Panamera. Jak dopadla? Kia Stinger GT poměřila síly s BMW 640i a Porsche Panamera. Jak dopadla?

Korejské gran turismo Stinger GT absolvoval zajímavé…

 





 
Rychlé kolo s Porsche Cayenne S: I SUV může být zábavné!

Rychlé kolo s Porsche Cayenne S: I SUV může být zábavné!

Dnes 15:21

Počátkem ledna jsme v redakční garáži měli vzácnou společnost – Porsche Cayenne S. Příležitost jsme využili k dalšímu ostrému pokusu v Bělé pod Bezdězem.




Blesk.cz

Google zrušil 63 aplikací, protože zobrazovaly porno. Řada z nich byla určená dětem

Google zrušil 63 aplikací, protože zobrazovaly…

Na Google Play bylo 63 aplikací (většinou hry), které obsahovaly mallware zobrazující pornografickou reklamu.…

„Báli jsme se výbuchu, elektřina stále fungovala,“ popsal svědek z hořícího hotelu v Praze

„Báli jsme se výbuchu, elektřina stále fungovala,“…

Situace během požáru v hotelu Eurostars David v centru Prahy byla v sobotu 20. ledna nepřehledná. Milan Markovič…

 

iSport.cz

Hokej na ZOH 2018: Kdy hrají Češi, Kanada a další favorité?

Hokej na ZOH 2018: Kdy hrají Češi, Kanada a další favorité?

Hokej na olympijských hrách v Pchjongčchangu bude jednou z nejsledovanějších disciplín, i když na ZOH 2018 po…

Moravec s Krčmářem dojeli v závodě s hromadným startem ve druhé desítce. Vítkové se nedařilo

Moravec s Krčmářem dojeli v závodě s hromadným…

 V dnešních závodech Světového poháru s hromadným startem v Anterselvě si lépe vedla mužská část českého…

 

Reflex.cz

Rusové natočili vtipný klip: Diktátor Kim Čong-un souloží se svoji jadernou bombou

Rusové natočili vtipný klip: Diktátor Kim Čong-un…

Zamilovaný severokorejský diktátor Kim Čong-un svede svoji jadernou bombu. Když ji však jeho soudruzi odpálí, je…

Požár hotelu v Praze nepřežili čtyři lidé, mezi zraněnými je i několik cizinců

Požár hotelu v Praze nepřežili čtyři lidé, mezi…

Sobotní požár hotelu v centru Prahy má už čtyři oběti. Dva mladí cizinci - jednadvacetiletý Němec a o rok mladší…