Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Citroën vyvíjí nové odpružení, jedno pro sebe, druhé pro DS

Aleš Dragoun
Diskuze (16)
Citroën už nebude nabízet klasické plynokapalinové odpružení, jeho další vývoj je příliš nákladný. Nabídne ovšem dokonce dvě alternativy.

Dvojitý šíp hydropneumatické podvozky se samočinným udržováním světlé výšky a jejím nastavováním vyvíjel přes šedesát let, prvním modelem, který takovou konstrukci používal, byla futuristická „bohyně“ DS. Postupně je cizeloval, přibyla elektronika, ale nakonec nabídku omezil pouze na větší modely. Navíc mezi současnou C5 s klasickými pružinami a „koulemi“ není zas v komfortu až takový rozdíl...

Citroën ve svých modelech nabídne od příštího roku alternativu, ale svébytný systém chystá i pro nedávno osamostatněnou luxusnější divizi DS (dnes se název vykládá oficiálně jako Different Spirit). Ne, nebude stejný. DS Automobiles se dočká konstrukční novinky v roce 2018, zatím v blíže nespecifikovaných modelech, půjde ovšem o nové generace, nikoli modernizace těch stávajících. Řekl to britskému Autocaru šéf produktového vývoje DS Eric Apode na premiéře DS 3 v Paříži.

„Je příliš brzy na to, abych prozradil, v jakém voze se objeví, ale jedná se o specifické odpružení.“ Slíbil, že vysoké standardy nastolené hydropneumatikou zůstanou zachovány a v žádném případě z nich nesleví, ale novinka má jiný základ. „Myslíme si, že s dnešním stupněm vývoje elektroniky ho můžeme udělat lépe.“

Technické podrobnosti také nejsou známy, jak moc high-tech, revoluční a inovativní systém bude, zatím nevíme. O spolehlivosti se rovněž nemá smysl bavit, tu ukáže až čas. Osobně dost dobře divizi DS a současné obchodní strategii Citroënu nerozumím, v minulosti žádnou „prémiovou značku“ nepotřeboval, a to ani poté, co jej před druhým bankrotem v historii zachránila vláda a Peugeot.

Technika ovšem zastarává rychle a DS si musejí své cenovky zasloužit, což se aktuálně příliš nedaří... Jenže originalita se z francouzských vozů beztak vytrácí. DS chce v blízké budoucnosti rovněž využívat v interiérech přírodní materiály, kupříkladu nejen dřevo, ale i kámen! Pomůže to k něčemu? Je opravdu nutné se od konkurence, samozřejmě hlavně německé, odlišovat za každou cenu takto?

Aleš Dragoun
Diskuze (16)
Avatar - del42sa
25. 1. 2016 16:51
Náklady
Hlavně že chtěli ušetřit když zrušili hydropneumatiku....., ale vyvíjet tři ruzné odpružení v rámci koncernu musí být úspora jako prase >:D :yes:
Avatar - kosmonaut
24. 1. 2016 22:37
Re: Kecy
Jdeš na to zhurta, ale souhlas :yes:
Avatar - cechblog
24. 1. 2016 22:11
TAK CO TIPUJETE, ŽE TO BUDE
Něco nevého to asi nebude, to by neušetřili. Takže to můžou být jen adaptivní tlumiče? Nebo je ještě něco jiného? Koupí licenci od Medvěda na vzduchové odpružení? >:D
Avatar - cechblog
24. 1. 2016 22:06
Re: Budoucnost
lákalo mně to si ji koupit, jen tak do garáže, auto co na gumách 195, trumflo ferrari, lambo, a různé supersportovní čtyřkolky, je prostě legenda, ale málo kdo to ví, tuším že průjezd byl v 85 a druhý nejlepší 911 S4 to dal za 84,5
Avatar - cechblog
24. 1. 2016 22:03
Re: Budoucnost
přesně tak, myslím, že jde jen o prachy a skutečnost, že adaptivní tlumiče jsou opravdu velkým skokem u klasických koncepcí a rozdíl už není tak výrazný, tak si řekli, adaptivní budou stačit