Citroën vyvíjí nové odpružení, jedno pro sebe, druhé pro DS

 

Citroën už nebude nabízet klasické plynokapalinové odpružení, jeho další vývoj je příliš nákladný. Nabídne ovšem dokonce dvě alternativy.

Dvojitý šíp hydropneumatické podvozky se samočinným udržováním světlé výšky a jejím nastavováním vyvíjel přes šedesát let, prvním modelem, který takovou konstrukci používal, byla futuristická „bohyně“ DS. Postupně je cizeloval, přibyla elektronika, ale nakonec nabídku omezil pouze na větší modely. Navíc mezi současnou C5 s klasickými pružinami a „koulemi“ není zas v komfortu až takový rozdíl...

Citroën ve svých modelech nabídne od příštího roku alternativu, ale svébytný systém chystá i pro nedávno osamostatněnou luxusnější divizi DS (dnes se název vykládá oficiálně jako Different Spirit). Ne, nebude stejný. DS Automobiles se dočká konstrukční novinky v roce 2018, zatím v blíže nespecifikovaných modelech, půjde ovšem o nové generace, nikoli modernizace těch stávajících. Řekl to britskému Autocaru šéf produktového vývoje DS Eric Apode na premiéře DS 3 v Paříži.

„Je příliš brzy na to, abych prozradil, v jakém voze se objeví, ale jedná se o specifické odpružení.“ Slíbil, že vysoké standardy nastolené hydropneumatikou zůstanou zachovány a v žádném případě z nich nesleví, ale novinka má jiný základ. „Myslíme si, že s dnešním stupněm vývoje elektroniky ho můžeme udělat lépe.“

Technické podrobnosti také nejsou známy, jak moc high-tech, revoluční a inovativní systém bude, zatím nevíme. O spolehlivosti se rovněž nemá smysl bavit, tu ukáže až čas. Osobně dost dobře divizi DS a současné obchodní strategii Citroënu nerozumím, v minulosti žádnou „prémiovou značku“ nepotřeboval, a to ani poté, co jej před druhým bankrotem v historii zachránila vláda a Peugeot.

Technika ovšem zastarává rychle a DS si musejí své cenovky zasloužit, což se aktuálně příliš nedaří... Jenže originalita se z francouzských vozů beztak vytrácí. DS chce v blízké budoucnosti rovněž využívat v interiérech přírodní materiály, kupříkladu nejen dřevo, ale i kámen! Pomůže to k něčemu? Je opravdu nutné se od konkurence, samozřejmě hlavně německé, odlišovat za každou cenu takto?

Spolupracujeme s TipCars.com
Estonsko je stále bez prezidenta, nepomohlo ani zvláštní grémium Estonsko je stále bez prezidenta, nepomohlo ani zvláštní grémium

Nového estonského prezidenta se po marných pokusech…

Postavme na pobřeží Libye velký tábor pro uprchlíky, navrhl Orbán Postavme na pobřeží Libye velký tábor pro uprchlíky, navrhl Orbán

Maďarský premiér Viktor Orbán chce, aby Evropská unie…

Nákupy tureckých dluhopisů jsou spekulace, tvrdí agentura Moody's Nákupy tureckých dluhopisů jsou spekulace, tvrdí agentura Moody's

Mezinárodní ratingová agentura Moody's Investors…

ČSA se bojí vybuchujícího Galaxy Note. Do zavazadlového prostoru nesmí ČSA se bojí vybuchujícího Galaxy Note. Do zavazadlového prostoru nesmí

Problém vybuchujících baterií mobilního telefonu Samsung…

 
Zdroj: Autocar, WCF

Štítky Citroën

 







Doporučujeme
Vyzkoušeli jsme kupé Škoda posledních osmdesáti let. Tudy kráčí historie! (+video) Vyzkoušeli jsme kupé Škoda posledních osmdesáti let

Dnešní doba patří automobilům SUV a atraktivních kupé…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Tohle bolí! Ultravzácné Ferrari F40 v Británii shořelo na popel Tohle bolí! Ultravzácné Ferrari F40 v Británii shořelo na popel

Někomu se nepoštěstí vidět Ferrari F40 jedinkrát za život…

Bentley Bentayga má diesel. Tady je důvod, proč to není špatně Bentley Bentayga má diesel. Tady je důvod, proč to není špatně

Copak je to za Bentaygu? Má černou masku chladiče a čtyři…

 




DS 3 Performance je pořádně nabroušená pila. Konkurenti, zbystřete! (+video) DS 3 Performance je pořádně nabroušená pila. Konkurenti, zbystřete! (+video)

DS 3 Performance je nástupcem Citroënu DS3 Racing,…

Modernizované DS3 odhaluje ceny, Performance se 153 kW stojí 804.900 Kč Modernizované DS3 odhaluje ceny, Performance se 153 kW stojí 804.900 Kč

DS 3 s novou přídí nadále sází na široké možnosti…

 



 
Dieselgate na vlastní kůži: Jak (ne)funguje Škoda Superb 2.0 TDI 4x4 po emisní opravě?

Dieselgate na vlastní kůži: Jak (ne)funguje Škoda Superb 2.0 TDI 4x4 po emisní opravě?

Včera

I majitelům škodovek chodí dopisy, které je zvou na servisní akci ke snížení emisí oxidů dusíku. Váhají, jak reagovat. Poradíme!




Blesk.cz

Dáda flirtovala, Felix okouněl: Řeč těla Slováčkových křičela: Odpor!

Dáda flirtovala, Felix okouněl: Řeč těla…

Premiéra muzikálu Alenka v kraji zázraků svedla dohromady celou rodinu Slováčkových – Dáda Patrasová (60) s…

Ženu rozdrtila tramvaj, protože se na kolejích zakoukala do mobilu

Ženu rozdrtila tramvaj, protože se na kolejích…

Za nepozornost se platí. Ruská žena, která se zastavila uprostřed tramvajových kolejí, za ni zaplatila daní…

 

iSport.cz

Drama na Slovácku. Kouč Levý v poločase zmizel, musel do nemocnice

Drama na Slovácku. Kouč Levý v poločase zmizel,…

Kde je? Druhý poločas proti Jihlavě (1:1) odehrálo Slovácko bez svého hlavního trenéra. Stanislav Levý (58)…

SESTŘIHY: Neporažený Zlín dál vede ligu, dařilo se Boleslavi i Plzni

SESTŘIHY: Neporažený Zlín dál vede ligu, dařilo se…

Mladá Boleslav zůstala po výhře 2:1 v Jablonci v čele fotbalové ePojisteni.cz ligy jen do sobotního podvečera.…

 

Reflex.cz

Zemřel Max Mannheimer, přeživší pěti koncentračních táborů

Zemřel Max Mannheimer, přeživší pěti koncentračních táborů

Zemřel muž, který zprvu o hrůzách holocaustu, jež zažil jako přímý účastník, vlastně téměř nemluvil. Pak se však…

Šéf britských labouristů Corbyn zůstává, vyhrál stranické volby

Šéf britských labouristů Corbyn zůstává, vyhrál…

Lídrem britských labouristů zůstává jejich dosavadní šéf Jeremy Corbyn. Ve stranickém hlasování získal téměř 62…