Citroën vyvíjí nové odpružení, jedno pro sebe, druhé pro DS
Dvojitý šíp hydropneumatické podvozky se samočinným udržováním světlé výšky a jejím nastavováním vyvíjel přes šedesát let, prvním modelem, který takovou konstrukci používal, byla futuristická „bohyně“ DS. Postupně je cizeloval, přibyla elektronika, ale nakonec nabídku omezil pouze na větší modely. Navíc mezi současnou C5 s klasickými pružinami a „koulemi“ není zas v komfortu až takový rozdíl...
Citroën ve svých modelech nabídne od příštího roku alternativu, ale svébytný systém chystá i pro nedávno osamostatněnou luxusnější divizi DS (dnes se název vykládá oficiálně jako Different Spirit). Ne, nebude stejný. DS Automobiles se dočká konstrukční novinky v roce 2018, zatím v blíže nespecifikovaných modelech, půjde ovšem o nové generace, nikoli modernizace těch stávajících. Řekl to britskému Autocaru šéf produktového vývoje DS Eric Apode na premiéře DS 3 v Paříži.
„Je příliš brzy na to, abych prozradil, v jakém voze se objeví, ale jedná se o specifické odpružení.“ Slíbil, že vysoké standardy nastolené hydropneumatikou zůstanou zachovány a v žádném případě z nich nesleví, ale novinka má jiný základ. „Myslíme si, že s dnešním stupněm vývoje elektroniky ho můžeme udělat lépe.“
Technické podrobnosti také nejsou známy, jak moc high-tech, revoluční a inovativní systém bude, zatím nevíme. O spolehlivosti se rovněž nemá smysl bavit, tu ukáže až čas. Osobně dost dobře divizi DS a současné obchodní strategii Citroënu nerozumím, v minulosti žádnou „prémiovou značku“ nepotřeboval, a to ani poté, co jej před druhým bankrotem v historii zachránila vláda a Peugeot.
Technika ovšem zastarává rychle a DS si musejí své cenovky zasloužit, což se aktuálně příliš nedaří... Jenže originalita se z francouzských vozů beztak vytrácí. DS chce v blízké budoucnosti rovněž využívat v interiérech přírodní materiály, kupříkladu nejen dřevo, ale i kámen! Pomůže to k něčemu? Je opravdu nutné se od konkurence, samozřejmě hlavně německé, odlišovat za každou cenu takto?