Citroën vyvíjí nové odpružení, jedno pro sebe, druhé pro DS

 

Citroën už nebude nabízet klasické plynokapalinové odpružení, jeho další vývoj je příliš nákladný. Nabídne ovšem dokonce dvě alternativy.

Dvojitý šíp hydropneumatické podvozky se samočinným udržováním světlé výšky a jejím nastavováním vyvíjel přes šedesát let, prvním modelem, který takovou konstrukci používal, byla futuristická „bohyně“ DS. Postupně je cizeloval, přibyla elektronika, ale nakonec nabídku omezil pouze na větší modely. Navíc mezi současnou C5 s klasickými pružinami a „koulemi“ není zas v komfortu až takový rozdíl...

Citroën ve svých modelech nabídne od příštího roku alternativu, ale svébytný systém chystá i pro nedávno osamostatněnou luxusnější divizi DS (dnes se název vykládá oficiálně jako Different Spirit). Ne, nebude stejný. DS Automobiles se dočká konstrukční novinky v roce 2018, zatím v blíže nespecifikovaných modelech, půjde ovšem o nové generace, nikoli modernizace těch stávajících. Řekl to britskému Autocaru šéf produktového vývoje DS Eric Apode na premiéře DS 3 v Paříži.

„Je příliš brzy na to, abych prozradil, v jakém voze se objeví, ale jedná se o specifické odpružení.“ Slíbil, že vysoké standardy nastolené hydropneumatikou zůstanou zachovány a v žádném případě z nich nesleví, ale novinka má jiný základ. „Myslíme si, že s dnešním stupněm vývoje elektroniky ho můžeme udělat lépe.“

Technické podrobnosti také nejsou známy, jak moc high-tech, revoluční a inovativní systém bude, zatím nevíme. O spolehlivosti se rovněž nemá smysl bavit, tu ukáže až čas. Osobně dost dobře divizi DS a současné obchodní strategii Citroënu nerozumím, v minulosti žádnou „prémiovou značku“ nepotřeboval, a to ani poté, co jej před druhým bankrotem v historii zachránila vláda a Peugeot.

Technika ovšem zastarává rychle a DS si musejí své cenovky zasloužit, což se aktuálně příliš nedaří... Jenže originalita se z francouzských vozů beztak vytrácí. DS chce v blízké budoucnosti rovněž využívat v interiérech přírodní materiály, kupříkladu nejen dřevo, ale i kámen! Pomůže to k něčemu? Je opravdu nutné se od konkurence, samozřejmě hlavně německé, odlišovat za každou cenu takto?

Spolupracujeme s TipCars.com
Mládek chce OKD půjčit 700 milionů, mají udržet provoz do konce roku Mládek chce OKD půjčit 700 milionů, mají udržet provoz do konce roku

Ministr průmyslu a obchodu Jan Mládek (ČSSD) předloží ve…

Emisní kauza VW, aneb má v Evropě hromadná žaloba šanci? Emisní kauza VW, aneb má v Evropě hromadná žaloba šanci?

Někteří čeští zákazníci se prostřednictvím advokátů…

Stát nemá dost lidí na kybernetickou bezpečnost, upozorňuje NBÚ Stát nemá dost lidí na kybernetickou bezpečnost, upozorňuje NBÚ

Ve veřejné správě je citelný nedostatek odborníků na…

Obecní byty v Praze 2 jdou do aukce pro všechny zájemce Obecní byty v Praze 2 jdou do aukce pro všechny zájemce

Veřejnou aukci obecních bytů na Vinohradech a Novém Městě…

 
Zdroj: Autocar, WCF

Štítky Citroën

 






Doporučujeme
Vyzkoušeli jsme kupé Škoda posledních osmdesáti let. Tudy kráčí historie! (+video) Vyzkoušeli jsme kupé Škoda posledních osmdesáti let

Dnešní doba patří automobilům SUV a atraktivních kupé…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Škoda po vzoru Jaguaru „neukázala“ na Tour de France nový Kodiaq Škoda po vzoru Jaguaru „neukázala“ na Tour de France nový Kodiaq

Letošní Tour de France je minulostí. Včera se jela…

Dynamika VW Tiguan 2.0 TDI (140 kW): Koho porazí a kdo mu ujede? Dynamika VW Tiguan 2.0 TDI (140 kW): Koho porazí a kdo mu ujede?

Změřili jsme dynamiku nového Volkswagenu Tiguan s…

 




DS 3 Performance je pořádně nabroušená pila. Konkurenti, zbystřete! (+video) DS 3 Performance je pořádně nabroušená pila. Konkurenti, zbystřete! (+video)

DS 3 Performance je nástupcem Citroënu DS3 Racing,…

Modernizované DS3 odhaluje ceny, Performance se 153 kW stojí 804.900 Kč Modernizované DS3 odhaluje ceny, Performance se 153 kW stojí 804.900 Kč

DS 3 s novou přídí nadále sází na široké možnosti…

 

Související články
Ojetý Citroën C1/Peugeot 107/Toyota Aygo (2005-2014):  Levněji už to nejde Ojetý Citroën C1/Peugeot 107/Toyota Aygo (2005-2014): Levněji už to nejde

První generace trojčat z českého Kolína dnes platí za…

Nový Citroën C3 živě z Lyonu: Jedno velké WOW! Nový Citroën C3 živě z Lyonu: Jedno velké WOW!

Třetí generace Citroënu C3 se svým vzhledem řadí spíše ke…

 



 
Češi nemají o elektromobily zájem. Nenalákaly je ani dotace

Češi nemají o elektromobily zájem. Nenalákaly je ani dotace

Dnes 15:51

Stát chtěl dotacemi podpořit prodeje aut poháněných elektřinou. Zákazníky ale zatím nenalákal.




Blesk.cz

Svázaný polonahý chlapec s kápí i slzný plyn. Mučení mladistvých děsí Austrálii

Svázaný polonahý chlapec s kápí i slzný plyn. Mučení…

Australský premiér Malcolm Turnbull (61) v úterý nařídil prošetřit zacházení s nezletilými v nápravných…

Syřany zdarma ubytovali na ostrově. Stěžují si na důchodce a zkusili se upít

Syřany zdarma ubytovali na ostrově. Stěžují si na…

Několik syrských rodin se stalo součástí britského projektu, který za ně hradí ubytování a dává jim přístup…

 

iSport.cz

Ruští hříšníci, kteří nesmí do Ria: Zlatý kanoista, volejbalista či veslaři

Ruští hříšníci, kteří nesmí do Ria: Zlatý kanoista,…

S blížícím se začátkem olympijských her se začíná rozšiřovat seznam ruských sportovců, kterým jednotlivé…

Jak nastoupí k boji o LM? Sparta s Čermákem, Plzeň řeší útok

Jak nastoupí k boji o LM? Sparta s Čermákem, Plzeň řeší útok

Již dnes zahajují fotbalisté Sparty a Plzně velký boj, na jehož konci by v ideálním případě měla být vysněná…

 

Reflex.cz

Interpelace bez ministrů? Správně! Jurečka přece dojí, Mládek fárá a Babiš maká

Interpelace bez ministrů? Správně! Jurečka přece…

Vláda na svém středečním jednání nejspíš odmítne návrh poslanců TOP 09 a Starostů na povinnou účast ministrů při…

Češi patří k vůbec nejvyšším lidem na světě. Mezi muži vedou Nizozemci, u žen Lotyšky

Češi patří k vůbec nejvyšším lidem na světě. Mezi…

V jedné věci není Česká republika vůbec malá. Dokonce patří mezi velikány. Je to průměrná výška Čechů a Češek.…