Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Citroën C2 a C4: série s pečetí Sebastiana Loeba

Dan Vořechovský
Diskuze (5)
Na počest trojnásobného mistra světa v rallye, Sebastiana Loeba, se rozhodla automobilka Citroën představit speciální edice svých dvou modelů.

Citroën připravil pro zájemce série modelů C2 a C4, které nesou označení “by Loeb”. Oba vozy vycházejí ze třídvéřových modelů C2 a C4. Citroën by těmito speciálními sériemi rád poděkoval závodnímu jezdci Sebastianu Loebovi, který s vozem značky Citroën dosáhl na tři tituly mistra světa v rallye.

Model C4 by Loeb je k dispozici ve dvou barvách karoserie: v červené barvě “Aden”, kterou nosí závodní tým Citroën Sport, a nebo ve speciální černé barvě “Obsidien”. Sportovního ducha je možné na první pohled poznat podle zadního střešního spoileru a 17palcových kol s disky “Resolfen”v bílé nebo šedé barvě Métallure. Sportovní duch červené barvy vládne i uvnitř, kde mají sedadla z alcantry červeně “síťované” sedáky. Červené prošívání najdeme nejen na sedadlech, ale také na loketní opěrce nebo na volantu. Z hliníku jsou vyrobeny pedály a hlavice řadicí páky, výdechy ventilace nebo popelník jsou kovové. Speciální jsou také podlahové rohože s červeným obšíváním. Mezi standardní prvky modelu C4 by Loeb pak patří systém regulace rychlosti jízdy a rychlostní omezovač. Pod kapotu si pak zákazník může vybrat z několika motorů. V nabídce jsou tři benzinové agregáty, jedna šestnáctistovka podávající výkon 81 kW (110 k) a dva dvoulitry o výkonech 105 kW (143 k) a 132 kW (180 k). Na výběr jsou také jeden tradiční HDi agregát o výkonu 81 kW (110 k) dva dieselové agregáty HDi s filtry pevných částic o výkonech 81 kW (110 k) a 101 kW (138 k). Poslední motor je jako jediný spojen s šestistupňovou manuální převodovkou.

Menší model C2 se od větší C4 liší zejména 16palcovými koly Suzuka nebo Guépard z lehkých slitin. Menší C2 má na postranních a zadních dvěřích umístěny nálepky s nápisem “by LOEB”. I v interiéru převládají barevné kombinace a materiály jako v C4. Rozdíly tak najdeme hlavně v motorizaci. Pokud je pod kapotou benzinová šestnáctistovka podávající výkon 92 kW (125 k), je součástí i plně vypínatelný systém ESP. Druhou možností je benzinová šestnáctistovka s výkonem 81 kW (110 k) spojená s převodovkou SensoDrive.

Dan Vořechovský
Diskuze (5)
Avatar - Perun
7. 12. 2006 16:23
Re: Být ještě Loebší...
;-) :-)
7. 12. 2006 13:33
Re: Být ještě Loebší...
:yes: Hezky napsané. Přeju Citroënu, ať jde svou cestou, tou jeho. Vždy tu budou lidé, kteří to ocení. A samozřejmě gratulace Sebovi k hattricku. Technika je důležitá, ale řidiče nenahradí.
Avatar - Perun
7. 12. 2006 08:52
Být ještě Loebší...
Citroën býval kdysi (alespoň u nás) značkou pro individualisty. Nic pro pozéry s šedým zákalem podle barvy jejich metalízy. Jenže když chce značka prodat a vydělat si na chLoeba, musí v mainstreamu chtě nechtě dělat velká čísla a líbit se všem. A pak jsou tu a tam vidět snahy zpestření. Nic, na čem se dá doopravdy vydělat, jsou to malé série pro radost. Někdo vwaří z vody a přidává R, jiný koupí další lisovnu plastů... Ale u Ë si na nic hrát nemusí. Za ně mluví to jméno s velkým J (vlastně L ;-) ) a tak stačí přidat trochu barvy a hliníku a efekt je dokonalý. Jde o to být stále Loebší a Citroën je model od modelu stále dál. Držím palce :yes:
7. 12. 2006 08:26
Horúca krv
Žiadny zázrak, iba štipka korenia pre individualistov. Žiadne rekordy, bombastické výkony ani krikľavé doplnky. Korenie v tej správnej miere. :yes: