Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

COTY 2014: Ve finále evropského auta roku je také Octavia a BMW i3

Michal Fokt
Diskuze (135)
Evropská anketa Auto roku (COTY) zná finalisty. Ve finálové sedmičce jsou dva elektromobily, ale třeba i Škoda Octavia.

Jak severoamerické, tak evropské auto roku už znají své finalisty. Zatímco za Velkou louží mají ve finále jen tři finalisty pro kategorii North American Car of the Year a to Cadillac CTS, Corvette Stingray a Mazda3 a tři pro North American Truck/Utility of the Year (Acura MDX, Chevrolet Silverado a Jeep Cherokee), evropská COTY nominovala do finále hned sedm vozů.

České patrioty jistě potěší, že jedním z nich je Škoda Octavia, nicméně konkurence je hodně tvrdá. Musí se utkat ve stejné třídě s vozem Mazda3 a Peugeotem 308, což určitě nebude snadné. A aby toho nebylo málo, do finále se probojovalo ještě kompaktní MPV Citroën C4 Picasso.

Zbývající finalisté patří spíše mezi exoty podobných anket, což ovšem neznamená, že nemohou překvapit a strhnout sympatie porotců na svou stranu. Teď mluvím o Mercedesu-Benz třídy S, jenž lze objektivně s kompakty porovnávat jen těžko, o poslední dvojici už vůbec nemluvě. Tu totiž tvoří elektromobily BMW i3 a Tesla Model S, což jsou také, i přes příbuznost pohonných systémů, dost odlišné vozy.

Michal Fokt
Diskuze (135)
19. 12. 2013 09:19
Re: Zajímavý je i seznam z kterého se selektovalo
S náklony souhlas, jinak se asi neshodneme. A tím to asi ukončíme ;-)
19. 12. 2013 07:37
Re: Zajímavý je i seznam z kterého se selektovalo
Ano i s tím jsem jel, byť jen krátce, a tvrdím dál, že na okresce si ho dá...no dobře, kdejaký HB to nebude, ale ne kvůli jízdním schopnostem v zatáčkách, ale díky opravdu slušnému zrychlení na výjezdu, tam se na čtyřkolku od Subaru předokolka nehrabe, ať má jaký chce výkon.
Ty náklony ovlivňují spíš řidiče, který má díky nim pocit, že auto už je na hraně, ale je fakt, že jsou i jiná auta v kategorii, která umí zatáčky podstatně líp.
19. 12. 2013 00:24
Re: Zajímavý je i seznam z kterého se selektovalo
Jak to chápu, tohle je jen jeden z testů (nevím, jestli jsou někde publikované kompletní dojmy porotců). A vypovídá to o tom, jak je auto naladěné a sladěné. Zásah ESP ještě neznamená, že auto v tomhle testu propadne. U Leonu myslím bylo, že ESP zasahovalo hodně, ale zvládl průjezd velmi dobrou rychlostí.
18. 12. 2013 23:03
Re: Zajímavý je i seznam z kterého se selektovalo
Já ti nevím, jel jsi opravdu tímto: [odkaz] Tím jsi na okresce ujel jakýmukoliv HB bez sportovních úprav a hodně se s ním zapotil každý HH té doby. Poslední dvě generace díky své vyšší stavbě se už samozřejmě rovnat nemohou.

K tomu BTW.: to je pravda a je to dáno i měkčím naladění podvozku (třeba než měla např. Kuga minulé generace). Na druhou stranu to jízdu na okresce nijak moc neovlivňuje, jen se auto trochu nakloní, ale drží. Ale stejným "neduhem" trpělo i poslední WRX (před "FL") a taky ji to na okresce nijak neomezovalo.
18. 12. 2013 20:55
Re: Zajímavý je i seznam z kterého se selektovalo
Mám-li být upřímný, tak XT této generace jsem nejel.
Nicméně jsem projel snad všechny ostatní evropské verze Foresteru od roku 1998, včetně toho dieselu.
Moje pocity se v podstatě shodují s tím, co napsali v COTY, je to měkké a o nějakém dovádění na okreskách nemůže být řeč, dá si ho k snídani kdejaký HB a to klidně i bez sportovních úprav.
Dost mně překvapilo, že ten jejich popis je z XT, to se přiznám, rád bych ho projel, ale můj "kontakt" u Subaru ho momentálně nemá k dispozici.
BTW.: Jeho největší slabinou je právě přehazování z jedné ztáčky do druhé, na to trpí v podstatě jakékoliv auto s motorem (a tedy značnou hmotností) před přední nápravou, losí test je toho jasným důkazem.