Čtyřválce pro Porsche Macan potvrzeny
Na letošním autosalonu v Los Angeles představené Porsche Macan bylo uvedeno s trojicí přeplňovaných třílitrových šestiválců, z nichž dva spalují benzin a jeden potřebuje ke svému správnému fungování naftu.
Vzhledem k označení představených verzí Macan S, Macan Turbo a Macan S Diesel a zároveň při pohledu na širokou paletu provedení většího Cayenne nebo tradiční postup Porsche v postupném uvádění jednotlivých verzí svých modelů bylo již při premiéře novinky jasné, že další verze budou následovat.
Nyní Dr. Thomas Casper, manažer vývoje pohonných jednotek a převodovek, v rozhovoru pro magazín Auto Express potvrdil, že do konce roku 2014 bude představen Macan se zážehovým čtyřválcem.
Zároveň Casper potvrdil, že Porsche nevyvíjí vlastní čtyřválcový turbodiesel, ale pracuje pouze na benzinovém motoru, v jehož případě se neoficiálně hovoří o protilehlém uspořádaní čtyř válců a přeplňování. Podle Caspera je jednou z hlavních priorit vedle kombinace výkonu a hospodárnosti provozu rovněž zvuk, který má vyvolávat ty správné pocity, očekávané od vozu značky Porsche.
Nový zážehový čtyřválec se má stát základem v nabídce benzinových motorů pro Macan a očekává se, že jeho výkon se bude pohybovat těsně pod 221 kW. Zároveň se počítá s tím, že Porsche tento motor použije i jako základní pohonnou jednotku pro své sportovní modely Boxster a Cayman, které by mohly ideově navazovat na modely 912 a 914, k jejichž pohonu rovněž sloužily ploché čtyřválce.
Vedle benzinového čtyřválce se pod kapotou Macanu s největší pravděpodobností dočkáme i turbodieselu se stejným počtem válců. V jeho případě nejspíš Porsche využije koncernové motory 2,0 TDI nebo 2,0 BiTDI a stvoří Macan Diesel, který se v nabídce zařadí pod šestiválcový Macan S Diesel.