Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Dacia Duster: Nejprve jako závodní speciál s motorem 3,0 V6 (257 kW, 360 Nm)

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (40)
Jméno Dacia Duster se objevilo poprvé letos na jaře v Ženevě ve spojení s překvapivě odvážným konceptem. V průběhu roku následovaly spekulace o jeho použití pro nové rumunské SUV, které nyní potvrzuje závodní speciál s tváří připravovaného modelu.

Dacia Duster Competition Car je součástí reklamní kampaně, která má přilákat pozornost veřejnosti k připravovanému sériovému modelu rumunské značky. Závodní speciál je určen pro seriál Trophée Andros, což jsou závody na sněhu a ledu populární především ve Francii.

Divizí Renault Sport Technologies připravený vůz pro kategorii siluet má především naznačit podobu sériového modelu. Vedle základní siluety tedy odhaluje tvar oken, umístění světlometů a masky chladiče. Můžeme ale očekávat, že sériový vůz bude delší a užší než 4001 mm dlouhý a 1900 mm široký Duster Competition Car. Bezpochyby se i výrazně zvětší světlá výška. Dacia u závodního Dusteru uvádí rozvor náprav 2500 mm a rozchod kol vpředu i vzadu 1690 mm.

Naprosto odlišné od budoucího sériového modelu je vše co se skrývá pod laminátovou karoserií. Základem vozu je prostorový trubkový rám, v němž je před zadní nápravou uložen vidlicový šestiválec Renault-Nissan VQ 30 o objemu 3,0 litru. Tato pohonná jednotka je naladěna na výkon 257 kW (350 k) při 3500 min-1 a točivý moment 360 Nm při 5500 min-1.

S šestiválcovým motorem spolupracuje šestistupňová sekvenční převodovka SADEV a Duster Competition Car je vybaven samosvornými diferenciály. Specialitou závodních vozů pro Trophée Andros je vedle stálého pohonu všech kol i řízení obou náprav. Brzdový systém je vpředu vybaven ventilovanými ocelovými kotouči o průměru 260 mm a vzadu jsou použity kotouče o průměru 265 mm. Kola z magnézia o průměru 16 palců mají obouvat pneumatiky Continental Racing Contact 3.

Za volant 950 kg vážícího speciálu se posadí Alain Prost, čtyřiapadesátiletá hvězda formule 1 osmdesátých a začátku devadesátých let. Tento čtyřnásobný mistr světa ve formuli 1 je aktivním účastníkem seriálu Trophée Andros a v letech 2007 a 2008 v něm získal mistrovské tituly. K zajímavostem seriálu Trophé Andros patří i účast vozů značky Škoda. V devadesátých letech vznikl speciál kombinující osmiválec Audi s karoserií Favoritu a mistrem roku 2009 se stal Jean-Philippe Dayraut s Fabií.

Vraťme se ale k Dacii Duster, tiskové informace zveřejněné k závodnímu vozu se připravovanému sériovému modelu věnují velmi okrajově a uvádějí, že má jít o automobil s pohonem všech čtyř kol vhodný pro každodenní provoz a schopný jízdy v terénu, jehož prodej má být zahájen v roce 2010. Automobilka prozatím neuvádí ani datum a místo představení novinky. Podle neoficiálních informací je nejpravděpodobnější, že se premiéra odehraje na jarním ženevském autosalonu.

Doporučujeme
Spy Photos: Dacia Kanjara/Duster přijede příští rok

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (40)
Avatar - chetoos
20. 11. 2009 17:23
duster
Rumunmi opět ukázi že umí dělat parádní auta už se těším až bude duster v normální verzi :yes:
Avatar - euro89
19. 11. 2009 23:32
Re: Favorit V8
Tak se mi povedlo sehnat jedinou fotku...
[odkaz]
Avatar - Emel
19. 11. 2009 17:00
Re: Nechtěné retro
Nikde není psáno, že by Škoda pod vedením Renaultu dopadla stejně jako Dacia. Přece jen, každá automobilka vychází z vlastní historie, má svůj domácí trh a svůj tým lidí, kteří za tu značku kopou, občas i bez ohledu na zájmy koncernu. Pokud Renault koupí Infiniti, taky nebude vyrábět pouze lowend.
Avatar - euro89
19. 11. 2009 12:51
Favorit V8
Nemá někdo odkaz na fotky toho speciálu Favoritu s motorem Audi V8?
19. 11. 2009 12:50
Re: design speciálu........
tak sa nečuduj Dacii.... ;-)