Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Dacia Logan MCV: Nejlevnější kombi na trhu stojí 179.900 Kč

Diskuze (115)
Nová generace kombi vychází o rovných 20.000 Kč dráž než sedan Dacia Logan. Výsledkem je vpravdě diskontní první cena 179.900 Kč.

Dacia přichází s novou generací kombi Logan MCV. Vzdává se některých charakteristických prvků – sedmimístný interiér už nenabídne (od toho je tu MPV Lodgy) a křídlové dveře, které jsou praktickým a současně výrobně levným řešením, také ne (ty má užitkový Dokker). Zůstává ale velký zavazadlový prostor, s 573 litry překonává většinu kombi nižší střední třídy. A samozřejmě zaujme nízkou cenou.

V dosavadní 11leté historii působení Dacie na českém trhu je Logan MCV nejúspěšnějším modelem. Nová generace tedy má na co navazovat, status nejlevnějšího kombi na trhu ji v tom jistě velmi pomůže.

Prodejní výsledky modelů Dacia na českém trhu
Modelpočet kusů
Logan MCV7.820
Logan6.558
Duster5.700
Sandero, Sandero Stepway5.549
Logan užitkový1.652
Lodgy950
Dokker, Dokker Van272
celkem28.501

Ani základní výbava Access nešetří na bezpečnosti. Standardem jsou čtyři airbagy a stabilizační systém, který je v ostatních Daciích za příplatek. Nechybí ani hydraulický posilovač řízení a dělené zadní sedadlo. Příplatky se nenabízí žádné, pro další výbavu je potřeba poskočit o stupeň víc.

Ambiance přidává centrální zamykání a elektrické stahování předních oken, k tomu lze zvolit střešní ližiny (+3.000,-), přední mlhovky (+3.500,-) a paket Cool Music – klimatizaci a rádio s USB+Bluetooth v paketu za 20 tisíc korun.

Ovšem nejvyšší výbava Arctica je dražší o 20 tisíc než Ambiance a obsahuje všechny tyto příplatky ve standardu. Také se odlišuje lakovanými klikami a zrcátky, dále přidává elektricky nastavitelná a vyhřívaná zrcátka, palubní počítač, výškově nastavitelný volant a výškově nastavitelné sedadlo řidiče. Nepřekvapí, že Dacia si slibuje právě od této výbavy nejvyšší podíl na prodejích – vždyť i tak Logan MCV stojí 214.900 Kč.

Pro specifikaci Arctica se dále nabízí 15‘‘ kola z lehkých slitin za 9.000 Kč, zadní parkovací senzory za 6.000 Kč, tempomat za 6.000 Kč (s koženým volantem 9.000 Kč), elektrické stahování zadních oken (+3.000 Kč) nebo navigační systém s dotykovou obrazovkou (+6.500 Kč).

Dacia Logan MCV - ceny na českém trhu
Motor1.2 16v1.2 16v LPG0.9 TCe1.5 dCi1.5 dCi
Převodovka5M5M5M5M5M
Zdvihový objem [cm3]1149114989814611461
Válce/ventily4/44/43/44/24/2
Největší výkon [kW/min-1]55/550053/550066/525055/400066/4000
Největší toč. mom. [Nm/min-1]107/4250105/4250135/2500200/1750220/1750
Max. rychlost [km/h]156154175164173
Zrychlení 0-100 km/h [s]14,515,111,114,612,1
Komb. spotřeba [l/100 km]5,87,55,03,83,8
Cena Access [Kč]179.900,-----
Cena Ambiance [Kč]194.900,-214.900,----
Cena Arctica [Kč]214.900,-234.900,-242.900,-279.900,-284.900,-

Diskuze (115)
15. 10. 2013 08:29
Re: Otázka
rapid navrchu oproti megane? Ty zijes asi alternativny zivot, vsak?
Avatar - KubikCv
13. 10. 2013 15:39
Re: LOGAN MCV - Imagetvorná stylovka
škoda že chybí silnější atmosféra.Měl jsem tu čest potkat předchozí generaci MCV s 1.4 a plně naloženou....i Trabant by to předjel :no:
Avatar - twistedTSD
12. 10. 2013 00:15
Re: Otázka
Protože se jedná o dost odlišné modely?
11. 10. 2013 22:55
Re: LOGAN MCV - Imagetvorná stylovka
Skvěle napsané. Osobně pozoruji, že nová auta kupují lidé s mozkem bez ohledu na "třídní zařazení". Honit ego s olítanou mrtvolou zvučné značky, to je spíš pro nevyrovnané pozéry a chytráky, kteří si myslí, že koupí ojetiny ušetří.
Strejda má starý Logan MCV, to auto odtahalo neuvěřitelně moc včetně těžkého obytného přívěsu a nemá problém. Dokonce i překvapivě málo žere. Na to se taky často zapomíná - olítaný křáp má vždycky větší spotřebu jak paliva tak provozních kapalin. Trysky ohoblované, těsnění ztvrdlá a protékající, nutnost měnit plno drahých věcí, pokud chce člověk byť jen legálně projít STK a necítit se za jízdy jako když se veze v kufru kovová krabice plná šroubů a 5 ocelových trubek.
Btw. každé ráno vidím Daciu Sandero Stepway - vypadá naprosto skvěle. Poblíž parkuje Duster ve hnědé metalíze a asi plné palbě. Opět parádní auto, bez připomínek. Lodgy a Dokker jsou už dnes designově povedenější než třeba prapodivné Kangoo mateřského Renaultu. Není důvod se nějak pošklebovat, Dacia urazila od R 12 dlouhou cestu a dnes je to rozumná volba.
Avatar - KubikCv
11. 10. 2013 21:42
Re: dacia je idealni auto....
mám Warana z roku 91...záruka na neprorezivění byla taky 6 let...jezdí dodnes a nikde není nic skrz.Lehce začínaly límečky,ošetřeno a je klid :-)