Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Dacia Logan MCV nabídne posádce velký kufr (573 až 1518 litrů), je však jen pětimístná

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (38)
Rumunská automobilka pod křídly francouzského Renaultu pokračuje ve své generační výměně modelů a v Ženevě představuje nové kombi Logan MCV.

Dacia při svém znovuzrození vsadila s první generací Loganu a jeho sesterských modelů především na kombinaci příznivé ceny, jednoduchosti a praktičnosti. S příchodem SUV Duster začala rumunská automobilka pracovat i na designu, jímž chce rovněž přitahovat pozornost.

Nová generace sedanu Logan spolu se sesterskými hatchbacky Sandero a Sandero Stepway již na loňském pařížském autosalonu předvedla, že i Dacia může být na pohled sympatická. Nejnovějším příspěvkem do rodiny je kombi Logan MCV, které střída stejnojmenný model nabízený od roku 2006. Díky praktičnosti a prostornosti se první generace Loganu MCV prodalo ve zhruba čtyřiceti zemích okolo 340.000 vozů.

Novinka s pětimístnou karoserií dlouhou 4,49 m, což je o 430 mm více než u nového Sandera, sází rovněž na praktičnost a ve svém zavazadlovém prostoru nabízí v základním uspořádání objem 573 litrů. Po složení zadních sedadel se objem zavazadelníku zvětší na 1518 litrů. V případě potřeby může Logan MCV převážet předměty dlouhé až 2,7 m.

Provedením prostoru pro posádku a výbavou se Logan MCV prakticky neliší od sesterského sedanu. Samozřejmostí je nový design palubní desky i ostatních částí interiéru. Novinkou převzatou z modelu Lodgy je multimediální systém Media Nav se sedmipalcovým barevným dotykovým displejem, navigací, autorádiem a bluetooth. Nechybí přípojky AUX a USB, které se pro snazší obsluhu nacházejí na čelní straně.

Stejně jako nový Logan a Sandero i kombi Logan MCV nabídne možnost volby ze dvou zážehových motorů. Základem bude atmosférický čtyřválec 1,2 16V s výkonem 55 kW (75 k), který doplňuje přeplňovaný tříválec 0,9 TCe s 66 kW (90 k). zájemce o vznětové motory uspokojí turbodiesel 1,5 dCi s výkonem 66 kW (90 k) a spotřebou 3,8 l na 100 km. K dispozici má být i motor 1,2 16V v provedení na LPG.

Bezpečnostní výbava obsahuje standardně ABS i ESP a kromě čelních airbagů budou k dispozici i boční airbagy. Prodej nového Loganu MCV se má rozběhnout ve druhém čtvrtletí letošního roku.


Ondřej Pavlůsek
Diskuze (38)
Avatar - chetoos
8. 3. 2013 10:49
Dacia
Automobilku Dacia jsme si velice oblíbil. Nabízí lenvné automobily s dobrou cenou a výbavou. V roce 2005 mě velice zaujal nový Logan. Dnes mě hodně zaujal nový Logan a Sandero. Je to velice hezké auto, které má moderní desing a i co se týče kvality je zase na tom oněco lépe než předchůdce. Nové Sandero MCV pěkne zatopí bestcelerům českého trhu. Bude mít opět zajímavou cenovku. A ta prostornost je prostě bezkonkurenční. Hodně držím tomuto modelu palce. Myslím, že se bude prodávat jako houby po dešti.
5. 3. 2013 23:43
Re: Paráda
Přesně tak. Design mě osobně taky hodně překvapil, skutečně se povedl. Prolisy blatníků tady designově dávají větší smysl než u kratších Dacií. Přiznám se, že tahle Dacia se mi líbí - a skutečně bych nečekal, že tohle někdy napíšu. Jen mě mrzí, že podobně levná a jednoduchá auta nevyrábí Škodovka.
Avatar - pumpkin
5. 3. 2013 17:58
Re: no
Aké chyby? To je len prispôsobenie sa trendom a samozrejme trhu. Boom veľkých SUVčiek už našťastie pominul a nahradili ich kompaktné mestské crossovery. Normálna vec.
Avatar - Ronault.
5. 3. 2013 17:56
Re: pre groala
Zastavět se dá v některých autorizovaných servisech i Megana s 1,6 16V motorem, což je přecejen o něco silnější motor než 1,2 16V v Loganu. Cena zástavby je kolem 25t Kč.

[odkaz]
[odkaz] - tento prodejce přímo přestavbu bez ztráty záruky nabízí.
[odkaz] - automatická klima, kožený volant atd... hodně solidní nabídka
Motor 1,6 74 kW doporučuju před jeho silnější variantou.
Megane je prostě celkově auto o kus dál než Logan, bezpečností počínaje, přes odhlučnění, pohodlí, materiály atd.

Pak rozhodně zajímavou nabídkou je dneska 308 SW, která je prostorností nepřekonatelná a motor 1,4 VTi je podařený
[odkaz]
A v podstatě u 308 bych silně zvažoval 1,6 HDI místo LPG, nezmenší se kufr, příplatek za naftu je stejný jako za LPG a HDI 68 kW HDI jede lépe než Logan kdy pojede a i lépe než Megane 1,6 16V.
A nebál bych se pouvažovat i o předváděčce: [odkaz]

Záleží, co chceš, do 270t Kč to půjde opravdu spíše k Loganu, ale musíš čekat, že i když Logan je zase o pořádný kus lepší než býval, tak pořád nedosahuje kvalit mainstreamu, přitom za velmi rozumný příplatek cca 30t kč je k mání dospělé auto. Do vános máš času dost, doporučuji projít více prodejců a projet více aut, možná ještě vybereš a našetříš jinak :-) Uznávám, že čím více vybíráš, tím hůře se rozhoduje >:D
5. 3. 2013 17:13
Re: Dacia
Dokker má být levnější než Lodgy