Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Daimler: Palivové články do výroby v roce 2014

Aleš Dragoun
Diskuze (0)
Německý Daimler bude od roku 2014 vyrábět vodíková auta. V této souvislosti se dohodl s Linde Group na vybudování dalších dvou desítek čerpacích stanic.

Ač bylo zahájení masové výroby elektromobilů napájených palivovými články původně plánováno až na rok 2015, ve Stuttgartu se jej rozhodli o rok uspíšit. Během těchto tří let také v Německu vznikne dalších dvacet veřejných čerpacích stanic na vodík. Automobilka s trojcípou hvězdou na jejich realizaci bude spolupracovat s firmou Linde, mimo jiné průmyslovým výrobcem plynu, který má svou pobočku i u nás.

Cílem je využití stávajících lokalit, vodíkové stojany by se tedy měly objevit na již existujících stanicích vedle běžných druhů paliv. Tyto benzinky samozřejmě patří různým ropným společnostem vedle benzinu a nafty. Dočkají se jich kromě domovského města Daimleru také Berlín a Hamburk.

V současnosti jich je v provozu u našich západních sousedů údajně zhruba třicet, z nich sedm je veřejných. Po celém světě jich existuje pouze 200, což je žalostně málo. Infrastruktura je pro bezproblémový provoz nutná, takže jen v Německu je podle odborníků žádoucí postavit další tisícovku vodíkových stojanů ve směru ze severu na jih i z východu na západ. Investice do zmíněné dvacítky ovšem i tak spolykají několik desítek milionů eur a výstavba bude zahájena již příští rok.

Daimler se také věnuje náležité propagaci tohoto druhu alternativního pohonu (palivový článek přeměňuje pomocí chemických reakcí vodík a kyslík na elektrickou energii). 30. ledna 2011 vyrazily tři Mercedesy B F-Cell na cestu kolem světa. Během 125 dní projely čtrnáct zemí čtyř kontinentů včetně USA a Číny a urazily 30 tisíc kilometrů, zpět se vrátily tuto středu.

Akce se uskutečnila ke 125. výročí zrodu moderního automobilu. 29. ledna 1886 požádal Carl Benz příslušný úřad o patent na svou tříkolku, respektive dle spisu vozidlo poháněné plynovým motorem.

Aleš Dragoun
Diskuze (0)