Dakar 2018: Kodiaq šlape a Kvapil přemýšlí

 

Když dorazili účastníci 40. ročníku Rallye Dakar, našli si někteří z členů doprovodné kolony čas, zamyslet se nad dosavadním průběhem. Udělali to moderátor Vlasta Korec z týmu Barth Racing a Lukáš Kvapil.

Loni debutoval na Dakaru, po druhé etapě odstoupil a nyní vede novinářský tým na jubilejním ročníku.

Kodiaq zatím šlape!

Jubilejní ročník dává vzpomenout na staré dobré africké časy. „Úvodní etapy byly peklem v dunách. Písek, písek a zase písek. My do nich s Kodiaqem naštěstí tolik nemuseli „lepší“ terény jsme zvládli s grácií,“ usmívá se moderátor Vlasta Korec, kterému se dostalo cti být historicky prvním účastníkem dálkové legendy s vozem značky Škoda. Není překvapením, že jeho „medvídek“ budí v Peru zaslouženou pozornost.

Bílomodrý Kodiaq s nepřehlédnutelnou registrační značkou 001BARTH vyvolal značný zájem už před startem v Limě. „Fungovali jsme jako týmový minibus a neustále pendlovali mezi hotelem a bivakem, takže jsme byli hodně na očích. Místní samozřejmě koukali. Ptali se, copak že to je za auto. Když jsme řekli, že jde o Škodu, tak se i díky jejímu spojenectví s Volkswagenem docela rychle chytali. Ostře sledováni jsme i v bivaku, pořád nás někdo okukuje a fotí,“ popisuje své dojmy Korec z týmu BARTH Racing.

Video

S novým českým SUV zatím odjel přes tisíc kilometrů. Jak se mu líbí? „Určitě to není speciál do dun, na to by se musel hodně přestavět. V lehčích terénech se pohybuje přirozeně. Víc se dozvíme v dalších dnech, kdy nás čekají až osmisetkilometrové denní přesuny.“ Dva praktické poznatky už nicméně získal. „Zaprvé, že auto je dostatečně pohodlné i pro sedm lidí. A osvědčil se mi i adaptabilní tempomat, díky kterému je řízení Kodiaqu jednoznačně pohodlnější a přívětivější.“

Škoda Kodiaq míří na Rallye Dakar: Jak se popere s Jižní Amerikou?

Většinu času v dakarské doprovodné koloně tráví Vlasta Korec společně s navigátorem, kameramanem a režisérem v jedné osobě Michalem Dvořáčkem. „Vezeme toho hromadu. Od stanů přes spacáky, kamery, stativy, fotoaparáty, drony a dvě dakarské bedny až po oblečení. Až se divím, že se to do Kodiaqu všechno vešlo. Zároveň ale zůstává maximální míra komfortu pro posádku, takže i tohle je vlastně další praktický poznatek,“ poznamenává. Stanici ČT Sport posílá každodenní postřehy, jejichž hlavním cílem je zachycení atmosféry legendární rallye. Pořad nazvaný „Dakar za oponou“ má už od minulé soboty své pravidelné místo po zpravodajském bloku ve večerních hodinách. Scénář příštích dílů si Vlasta Korec nechává pro sebe, jednu perličku však přece jen prozradí. „Věřili byste, že vás na Dakaru může kousnout rejnok? No vážně! Šéf BARTH Racing týmu Michal Burkoň by o tom mohl vyprávět.“

Střípky Lukáše Kvapila

1. etapa. Jako media tým jsem měl možnost být přímo u pódia a nechat se pohltit tou neskutečnou atmosférou. Hlavou se mi honily moje pocity a v myšlenkách se vracel k loňskému ročníku a svým dojmům na rampě před startem. První etapa však byla tak trochu zahřívací. Každopádně i v rámci media týmu jsme měli možnost vyzkoušet si prolog a dali pořádně zabrat autům. Utržený přední rám a asi deset zapadnutí mluví za vše, ale o tom všem Dakar. Přesně tyhle situace a zážitky z něj dělají naprosto neopakovatelný podnik, který láká nejen nás zde, ale i všechny ty malé milovníky adrenalinu.

2. etapa. Druhá etapa byla skutečný očistec. Kdo jel a dojel, tak zvítězil. Smekám před všemi závodníky! Pro řadu závodníků znamenala tahle etapa potíže a čekání s několikahodinovými ztrátami. Byli i takoví, kterým právě druhá etapa sedla a probojovávají se opět nahoru.

3. etapa. V dunách se teprve ukáže. Hned v úvodu nás rozesmutnila zpráva o kamarádovi Ondrovi Klymčiwovi, který po pádu skončil. My si užíváme neskutečnou atmosféru. Peru je krásná země, lidí přátelští, vychutnáváme si cestu do bivaku a vítání místních. Je to neopakovatelná atmosféra, která se nedá zprostředkovat. Kdo nezažil, nepochopí.

Kompletní přehled o Rallye Dakar 2018 na auto.cz

4. etapa. Na závodníky čekal přejezd dlouhý 114 kilometrů a následně měřená etapa o délce 330 kilometrů zahrnující jednu z nejdelších písečných úseků v historii Dakaru. Celkem stovka kiláků a k tomu duny všech velikostí! Etapa začala sprintem na pláži, který také změnil jednotlivá pořadí a pochopitelně to nejlepší a nejnáročnější přišlo v dunách, které daly všem skutečně zabrat a bez nichž by Dakar nebyl Dakarem.

5. etapa. Závodnici museli zdolat 930 kilometrů a poprat se i s prvními horskými dunami. A jak se ukazuje, zde je teprve začíná lámat chléb. Pozice z prvních etap ještě nemusí nic znamenat a teprve teď a tady se ukáže, jak vše nakonec bude. Dorazili jsme ještě před závodníky a užili si zvláštní pocit vidět prázdnou pláň, pořadatele a techniky, pod jejichž rukama doslova roste bivak. Další ze zážitků, který by člověk jako závodník nezažil a pro který stojí za to zde být!

Rallye Dakar 2018
Spolupracujeme s TipCars.com
Komentář Roberta Maleckého: Mobilizace verze 2018 Komentář Roberta Maleckého: Mobilizace verze 2018

Hnutí ANO mobilizuje své voliče. Volte Zemana, burcuje. A…

Stíhání Babiše s Faltýnkem došlo k dalšímu mezikroku Stíhání Babiše s Faltýnkem došlo k dalšímu mezikroku

Státní zástupce obdržel od policie vyrozumění Sněmovny o…

 

Štítky Škoda Kodiaq Video

 







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Na evropský trh má zamířit nová Dacia! Pick-up odvozený od Dusteru Na evropský trh má zamířit nová Dacia! Pick-up odvozený od Dusteru

Také evropští zákazníci se údajně dočkají pick-upu…

Test Dacia Duster II dCi 110 4x4: Pouze pro silnici je jí škoda Test Dacia Duster II dCi 110 4x4: Pouze pro silnici je jí škoda

Příroda vytvořila v polovině ledna opravdu vhodné…

 






 
Překvapivý výsledek velkého testu pneumatik: Na suchu je lepší sjetá guma! Ale…

Překvapivý výsledek velkého testu pneumatik: Na suchu je lepší sjetá guma! Ale…

Dnes 08:00

Exkluzivní test kolegů z Auto Bildu ukazuje, že nová pneumatika nemusí fungovat nejlépe za všech podmínek. Jak se liší vlastnosti obutí s hloubkou dezénu osm, čtyři a dva milimetry?




Blesk.cz

První „bitva“ Zeman vs. Drahoš: Ostré přestřelky kandidátů i rozohněné publikum

První „bitva“ Zeman vs. Drahoš: Ostré přestřelky…

Televize Prima vysílala z pražského karlínského divadla první prezidentský duel mezi Milošem Zeman a Jiřím…

„Když to bude černoch, střílejte,“ školil šéf policie nováčky. Amerika je v šoku

„Když to bude černoch, střílejte,“ školil šéf…

Americkou veřejnost šokoval případ policejního šéfa z Kentucky Todda Shawa (50), který své svěřence nabádal…

 

iSport.cz

Hokej na ZOH 2018: Kdy hrají Češi, Kanada a další favorité?

Hokej na ZOH 2018: Kdy hrají Češi, Kanada a další favorité?

Hokej na olympijských hrách v Pchjongčchangu bude jednou z nejsledovanějších disciplín, i když na ZOH 2018 po…

Alexis nelhal, odmala fandí United. Mchitarjan (ne)vzal jeho sedmičku

Alexis nelhal, odmala fandí United. Mchitarjan…

Vždycky jsem chtěl hrát za váš klub, je to můj sen od dětství... Hloupá PR fráze, která je nutným zlem každého…

 

Reflex.cz

Zeman byl v prvním duelu lepší, Drahoš ho ustál. A celá debata byla naprosto k ničemu

Zeman byl v prvním duelu lepší, Drahoš ho ustál. A…

Primě se duel prezidentských kandidátů nevyvedl. To je základní dojem z jejich prvního opravdového střetu. Miloš…

Proč volíme prezidenta ve dvou kolech? Jednokolový systém vyvolal mocenské převraty, říká Pečinka

Proč volíme prezidenta ve dvou kolech? Jednokolový…

V dvoukolové volbě může být v prvním kole zvolen jen ten, kdo získá více než 50 % hlasů. Když nikdo takový není,…