Škoda Kodiaq míří na Rallye Dakar: Jak se popere s Jižní Amerikou?
Za celým projektem účasti Škody Kodiaq v závodě Rallye Dakar stojí tým Barth Racing, konkrétně jeho šéf Michal Burkoň. „Pátrali jsme, zda někdy v minulosti vůz značky Škoda jel za český tým Dakar, třeba v roli doprovodného vozidla. Žádné informace o tom jsme ale nenašli,“ říká Burkoň. Dle jeho informací žádná škodovka nikdy trasu slavného rallye nejela. „K samotné realizaci této cesty nám pomohla také Škoda Auto ČR,“ říká Burkoň.
Dakarské cesty se zúčastní vůz s registrační značkou 001 BARTH. A rozhodně nepůjde o žádný závodní speciál, jak by se mohlo na první pohled zdát, ale o běžný sériový vůz. Role Kodiaqu na Dakaru totiž nebude závodit, ale působit coby asistenční vozidlo a současně přepravovat posádku moderátora Vlasty Korce a youtubera Honzy Macáka.
Pro tuto strastiplnou cestu byla zvolena verze s motorem 2.0 TDI s pohonem všech kol a sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou DSG. Výkon 140 kW stejně jako maximální točivý moment 340 N.m, dosahovaný při 1750 až 3000 otáčkách za minutu by měl plně dostačovat.
A co vlastně Kodiaq v latinské Americe čeká? Předně je to trasa dlouhá 10.000 km vedoucí přes Peru, Bolívii a Argentinu a to většinou po zpevněných cestách. Auto se při tom podívá do nadmořské výšky až 4500 metrů. Jenže některé pasáže povedou rovněž pískem, solnou plání, bahnem či prašnými cestami. Aby toho nebylo málo, tak Rallye Dakar 2018 bude mít hned dvě jubilea. Půjde o 40. ročník této soutěže a současně desátý, který se jede v Jižní Americe.