Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Škoda Kodiaq míří na Rallye Dakar: Jak se popere s Jižní Amerikou?

Tomáš Dusil Tomáš Dusil 1. 11. 2017
6
9
Zobrazit náhledy (6)
Škoda Kodiaq míří na Rallye Dakar 2018 jako doprovodné vozidlo
Značka Škoda se vůbec poprvé v historii zúčastní slavného závodu napříč Jižní Amerikou. Kdo za její účastí stojí a jak se bude lišit dakarské auto od toho sériového?

Za celým projektem účasti Škody Kodiaq v závodě Rallye Dakar stojí tým Barth Racing, konkrétně jeho šéf Michal Burkoň. „Pátrali jsme, zda někdy v minulosti vůz značky Škoda jel za český tým Dakar, třeba v roli doprovodného vozidla. Žádné informace o tom jsme ale nenašli,“ říká Burkoň. Dle jeho informací žádná škodovka nikdy trasu slavného rallye nejela. „K samotné realizaci této cesty nám pomohla také Škoda Auto ČR,“ říká Burkoň.

Dakarské cesty se zúčastní vůz s registrační značkou 001 BARTH. A rozhodně nepůjde o žádný závodní speciál, jak by se mohlo na první pohled zdát, ale o běžný sériový vůz. Role Kodiaqu na Dakaru totiž nebude závodit, ale působit coby asistenční vozidlo a současně přepravovat posádku moderátora Vlasty Korce a youtubera Honzy Macáka.

Pro tuto strastiplnou cestu byla zvolena verze s motorem 2.0 TDI s pohonem všech kol a sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou DSG. Výkon 140 kW stejně jako maximální točivý moment 340 N.m, dosahovaný při 1750 až 3000 otáčkách za minutu by měl plně dostačovat.

A co vlastně Kodiaq v latinské Americe čeká? Předně je to trasa dlouhá 10.000 km vedoucí přes Peru, Bolívii a Argentinu a to většinou po zpevněných cestách. Auto se při tom podívá do nadmořské výšky až 4500 metrů. Jenže některé pasáže povedou rovněž pískem, solnou plání, bahnem či prašnými cestami. Aby toho nebylo málo, tak Rallye Dakar 2018 bude mít hned dvě jubilea. Půjde o 40. ročník této soutěže a současně desátý, který se jede v Jižní Americe.

Související články

Témata

Diskuse: Přidat názor

Avatar - wakantanka
este by to chcelo
wakantanka
| 2. 11. 2017
Ako skalnému fanúšiku Dakaru mi ten presun do Južnej Ameriky nikdy nebol po chuti, ale proste promotér a organizátor sa tak rozhodol a stále sa jedná o najťažšie alebo jedno z najťažších diaľkových rally, čo bol aj hlavný princíp pôvodného Dakaru. :-)
Avatar - lordlord
.
lordlord
| 2. 11. 2017
to auto pojede po asfaltkách jako ostatní doprovodná, jen bivak je mimo zpevněné cesty
Avatar - H/K_svwet
este by to chcelo
H/K_svwet
| 2. 11. 2017
vymysliet relly Buenos Aires a jazdit to kdesi v australii ... kedze africky Dakar jazdit v juznej amerike uz zacina byt kusok nuda... to je asi ako kupovat Acko s motorom z dacie ked to vezmeme z automobiloveho pohladu ... proste nie je to ono... ale aj kedysi slavna camel trophy uz tiez davno nie je co bejvavalo... ak ju uz davno nezrusili ... vobec by to nikoho neprekvapilo
Nejvíc nejlepší
kpt.Budha
| 2. 11. 2017
Nejvíc nejlepší auto s logem nejvíc nejlepšího autocentra, no to se mi udělalo nedobře takhle při dopoledni :-(
Avatar - Dinar
Vyhraje
Dinar
| 2. 11. 2017
Ale prd, přestože pojede jen jako asistenční auto, vyhraje, stejně vyhrává i na tdf. >:D ;-)

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku