Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Dallara nabídne konkurenta KTM X-Bow. S motorem z Mustangu!

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)
Italská Dallara chce ještě před koncem letošního roku představit vlastní sportovní automobil s motorem z mustangu.

Společnost Dallara, která vyvíjí a vyrábí závodní vozy pro špičkové závodní série od Formula E až po Indycar, se může pochlubit i svým podílem na vzniku řady sportovních a supersportovních vozů, mezi nimiž lze narazit například na Bugatti Veyron, Maserati MC12 nebo KTM X-Bow, ale svůj vlastní silniční model prozatím nepředstavila.

To se má změnit ještě v letošním roce. V krátkém rozhovoru se o připravovaném sportovním voze rozpovídal samotný zakladatel společnosti Gian Paolo Dallara, který se o něm zmínil již před dvěma lety, kdy počítal s uvedením v roce 2017.

Podle jeho slov se má jednat o lehký dvoumístný automobil bez dveří s hmotností okolo 800 kg, v jehož konstrukci mají být využity dlouholeté zkušenosti společnosti Dallara z vývoje a výroby závodních a sportovních vozů. Přímou konkurencí této novinky se pak mají vedle KTM X-Bow stát i takové vozy, jako jsou Lotusu Elise a Alfa Romeo 4C, na jejímž vývoji se Dallara rovněž podílela.

Lehký italský sportovec má v hojné míře ve své konstrukci využívat kompozitní materiály. Pohonnou jednotkou se má stát přeplňovaný 2,3-litrový čtyřválec ve spojení se šestistupňovou manuální převodovkou, který má být naladěn na výkon okolo 294 kW (400 k). S ohledem na zmíněný objem se počítá s použitím motoru značky Ford.

Maximální požitek ze skutečného řízení vozu má nové sportovní Dallaře zajistit absence řady asistenčních systémů, její pilot se bude muset obejít i bez posilovače řízení.. Plánována je produkce 100 až 120 vozů ročně s cenou nad 68.000 eur (zhruba 1.850.000 Kč).

Gian Paolo Dallara se ve světě sportovních a závodních vozů pohybuje od konce padesátých let. Nejprve pracoval pro Ferrari a Maserati, ale z automobilky s trojzubcem ve znaku odešel na počátku šedesátých let z pozice šéfinženýra k právě se rodící automobilce Lamborghini, kde byl zodpovědný za vývoj prvních sériových modelů včetně Miury a Espady.

Svou vlastní společnost Dallara založil v roce 1972 a od té doby z jejích bran vyjela pěkná řádka monopostů od Formule 3 až po Formuli 1 a nechybí ani zástupci vytrvalostních speciálů nebo vozy pro DTM. Od druhé poloviny devadesátých let se Dallara často podílí i na vývoji sériových sportovních vozů.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)