Dallara nabídne konkurenta KTM X-Bow. S motorem z Mustangu!

 

Italská Dallara chce ještě před koncem letošního roku představit vlastní sportovní automobil s motorem z mustangu.

Společnost Dallara, která vyvíjí a vyrábí závodní vozy pro špičkové závodní série od Formula E až po Indycar, se může pochlubit i svým podílem na vzniku řady sportovních a supersportovních vozů, mezi nimiž lze narazit například na Bugatti Veyron, Maserati MC12 nebo KTM X-Bow, ale svůj vlastní silniční model prozatím nepředstavila.

To se má změnit ještě v letošním roce. V krátkém rozhovoru se o připravovaném sportovním voze rozpovídal samotný zakladatel společnosti Gian Paolo Dallara, který se o něm zmínil již před dvěma lety, kdy počítal s uvedením v roce 2017.

Podle jeho slov se má jednat o lehký dvoumístný automobil bez dveří s hmotností okolo 800 kg, v jehož konstrukci mají být využity dlouholeté zkušenosti společnosti Dallara z vývoje a výroby závodních a sportovních vozů. Přímou konkurencí této novinky se pak mají vedle KTM X-Bow stát i takové vozy, jako jsou Lotusu Elise a Alfa Romeo 4C, na jejímž vývoji se Dallara rovněž podílela.

Lehký italský sportovec má v hojné míře ve své konstrukci využívat kompozitní materiály. Pohonnou jednotkou se má stát přeplňovaný 2,3-litrový čtyřválec ve spojení se šestistupňovou manuální převodovkou, který má být naladěn na výkon okolo 294 kW (400 k). S ohledem na zmíněný objem se počítá s použitím motoru značky Ford.

Maximální požitek ze skutečného řízení vozu má nové sportovní Dallaře zajistit absence řady asistenčních systémů, její pilot se bude muset obejít i bez posilovače řízení.. Plánována je produkce 100 až 120 vozů ročně s cenou nad 68.000 eur (zhruba 1.850.000 Kč).

Za volantem: KTM X-Bow GT (+ video)

Gian Paolo Dallara se ve světě sportovních a závodních vozů pohybuje od konce padesátých let. Nejprve pracoval pro Ferrari a Maserati, ale z automobilky s trojzubcem ve znaku odešel na počátku šedesátých let z pozice šéfinženýra k právě se rodící automobilce Lamborghini, kde byl zodpovědný za vývoj prvních sériových modelů včetně Miury a Espady.

Svou vlastní společnost Dallara založil v roce 1972 a od té doby z jejích bran vyjela pěkná řádka monopostů od Formule 3 až po Formuli 1 a nechybí ani zástupci vytrvalostních speciálů nebo vozy pro DTM. Od druhé poloviny devadesátých let se Dallara často podílí i na vývoji sériových sportovních vozů.

Spolupracujeme s TipCars.com
Světová banka: Argentina nedovoleně znárodnila aerolinky, musí zaplatit vysoké odškodné Světová banka: Argentina nedovoleně znárodnila aerolinky, musí zaplatit vysoké odškodné

Arbitrážní tribunál Světové banky nařídil Argentině…

Ať se výrobci robotů inspirují v letectví a zavedou etické černé skříňky, nabádají vědci Ať se výrobci robotů inspirují v letectví a zavedou etické černé skříňky, nabádají vědci

Stejně jako každé letadlo nahrává letová data do černé…

V Česku jezdí stále starší ojetá auta, většina je turbodieselů V Česku jezdí stále starší ojetá auta, většina je turbodieselů

Společnost Cebia analyzovala současnou podobu trhu s…

Evropská komise začala vyšetřovat velký kartel evropských automobilek Evropská komise začala vyšetřovat velký kartel evropských automobilek

Antimonopolní orgány Evropské unie dostaly zprávy o…

 
Zdroj: Autocar

Štítky Nové modely Sportovní

 






Doporučujeme
Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta? Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta?

Policista řídící provoz na křižovatce mnohé řidiče mate.…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Test: Volkswagen Arteon nechce být Passatem. Obhájí ale svoji cenovku? Test: Volkswagen Arteon nechce být Passatem. Obhájí ale svoji cenovku?

Volkswagen Arteon do třídních škatulí nezapadá. Na trh…

Mitsubishi Evo z pekla. Tohle video vás dostane! Mitsubishi Evo z pekla. Tohle video vás dostane!

Evo je silné auto, to každý ví. Ale tenhle kus se vymyká…

 





 
Vozy Lada byly v 80. letech téměř nadpozemské. Létaly vzduchem a jezdily vodou!

Vozy Lada byly v 80. letech téměř nadpozemské. Létaly vzduchem a jezdily vodou!

Včera

Automobily ruské značky VAZ u nás dobře známe z let minulých. Rusové samozřejmě svá auta nabízeli také na západních trzích, o čemž mimo jiné svědčí dobová britská reklama na modelový rok 1980.




Blesk.cz

Rozjařená divočina: Jak to vypadá, když zvířata blbnou?

Rozjařená divočina: Jak to vypadá, když zvířata blbnou?

Zvířata mají mnohem blíže k lidem, než si někteří myslí. Nejsou to sice žádní fotomodelové, i tak ale umí…

Prasečí mor má „vzít do kleští“ páchnoucí hranice z kelímků. Budují ji myslivci

Prasečí mor má „vzít do kleští“ páchnoucí hranice z…

Myslivci začali v sobotu ráno na Zlínsku budovat ochrannou linii složenou z 12.000 kelímků naplněných páchnoucí…

 

iSport.cz

TOP zajímavosti z NHL: Fleury si užíval Pohár, Malkin v kšiltovce Bostonu

TOP zajímavosti z NHL: Fleury si užíval Pohár,…

Góly, body, čísla. Zámořská NHL se přímo topí ve statistikách, experti tlačí informace ze všech stran a není…

Král Froome si pojistil triumf na Tour de France, o bronzu rozhodla vteřina

Král Froome si pojistil triumf na Tour de France, o…

Britský cyklista Chris Froome si v časovce prakticky pojistil čtvrtý triumf na Tour de France v kariéře, když…

 

Reflex.cz

Táhněte do prdele, nadávala žena muslimce. Pak ji zkopala a škrtila. Incident řeší policie

Táhněte do prdele, nadávala žena muslimce. Pak ji…

V úterý tu ještě nebyla ani noha, ve středu už bylo celkem plno. Řeč je o koupališti Divoká Šárka,v jehož…

Deník Colours of Ostrava: Příběh ukradeného filmu

Deník Colours of Ostrava: Příběh ukradeného filmu

Uhlobaron Ptáček v Cimrmanově hře Vizionář přijímá informaci, že by mu někdo mohl vzít důl, s krajní nedůvěrou.…