Dallara nabídne konkurenta KTM X-Bow. S motorem z Mustangu!

 

Italská Dallara chce ještě před koncem letošního roku představit vlastní sportovní automobil s motorem z mustangu.

Společnost Dallara, která vyvíjí a vyrábí závodní vozy pro špičkové závodní série od Formula E až po Indycar, se může pochlubit i svým podílem na vzniku řady sportovních a supersportovních vozů, mezi nimiž lze narazit například na Bugatti Veyron, Maserati MC12 nebo KTM X-Bow, ale svůj vlastní silniční model prozatím nepředstavila.

To se má změnit ještě v letošním roce. V krátkém rozhovoru se o připravovaném sportovním voze rozpovídal samotný zakladatel společnosti Gian Paolo Dallara, který se o něm zmínil již před dvěma lety, kdy počítal s uvedením v roce 2017.

Podle jeho slov se má jednat o lehký dvoumístný automobil bez dveří s hmotností okolo 800 kg, v jehož konstrukci mají být využity dlouholeté zkušenosti společnosti Dallara z vývoje a výroby závodních a sportovních vozů. Přímou konkurencí této novinky se pak mají vedle KTM X-Bow stát i takové vozy, jako jsou Lotusu Elise a Alfa Romeo 4C, na jejímž vývoji se Dallara rovněž podílela.

Lehký italský sportovec má v hojné míře ve své konstrukci využívat kompozitní materiály. Pohonnou jednotkou se má stát přeplňovaný 2,3-litrový čtyřválec ve spojení se šestistupňovou manuální převodovkou, který má být naladěn na výkon okolo 294 kW (400 k). S ohledem na zmíněný objem se počítá s použitím motoru značky Ford.

Maximální požitek ze skutečného řízení vozu má nové sportovní Dallaře zajistit absence řady asistenčních systémů, její pilot se bude muset obejít i bez posilovače řízení.. Plánována je produkce 100 až 120 vozů ročně s cenou nad 68.000 eur (zhruba 1.850.000 Kč).

Za volantem: KTM X-Bow GT (+ video)

Gian Paolo Dallara se ve světě sportovních a závodních vozů pohybuje od konce padesátých let. Nejprve pracoval pro Ferrari a Maserati, ale z automobilky s trojzubcem ve znaku odešel na počátku šedesátých let z pozice šéfinženýra k právě se rodící automobilce Lamborghini, kde byl zodpovědný za vývoj prvních sériových modelů včetně Miury a Espady.

Svou vlastní společnost Dallara založil v roce 1972 a od té doby z jejích bran vyjela pěkná řádka monopostů od Formule 3 až po Formuli 1 a nechybí ani zástupci vytrvalostních speciálů nebo vozy pro DTM. Od druhé poloviny devadesátých let se Dallara často podílí i na vývoji sériových sportovních vozů.

Rallye Dakar 2019
Spolupracujeme s TipCars.com
Mikroskop E15: Čínská ekonomika je časovaná bomba, může spustit krizi, varují ekonomové Mikroskop E15: Čínská ekonomika je časovaná bomba, může spustit krizi, varují ekonomové

Zatímco si svět připomíná desáté výročí globální finanční…

Práce budoucnosti? Nejvíc roste poptávka po programátorech blockchainu, uvádí LinkedIn Práce budoucnosti? Nejvíc roste poptávka po programátorech blockchainu, uvádí LinkedIn

Profesní sociální síť LinkedIn zveřejnila analýzu…

Obrana nakoupí obrněnce za 50 miliard. Ve hře jsou čtyři firmy Obrana nakoupí obrněnce za 50 miliard. Ve hře jsou čtyři firmy

Ministerstvo obrany oficiálně začíná vybírat dodavatele…

Akční plán proti kůrovci: ministerstvo chce zavést  nižší DPH na palivové dřevo Akční plán proti kůrovci: ministerstvo chce zavést nižší DPH na palivové dřevo

Ministerstvo zemědělství chystá novelu lesního zákona,…

 
Zdroj: Autocar

Štítky Nové modely Sportovní

 







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Dacie s logem Renault končí. Důvodem může být i nová Arkana Dacie s logem Renault končí. Důvodem může být i nová Arkana

Laurens van der Acker, šéf designu automobilky Renault,…

Britský expert nechce plug-in hybridy na veřejných dobíjecích stanicích. Proč? Britský expert nechce plug-in hybridy na veřejných dobíjecích stanicích. Proč?

Plug-in hybridní vozy by neměly mít umožněno dobíjet…

 





 
Nissan Be-1, S-Cargo, Pao a Figaro: Když vycházející slunce frčelo na retru

Nissan Be-1, S-Cargo, Pao a Figaro: Když vycházející slunce frčelo na retru

Dnes 18:50

Čtveřice tzv. „pike cars“ Nissanu vzbudila před nějakými třemi dekádami v Japonsku značné pozdvižení a prodávala se jako housky na krámě. Coby sběratelská auta putují do USA.




Blesk.cz

Čestmír Řanda už má náhradu za Pletánkovou: Klofnul mladou trenérku fitness!

Čestmír Řanda už má náhradu za Pletánkovou: Klofnul…

Začátkem roku krachl vztah bývalé televizní rosničky Tiny Pletánkové (48) s Čestmírem Řandou ml. (59). Vzájemně…

Většina Čechů umírá v nemocnici, muži i na ulici. Doma skoná jen pětina lidí

Většina Čechů umírá v nemocnici, muži i na ulici.…

Většina Čechů by svůj poslední den nejraději prožila v klidu domova, ale ve skutečnosti se toto přání „splní“…

 

iSport.cz

Ondrášek dál pálí! Dvěma góly rozhodl o výhře a je druhý v tabulce střelců

Ondrášek dál pálí! Dvěma góly rozhodl o výhře a je…

Český fotbalista Zdeněk Ondrášek vstřelil v utkání 19. kola polské ligy dva góly a zařídil vítězství Wisly…

Penaltová liga! V Česku jede na rekord, králem je Slavia. Pomáhá video?

Penaltová liga! V Česku jede na rekord, králem je…

Velká jízda Slavie a Plzně, další sparťanské trápení, sedmnáctigólová show boleslavského čarostřelce Nikolaje…

 

Reflex.cz

Děti bohatých Íránců pobuřují chudé krajany. Předvádějí se na Instagramu, zatímco země trpí pod sankcemi

Děti bohatých Íránců pobuřují chudé krajany.…

Zatímco Írán byl poměrně tvrdě zasažen sankcemi, které na něj uvalily Spojené státy, děti zazobaných obyvatel…

Babiš by měl přijít o dotace z jiného důvodu než kvůli střetu zájmů. Tady jde o mnohem víc

Babiš by měl přijít o dotace z jiného důvodu než…

Ačkoli se na první pohled týká verdikt Evropského parlamentu o „zastavení“ dotací pro společnost Agrofert z…