Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Další idiot na přejezdu. Jeho zápas se závorami vás ale pobaví!

Jan Mička
Diskuze (47)
Opravdu jsme jako zodpovědní řidiči selhali? Úterní incident na železničním přejezdu v Rájci-Jestřebí mohl skončit tragédií.

Loni v červenci Českem otřásla nehoda kamionu a Pendolina na železničním přejezdu ve Studénce. Kompletní záběry z nehody se na veřejnost dostaly koncem ledna letošního roku, rozhodně se však nejedná o jediný incident podobného charakteru. Ve vlaku tehdy zemřeli tři lidé a dalších dvacet bylo těžce zraněno. Polák Slawomir Sondaj, řidič kamionu, který neměl na přejezdu co dělat, za to dostal osm a půl roku vězení.

Nejenom kvůli této nehodě se možná dalo očekávat, že se jako řidiči poučíme a nebudeme vjíždět na železniční přejezdy dříve, než po zhasnutí světelné signalizace. Hrozivé scénáře se však dějí i nadále. Poslední takový případ se stal v úterý 6. prosince ráno v jihomoravské obci Rájec-Jestřebí.

Řidič dodávky se rozjel hned po zvednutí závor, ty ale náhled zase spadly a vůz zůstal uvězněn v bezprostřední vzdálenosti od kolejí. Jednu ze závor se rychle snažil zvednout, avšak marně. Světelná signalizace zůstávala stále aktivní a lze hovořit o štěstí, že vůz nesmetl projíždějící rychlík.

Podle informací serveru iDnes.cz zavolal sedmadvacetiletý řidič dodávky na tísňovou linku a nahlásil závadu závor, avšak po téměř čtvrthodině od incidentu. Nyní může počítat se stíháním za obecné ohrožení v nedbalosti.

Jan Mička
Diskuze (47)
11. 12. 2016 00:44
Re: Blb a past
Je to však možnost, na kterou jsem byl upozorněn v autoškole. A je to pro mne dostatečně dobrý důvod červenou respektovat (nepředpokládat, že vlak projel a už je bezpečno), protože přetlačovanou s vlakem prostě nevyhraji. Samozřejmě, že by šel udělat modernější systém, který by třeba eliminoval to, že je signalizace navržena na nejvyšší povolenou rychlost, ale ne každý vlak jede tak rychle.

Konkrétně tahle funkce by se dala udělat i postaru - stačilo by přidat další úsek (ještě před přibližovací), který by se nevyužíval ke spuštění zabezpečovacího zařízení, ale musel by být volný pro jeho vypnutí (s výjimkou toho ve směru jízdy prvního vlaku na dané koleji).

Pokud už uvízneš v kolejích, máš závory prostě prorazit. Počítalo se s tím. I když je snad možné, že to zvládneš bez jejich přeražení.
11. 12. 2016 00:05
Re: mohlo by se hodit
Co se bílého světla týče, jednou z možností je, pokud vím, že by nemělo svítit u přejezdů vybavených anulačním obvodem, pokud vlak sice již opustil přejezd, ale ještě neopustil přibližovací úsek pro opačný směr (vzdalovací úsek). Teoreticky by mohl zastavit a vydat se opačným směrem. Tedy červená znamená, že se blíží vlak a máš vypadnout, bílá, že v hlídaném úseku není vlak.

S návěstidly to asi budou mít propojené v blízkosti stanice, kde by mohl vlak stát dlouhou dobu.

Pokud jde o brzdění, takhle prudce brzdit by bylo i proti předpisům, kdybys měl někoho za sebou. Pokud jsi skutečně tak blízko, že nedokážeš bezpečně zastavit, tak máš času dost. Že by se mohl najít příslušník, který by to chtěl pokutovat, je škoda slov. Je to podobná situace jako se zelenou šipkou, kde také žádná žlutá není a jdeš rovnou natvrdo na červenou (přitom by se dala žlutá nahradit jejím blikáním) - je obzvláště na hlavu, když následuje zelená a můžeš pokračovat, tedy tu šipku mohli protáhnout až do zelené (řekl bych, že to tak za mého dětství bývalo, ale dnes mi to nepřijde).

I když zákon výslovně říká, že na červenou tam vjíždět nemáš, šraňky by měly jít dolu později právě proto, abys stihl projet, pokud jsi už byl příliš blízko na zastavení. Podobně u červených světel před hasičskou stanicí. Mělo by se s tím počítat.
Avatar - Katikakus
10. 12. 2016 19:40
Re: Idiot není řidič
clovece, videls to video? Jinak bys nemohl napsat takovou pitomost. Chlape, ty tomu dneska davas...
10. 12. 2016 12:45
Re: Vtipálek
Dnesni system stoji za ... ac vlaky jezdi ruzne rychle, musi se spinaci pasmo nastavit podle nejrychlejsiho, to same system nepocita se zastavkou kousek od prejezdu - proste v dnesni dobe vzhledem k technologickemu pokroku je to desne zastarale - minimalne pri rekonstruci koridoru meli pouzit neco novejsiho.
Avatar - m.z.
10. 12. 2016 09:42
Re: zkušenost
Zdá se mi, že by ho vlak nezachytil, ani kdyby jel po té poslední koleji, nicméně magor mohl auto zalomit podélně a byl by úplně v klidu. Každopádně rozumu moc nepobral.